2015-02-11, 19:41
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkvisitionen
Nej dom har flyttat ner nyheterna och inget mer har hänt. Jag hoppas att det här är över nu

Är väl iofs inget konstigt att de flyttat ner nyheten. Världen roterar ju inte runt flashback.
20 artiklar om fb har kommit online hittills på 2 dagar.
De vill väl bara maximera antalet läsare på alla artiklar. Mycket kan man anklaga AB för, men de vet iaf hur man ska locka läsare.
Citera
2015-02-11, 19:41
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Finns det något exempel från utrikes där media kommer med reporter och kameror hem till folk som skrivit kontroversiellt på något forum? Jag tänker mig att det kan förekomma i Nordkorea men om vi snackar demokratier. Någon som vet?
Citera
2015-02-11, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.

Du är autistisk va?

Han tycks vara omedveten att det är ytterst ovanligt att anmälan i liknande fall leder till fällande dom. Och det är också därför AB inte går till polisen då polisen inte ens skulle gå vidare med ärendet.
Citera
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men ge dig för fan, har du gått ens gått klart grundskolan? Argumentet är att vissa åsikter är känsliga att föra fram, de åsikterna kommer inte fram om anonymiteten inte garanteras. Det kan handla om att avslöja missförhållanden på en arbetsplats med risk för avsked, det kan handla om politiska åsikter med risk för politiska attentat. Försök förstå, anonymitet och åsiktsyttringar är inget nytt påfund som dödsknarkarnazister har hittat på förra året. Du verkar tro det och det får mig att tro att du är en fjortis, knäppgök eller helt enkelt tappad i ett betonggolv.
whistleblowers och snowden i all ära men fega skogshuggare som rapar ur sig rasism är en annan sak. liksom blanda inte ihop äpplen med päron.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
"korkat inlägg"... "stärker värdet av mitt"..."kognitiv kapacitet"? Hade du inga riktiga motargument att komma med? Ok, fine with me

Ingen tar en anonym person som skriver på internet på allvar. Åsikten är helt bortblåst. Ett namn bakom ger styrka till åsikten.

Sådana här inlägg får mig att undra varför det inte finns någon röstning för "Årets mest korkade inlägg" eller kanske topp tio/hundra lista. Kan det anordnas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
Finns det något exempel från utrikes där media kommer med reporter och kameror hem till folk som skrivit kontroversiellt på något forum? Jag tänker mig att det kan förekomma i Nordkorea men om vi snackar demokratier. Någon som vet?

Högst relevant fråga.
Citera
Medlem
dunias avatar
Hahaha. Vad hände med "Je suis Charlie"? Ena dagen är ni för yttrandefriheten och den andra dagen hänger ni ut folk för deras åsikter? Jag sympatiserar inte med rasisterna eller mobbarna på flashback. Men detta är verkligen den enda plats som man får tycka och tänka vad man vill utan att vara rädd för det och nu skrämmer ni dem till tystnad.Och helt seriöst, vad är poängen med livet om man inte får tycka vad man vill?
Citera
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Trakasserier är olagliga. Du kan anmäla den som trakasserar dig
Ja, men man kanske vill hindra dessa trakasserier med hjälp av anonymitet, förstår du?
Jag tar det igen:
Anonymitet hindrar trakasserier.

Förstår du nu varför folk är anonyma, för att inte bli trakasserade.
Citera
2015-02-11, 19:43
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666

Jag har faktiskt sett det i USA, det gällde pedofiler dock.
Jag tycker fortfarande det är helt fel, som medeltiden, skampåle verkligen.

Jag tror att bevis läget var högt iof och personen greps och fälldes i domstol, ingen ursäkt förstås.
Senast redigerad av Malingin 2015-02-11 kl. 19:45.
Citera
2015-02-11, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Är väl iofs inget konstigt att de flyttat ner nyheten. Världen roterar ju inte runt flashback.
20 artiklar om fb har kommit online hittills på 2 dagar.
De vill väl bara maximera antalet läsare på alla artiklar. Mycket kan man anklaga AB för, men de vet iaf hur man ska locka läsare.
Går folk på det då? Knappast ja skulle klicka på nått annat där inne
Citera
2015-02-11, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Det finns nog en hel del skit som väntar på att se dagens ljus, det är nog snarare en fråga om när grävande journalister hittar gamla eller rentav nyare avtryck på nätet. En majoritet av SD:s anhängare på Flashback hyser öppet odemokratiska åsikter, partitoppen har konton, därför är det knappast långsökt att SD:s mobbs dirigenter kommer att avslöjas.

Jag är öppen anarkist, de vet arbetskollegor, det vet mina vänner, min familj, det är ingen stor sak.
Skönt för dej? Men om dom kom hem till dej va skulle du säga då? Du kan ju ha skrivit saker ändå som du vill skriva anonymt och därför skrivit dom anonymt?
Citera
2015-02-11, 19:46
Medlem
weltalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Högst relevant fråga.

https://www.youtube.com/watch?v=4V8CA5TiZMU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto