2015-02-12, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Jag vet inte varför det skall vara så förbannat svårt att fatta...

Flashback ses först och främst som ett ekonomiskt hot, som en konkurrent till AB. Och för det andra så är FB en plattform för vanligt folk att bilda opinion på och ett hot mot etablissemanget som vill ha åsiktsmonopol för att styra folket dit dem vill. Därför vill de sänka forumet genom att utöva utpressning och hänga ut vanligt folk för att skrämma folk till tystnad. Det handlar inte om nått så löjligt som att vilja stoppa "näthatet", det är en dimridå, ett bete för svaga, fega och korkade individer. Vinden blåser åt fel håll för AB och för SD:s del så har partiet stark medvind. I grund och botten handlar detta om makt och överlevnad, om demokrati och yttrandefrihet, om folket skall bestämma eller om makteliten skall göra det. Var god och välj sida.
Tror du verkligen det? Det är nog många som går in på Aftonbladet när det är länkat i diverse trådar här på forumet. Skulle inte Flashback funnits så kan jag ge mig tusan på att Aftonbladet hade förlorat en hel del besökare.

Ska bli intressant att se hur dom gör med de som är mest aktiva i Aktuella brott och kriminalfall. Det är flera stycken där med tiotusentals inlägg som grävt i brott. Skulle dessa bli uthängda är det nog ny identitet och flytta utomlands som gäller.
Senast redigerad av stros 2015-02-12 kl. 02:06.
Citera
2015-02-12, 02:01
Medlem
[quote=mickeytheavalon|52245475]Förstår inte för fem öre hur gruppvåldtagna kvinnor kom in i denna diskussion?

Jag drog in ämnet. Så kom det in. Jag gjorde en jämförelse mellan intelligenta debattörer som kan se samband med en massa drönare som använder internet till att slösurfa och skiter i vad som händer i världen omkring dem.
Citat:
En kan hålla en diskussion om saker som en inte håller om utan att blanda in skällsord eller annat dylikt tjafs.
En? Jaha du är en sån. slutdiskuterat med dig.

Citat:
Bara för att du är anonym innebär det inte att du har rätt att skriva vad du vill.

Gör jag inte heller. Har hejdat mig o tagit bort många inlägg som jag varit på väg att posta, har heller aldrig uttryckt hat riktat mot en specifik person eller försökt sprida lögner om nån. Aldrig. Men är samhället man lever i vidrigt kommer det komma starka åsikter om samhället. Det är en naturlag.

Citat:
Att du sedan har en åsikt om hur du uppfattar samhället är helt upp till dig, så länge du håller dig inom de ramar som yttrandefriheten tillåter och det är inte personliga påhopp eller rasistiska glåord.

Jag anpassar inte mina åsikter efter vad som är accepterat, jag ser mig omkring och bildar min egen uppfattning om vad som händer och bör göras. Om 8 asylnegrer gruppvåldtar en svenska i en hytt på en färja tänker jag inte låta några jävla gummiparagrafer i en dammig bok som ändå ingen bryr sig om hindra mig från att uttrycka mina känslor om det inträffande. min känslor när 8 somalier lever rövare trumfar alltså en skitlag som är skriven utav landsförrädare som inte i sin vildaste fantasi kunde förutse vad sverige håller på att utvecklas till. Så borde varje rakryggad människa göra. Skulle du följa lagar och regler om du bodde i nordkorea med?
Citera
2015-02-12, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Jag vet inte varför det skall vara så förbannat svårt att fatta...

Flashback ses först och främst som ett ekonomiskt hot, som en konkurrent till AB. Och för det andra så är FB en plattform för vanligt folk att bilda opinion på och ett hot mot etablissemanget som vill ha åsiktsmonopol för att styra folket dit dem vill. Därför vill de sänka forumet genom att utöva utpressning och hänga ut vanligt folk för att skrämma andra till tystnad. Det handlar inte om nått så löjligt som att vilja stoppa "näthatet", det är en dimridå, ett bete för svaga, fega och korkade individer. Vinden blåser åt fel håll för AB och för SD:s del så har partiet stark medvind. I grund och botten handlar detta om makt och överlevnad, om demokrati och yttrandefrihet, om folket skall bestämma eller om makteliten skall göra det. Var god och välj sida.

Jag säger inte emot dig vad gäller FBs position som opinionsbildare. Det jag stör mig på är att en del människor verkar tro sig ha rätten till att skriva vad som helst utan att förvänta sig bli granskade. Bara för att du kritisk till invandring innebär det inte att du måste använda ord som kan uppfattas som kränkande av andra människor, eller hur?

För att driva opinion krävs en viss seriositet och det uppfylls inte genom att slänga ur sig vad som helst och kalla folkgrupper eller individer med negativt valda ord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Jag tror detta kommer att stärka FB nåt sån enormt. Kommer nog att gunga lite nu ett tag, men sen så kommer det tillbaka starkare och mer slagkraftigt än vad dom hade väntat sig.
.

Instämmer, det här är positivt för Flashback i och med att de får publicitet.
Citera
Medlem
weltalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Jag tror detta kommer att stärka FB nåt sån enormt. Kommer nog att gunga lite nu ett tag, men sen så kommer det tillbaka starkare och mer slagkraftigt än vad dom hade väntat sig.

På engelska så skulle vi växa som fan. Nåt så jävla enormt tror jag.

Absolut, Flashback får ju hur mycket exponering som helst pga det här. Folk kommer bli bättre på att hålla sig anonyma.
Citera
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Din logik felar.

De vet att nisse har konto på fb, fine. Men vet inte vilka användares inlägg de ska leta ledtrådar i. Hur kan de då luska fram info utifrån inlägg om de inte vet vart dem ska börja leta?

Tänk på han som åkte dit idag. Han hade ett namn i sitt nick. De läser hans inlägg och kommer fram till att han bor i Härnösand och kör en Skoda. Nu kollar de efter samma namn i listan över mailadresserna. Där hittar de 13 innehållande samma användarnamn som killen hade i flashback-nicket. De får träff på 5 av dem genom att samköra mailadresserna med CDON, Aftonbladet Plus och massa andra adressregister som Bonnier och andra banditer villigt ställer till förfogande.

En av mailadressena går till en P***** i Härnösand. De kollar på Ratsit och finner att killen kör en Skoda. De ringer upp och han erkänner av ren överraskning.

De har rotat på namn på detta sätt för hundratals, kanske tusentals användare. Nån enstaka gång ger det napp.

Så tror jag att det gått till. Tänk på att även doktorn och skogshuggaren har nick som kan härledas ur namn. I doktorns fall med yrkestitel följt av första bokstaven i namnet. Kan man med hans inlägg till hjälp luska ut i vilken stad han jobbar har man en hel del för att gå vidare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagual
Absolut, och det står jag för.
Tycker för övrigt att det är barnsligt att använda såna där smileys. Jag får omogna vibbar av dig, och du verkar inte kapabel att föra en logisk diskussion.
Vad har det med saken att göra. Du har ju inte ens gjort 30 inlägg så du är väl ovan att använda flashbacks smileys. Kontentan är iaf att du skrev att en del folk på flashback är apor och korkade (för att de skriver att andra är apor?) men du ansåg dig samtidigt inte ha några skelett i garderoben
Senast redigerad av ulvan 2015-02-12 kl. 02:08.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagual
Tycker det är oerhört komiskt att huvuddelen av alla som skriver i den här tråden är SD:are. Jag kan tänka mig att många har lite svårt att sova, nu när det inte längre är helt safe att hetsa nån till självmord, eller hetsa varandra till våldsdåd.

Livet är inte som WoW (eller vad ni nu gör om dagarna). Verkliga människor blir påverkade av ert självhat. Ring en vän, ring socialen, försäkringskassan, sök hjälp! De få av er som arbetar för sitt uppehälle kan vända er till chefen, så ni kan få ta del av företagshälsans möjligheter. Det ni gör är inte så värst skadligt mot andra människor; det är mycket skadligare mot er själva.

Vill ni verkligen att det ska gå 10-20 år innan ni inser det som många inser: fan...det var nog inte muslimerna eller bögarna eller barnprogramledaren jag hatade. Det var ett internt problem som jag externaliserade, för att det var så SVÅRT....så otroligt jävla svårt att acceptera att man inte duger och att man måste SLITA för att bli en bättre person. Jag orkade inte slita, så jag valde att betona det enda jag hade: min hudfärg och var jag är född. Det var mitt enda kapital. Och nu har 20 år av mitt liv gått. Jag har blivit exponerad. Vännerna kanske är borta (eller är lika olyckliga själva).

Det finns mycket att kritisera i Sverige. En del invandrare är svårintegrerade. En del feminister är otroligt irriterande. Vissa barnprogramledare går inte att runka till. Fine. Jag förstår att du verkligen brinner för dessa frågor, men kanske...bara kanske....finns det andra problem i ditt liv som förtjänar mer uppmärksamhet.

P.S. Yttrandefriheten är viktig, men samhällets grundvärderingar (respekt, mänskliga rättigheter, ordning och ansvar) är fan så mycket viktigare. Så förvänta er inga tårar från mig.

Det var väldigt vettigt skrivet !
Sen kan man ju bara som tillägg be alla som inte vet vad yttrandefrihet innebär och innefattar räcka upp en hand...
Tycks vara extremt många som slänger sig med det ordet till höger och vänster för närvarande.
Jag kan komma med några tips: det innefattar t.ex. inte att man har rätt till olaga hot, hets mot folkgrupp, rasism eller förtal.
Citera
2015-02-12, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Tror du verkligen det? Det är nog många som går in på Aftonbladet när det är länkat i diverse trådar här på forumet. Skulle inte Flashback funnits så kan jag ge mig tusan på att Aftonbladet hade förlorat en hel del besökare.

Ska bli intressant att se hur dom gör med de som är mest aktiva i Aktuella brott och kriminalfall. Det är flera stycken där med tiotusentals inlägg som grävt i brott. Skulle dessa bli uthängda är det nog ny identitet och flytta utomlands som gäller för dessa.

Dessa trådar blir allt färre. Aftonbladet har en helt annan ställning idag än för 10 år sedan då det var standard nyhetssajt för Svensson.
Citera
2015-02-12, 02:06
Medlem
[quote=WallOfAdamant|52245563]
Citat:
Ursprungligen postat av mickeytheavalon
Förstår inte för fem öre hur gruppvåldtagna kvinnor kom in i denna diskussion?

Jag drog in ämnet. Så kom det in. Jag gjorde en jämförelse mellan intelligenta debattörer som kan se samband med en massa drönare som använder internet till att slösurfa och skiter i vad som händer i världen omkring dem. En? Jaha du är en sån. slutdiskuterat med dig.

Gör jag inte heller. Har hejdat mig o tagit bort många inlägg som jag varit på väg att posta, har heller aldrig uttryckt hat riktat mot en specifik person eller försökt sprida lögner om nån. Aldrig. Men är samhället man lever i vidrigt kommer det komma starka åsikter om samhället. Det är en naturlag.

Jag anpassar inte mina åsikter efter vad som är accepterat, jag ser mig omkring och bildar min egen uppfattning om vad som händer och bör göras. Om 8 asylnegrer gruppvåldtar en svenska i en hytt på en färja tänker jag inte låta några jävla gummiparagrafer i en dammig bok som ändå ingen bryr sig om hindra mig från att uttrycka mina känslor om det inträffande. min känslor när 8 somalier lever rövare trumfar alltså en skitlag som är skriven utav landsförrädare som inte i sin vildaste fantasi kunde förutse vad sverige håller på att utvecklas till. Så borde varje rakryggad människa göra. Skulle du följa lagar och regler om du bodde i nordkorea med?

"Gör jag inte heller. Har hejdat mig o tagit bort många inlägg som jag varit på väg att posta, har heller aldrig uttryckt hat riktat mot en specifik person eller försökt sprida lögner om nån." - några rader senare skriver du, "Om 8 asylnegrer gruppvåldtar...". Du förstår inte alltså vad jag menar?

Att du väljer att undvika en diskussion med mig för att jag väljer att skriva, "en" istället för "man" är bara fjantigt.

Du har all rätt att kritisera samhället om du vill det, men att kritisera någonting kan en göra utan att spy en massa galla. Hur i allsin dar kan du dra en parallell om att Sverige skulle vara Nordkorea? Lite perspektiv måste du väl för tusan ha.
Citera
2015-02-12, 02:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Det var väldigt vettigt skrivet !
Sen kan man ju bara som tillägg be alla som inte vet vad yttrandefrihet innebär och innefattar räcka upp en hand...
Tycks vara extremt många som slänger sig med det ordet till höger och vänster för närvarande.
Jag kan komma med några tips: det innefattar t.ex. inte att man har rätt till olaga hot, hets mot folkgrupp, rasism eller förtal.
Enligt din definition ja men i många länder har man rätt att säga även sånt. Det beror på vad man värderar med ordet yttrandefrihet
Citera
2015-02-12, 02:07
Medlem
Wristcutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Knappast. Då skulle det uppdagas hur mycket "vanligt folk" som sitter här, ja, att det faktiskt är en majoritet "vanligt folk" och inga dösdknarkarpedofilnazister och allt vad man kallar det.

Au contraire, mon frère! Eller snarare, hade alla där ute helt plötsligt gått och blivit anonyma så skulle de framkommit vilka ljusskygga typer de egentligen är. På tal om dödsknarkarpedofilnazister skrev jag såhär på min Facebook-tidslinje idag:

"Jag skulle vilja beskriva Flashback som en VR-version av samhället. En version där jag varken behöver vara rädd för att bli dödad av kniven som dödsknarkarnazisten hugger mot mig eller för det oförskämda i att släntra hem till någon expert i ett visst ämne och ned i dennes brevinkast skrika: 'Öh, är du hemma?!'

Flashback kan även ses som en training ground för den så kallat verkliga världen (där folk aldrig skyltar med vilka slags pervon de ju de facto är).

Flashback nyanserar.

Det får mig att känna mig mindre som ett monster. Eller i alla fall mindre ensam om att vara ett."

(Förövrigt gillar jag din tolkning av individualanarkismen bättre än någon annans.)

Godnatt. Ses i morgon.

There is no god but Jan, Flashback is the messenger of Jan.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in