2015-02-11, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dANii
Förväntar mig ett dussintal stämningar gentemot denna vidriga tidning
Intressant fråga. Kan man stämma aftonbladet för vad dom gjort? T.ex. ärekränkning?
Citera
2015-02-11, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Däremot utgör ju växande alternativa diskussionsplatser som Flashback, Avpixlat mm ett stort hot mot denna åsiktskontroll på sikt.
Helt klart är Anuspixlat ett forum för demokratins förkämpar, inget snack om saken.
Citera
2015-02-11, 22:40
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Jag antar att det inte enbart är islamister som är i behov av martyrer...

Vi får väl hoppas att denna händelse kan skapa fler för er realizter. Ni verkar ju tycka om era martyrer, då får ju deras liv en mening.

Vafan är du för jävla svin? Hoppas du fler personer får sina liv ödelagda av häxjakter från regimmedia? Äckel!
Citera
2015-02-11, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crypton
Det har säkert redan tagits upp i den här tråden. Men Jan Helin verkar vilja få upp en "debatt" kring detta så att politikerna kan lagstifta mot "näthat".

Länk: (AB) ”Kan bli aktuellt skärpa lagen”

Så vad kan man förvänta sig att detta kommer att leda till?

Kommer inte att hända ett skit mer än att folk kommer att ha ett program som kallas VPN i allt högre utsträckning. Vad gör man då? Antagligen inte ett skit. Hur ska man dessutom lagföra alla dessa "näthatare", kan nog lätt säga att det handlar om 10 miljoner om året lågt räknat.
Citera
2015-02-11, 22:42
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Här gick du i fällan lite. Man kan ha brutit mot lagen utan att vara dömd för det. Du missförstår med tanken att man är oskyldig till motsatsen bevisats, men lagbrott kan ske utan att man varit dömd i domstol.

Fel två du begår är att aftonbladet har inte som en domstol mandat att döma ut påföljder som t.ex fängelse eller elektronisk fotboja m.m. Men och det är ett stort MEN media granskar och avslöjar.

Det finns även de som erkänt sina uttalanden på flashback som avslöjats och konsekvenserna har kommit i form av uppsägningar av tjänster.
Hur kan du säga att de här personerna har brutit mot lagen? Du har ingen aning hur det skulle bedömas. Vad har Aftonbladets brist på mandat att döma ut påföljder med skuldfrågan att göra? Vem fan bryr sig om media granskar och avslöjar eller vad de nu sysslar med?
Senast redigerad av sebastian_ 2015-02-11 kl. 22:44.
Citera
2015-02-11, 22:43
Medlem
nötallergikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elinoelin
Det var väl nu i veckan som någon uthängd tog självmord?
Då ska aftonbladet svara med att jävlas med fler människor.
Ibland blir man fortfarande chockerad över att detta faktiskt är Sverige.
Känns snarare som man bor i Irak eller liknande.

Driver du? Det är ju personerna som hetsat som nu hängs ut. Det är dem som ÄR problemet. Det är därför ett sjukt stort antal människor i Sverige idag mår dåligt, för att dessa empatilösa råttor ska få sin sorgliga dos hat.

AB försöker väcka svensken ut sin dvala och lösa ett av dagens samhälles riktigt stora problem. Detta är bara första steget men det ganska stort kliv ändå.
Citera
2015-02-11, 22:43
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Kan bara tipsa om att det kommer publiceras en lista över 1000 personer där epost och användarnamn kopplas ihop imorgon. Om inte aftonbladet publicerar något mer drastiskt.
Ärligt talat så tror jag att geneman tröttnat på AB s.k scoop. Vem orkar läsa det i veckor som de kommer köra på.
Det finns allvarligare saker i världen än så som t.ex att IS har 20.000 utlänska krigare i Syrien.
Men sånt glöms väl bort i AB:s tro att de med vänster extremister gjort ett väldsscoop.

Kanske dax att AB ransakar sig själva.
Citera
2015-02-11, 22:45
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Vadå, var inte med för 100 år sedan?
Du sa ju själv att judar ritades som karikatyrer.
Muslimer ritas inte som karikatyrer. Profeten som ideologin Islam ritas som karikatyr.
Vad i denna information får du inte in i skallen?

Sedan är det SJÄLVKLART att det är viktigt att anhängare till en ideologi har MÖRDAT personer för teckningar. Jag "rättfärdigar" inte min åsikt. Jag beskriver verkligheten som den ser ut.
Sedan har anhängare till ideologin Islam försökt skada människor som "hädat profeten" även här, se Lars Vilks.

Och vad fan har resten av ditt inlägg att göra med någonting?
En invandrare i en annan situation där alla drar människor över en kam, relaterar till en ideologi, hur?

Du är skrämmande dum. Att hävda att jag "sprider hat om islam" är bara sjukt.
Att du sedan fortfarande inte förstår skillnaden på en ideologi och folkgrupp är bara komiskt.
Dina exempel skulle ha varit mer logiska om din analogi såg ut så som att Judar ritade Hitler, och nazister blev då förbannade och mördade judarna.
Hade du försvarat judarna i denna situation? Självklart.
Men det är inte vad du gör, du kallar judarna i denna analogi för "rasister".

Lyssna när en intellektuell människa pratar om Islam och försök ta till dig av informationen
https://www.youtube.com/watch?v=itBK3KBMRGM
För länge sedan spreds sjukdomar av vissa djur. På något vis spred religionerna ut att vissa djur var orena som reaktion. Bibeln innehar information om mat som inte bör ätas. I nt står sedan att man inte ska kasta pärlor åt svin och ge det som är heligt åt hundar. Att göra en rondellhund handlar inte om kritiskt tänkande. Hur islam behandlar ämnen som hundar och grisar vet jag inte, jag är inte muslim, däremot är jag västerländsk och ser mycket tydligt skymfen av att ta en religiös karaktär och officiellt framföra denne som sjukdomsspridande.

Människor dör dagligen över hela världen under mängder av situationer som inte gynnar andra än mördarnas intressen. Påstår du att mord på andra oliktänkande gör skillnad med att inneha en särskild meningsfullhet med en legitimitet enbart islamska terrorister saknar? Och har jag en större medmänsklig skyldighet att beklaga människor jag lättare borde kunna identifiera mig med än andra. Då är och förblir grundkärnan, vi och dem oavsett hur fint inslagspapper man använder när man slår in orden.

Du snackade om definationer tidigare utan att inse att yttrandefrihet etc innebär att jag inte av tvång måste anpassa mig i en demokrati och avkrävas på att värdera samhällsfaktorer i likhet med åsikten som förbereds åt mig. Mitt intellekt må störa, men människor har dött och offrat sina liv världen över för att människor som jag idag ska kunna sitta och ha en annan åsikt utan att tvingas anpassa oss i givna led.
Senast redigerad av mainstreaminfluent 2015-02-11 kl. 23:02.
Citera
2015-02-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testestest99
Kommer inte att hända ett skit mer än att folk kommer att ha ett program som kallas VPN i allt högre utsträckning. Vad gör man då? Antagligen inte ett skit. Hur ska man dessutom lagföra alla dessa "näthatare", kan nog lätt säga att det handlar om 10 miljoner om året lågt räknat.

Jag blir mer och mer övertygad att DÖ är en statskupp som försöker tvinga folket till en DDR-stat.
Citera
2015-02-11, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Hur kan du säga att de här personerna har brutit mot lagen? Hur kan någon sägas ha brutit mot lagen när personen inte är dömd för det? Vad har Aftonbladets brist på mandat att döma ut påföljder med skuldfrågan att göra? Vem fan bryr sig om media granskar och avslöjar eller vad de nu sysslar med?

Om du är anställd som han som var assistent vid EU och ertappas med att sprida grova uttalanden som bröt mot lagar och som han erkände, när det kom ut. Då blev konsekvensen att han fick lämna sitt jobb.
Hade han inte hetsat mot folkgrupp hade han klarat sig från granskningen. I det fallet är det ganska enkelt att undvika genom att inte begå brottet.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAhlbin
Svinen skall vara glada att dom inte blivit avrättade för landsförräderi och bara får en egen tråd på Flashback

Oj vad originell du är, är väl endast femtioelftegången jag läser samma skit från skitfolk som du.
Ett gott råd, sätt fart på dina två hjärnceller och....nej det går inte tyvärr.
Citera
Medlem
Bittersteels avatar
Undrar om jag är på listan? Om de kommer, då kommer nävarna fram. Ska slå sönder deras jävla kamera framför de och kasta ut de. Hör ni det, era jävla hobbyjournalister? FUCK YOU!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in