2015-02-11, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Massor av människor här bryter mot lagarna när de är rasister.
Det är inte olagligt att vara rasist. Du kan gå in på en polisstation och säga att du är rasist dom kommer bara be dej att gå därifrån igen. Ingen av dom som aftonbladet hängt ut verkar ha gjort någonting brottsligt utom en vars eventuellt brottsliga gärningar är preskriberade sen lång tid
Citera
2015-02-11, 19:31
Medlem
punk_rockrs avatar
Det är VÄLDIGT VIKTIGT att komma ihåg att långt ifrån alla på den här listan har uttryckt sig rasistiskt eller hotat/hatat. Det har flera användare vittnat om i den här tråden och i andra trådar. Listan består endast av användare som använt sig av en emailadress som finns parad till deras namn och personr på ett eller annat sätt. Bland dessa 40,000 individer finns det alltså allt ifrån rasister till sossar, vänsterpartister, moderater etc. Det finns de som skrivet mycket om politk och de som inte skriver alls.

Glöm inte det!!! Just nu går snackat som alla 40,000 är bekräftade hatare vilket är helt felaktigt!
Citera
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Massor av människor här bryter mot lagarna när de är rasister.

Det är väl lovligt att va rasist, så länge man inte säger något.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag vill härmed be om ursäkt till Islamiska Staten för att jag har skrivit taskiga saker om dem. Jag ångrar mig djupt. Genom detta kan jag ha sårat dem, det var inte alls min mening. Det kan ha fått barn att tycka illa om IS, vilket är väldigt synd.

Nu vill jag komma i kontakt med Abu Bakr al-Baghdadi och personligen uttrycka min ursäkt. Tyvärr har det visat sig vara svårt. Därför kommer jag i morgondagens Aftonbladet att framföra denna ursäkt till alla IS medlemmar, både i Mellanöstern och i Göteborg.

Detta blir mitt sista inlägg på Flashback...
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash

Anonymiteten är hotad av politiker ja. Aftonbladet hjälper till med att förstora upp det hela. Oisin nämner senast idag att Flashback kanske borde ha en ansvarig utgivare, med allt förödande skit som det innebär (akta taket!). Han låtsas vara "rädd" att politikerna inskränker yttrandefriheten.

Kommer de åt Flashback då? Alla har ju hela tiden sagt att sajten är tämligen ohotad och det inte går att komma åt den.
Citera
2015-02-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkvisitionen
Det är inte olagligt att vara rasist. Du kan gå in på en polisstation och säga att du är rasist dom kommer bara be dej att gå därifrån igen. Ingen av dom som aftonbladet hängt ut verkar ha gjort någonting brottsligt utom en vars eventuellt brottsliga gärningar är preskriberade sen lång tid

Otroligt att det fortfarande finns de som tror att de Aftonbladet hängt ut gjort sig skyldiga till något brott.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Nej dom har flyttat ner nyheterna och inget mer har hänt. Jag hoppas att det här är över nu

Okej, men vad var det för undersköterska jag såg att det skrevs något om?
Citera
Medlem
Reellfantasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Det är väl lovligt att va rasist, så länge man inte säger något.

Hur är du rasist utan att erkänna att inte alla människor är lika mycket värda?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orwellian
Har det över huvud taget kommit något mer avslöjande idag än H.E.Ls ursäkt (som inte ens verkar ha blviit kontaktad av AB?) och artikeln om Axelssons påstådda lyxliv? Varför håller dom på avslöjandena? Får intrycket av att deras material är extremt mycket klenare än vad man förväntade sig.
Jepp H.E.L fick kalla fötter & gjorde avbön för ett antal månader sedan efter att han på något vis lyckats outa sig själv. AB har absolut inte mycket på fötterna. Det mesta är en ren bluff för att skrämma folk till tystnad.
Citera
2015-02-11, 19:33
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phantom
Ja? Vad jiddrar du om?
Klart att du får säga vad du vill inom lagens gränser. Vilket är väldigt väldigt mycket.
General felet ni gör i den här tråden är att ni förutsätter att man ska få uttrycka åsikter som en majoritet av samhället inte står för, bara för att sen sätta sig i ring och sjunga kumbaya tillsammans.

Wake up and smell the coffee. Inte så det fungerar här i världen, man står för sina åsikter och man får acceptera att andra människor väljer att sluta associeras med en på grund av det. Kallas för ett fritt samhälle.
Yttra sig fritt, var det. Du är så dum att du tror personen du citerade menade dig personligen när han syftade på lagstiftaren. Ingen tror att något kumbaya är på gång, och det är som regel bara särskrivare som du som dels tror sig veta vad "majoriteten" anser, dels tycker att majoritetens åsikt är viktig.

"smell the coffee"...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, men vad var det för undersköterska jag såg att det skrevs något om?
Öh jag tror du nämnde honom "hel" eller liknande i ditt inlägg? Tror det var samma?
Citera
Medlem
Drullknulls avatar
Citat:
Kring det kan det nog finnas en del förklaringar. Antingen har politikerna varit hårt ansatta med datasäkerhet från partivänner och dom finns inte med på listan. Eller så sparar RG och pressen dom största fiskarna till ett politiskt mer avgörande tillfälle?

Det finns nog en hel del skit som väntar på att se dagens ljus, det är nog snarare en fråga om när grävande journalister hittar gamla eller rentav nyare avtryck på nätet. En majoritet av SD:s anhängare på Flashback hyser öppet odemokratiska åsikter, partitoppen har konton, därför är det knappast långsökt att SD:s mobbs dirigenter kommer att avslöjas.

Jag är öppen anarkist, de vet arbetskollegor, det vet mina vänner, min familj, det är ingen stor sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in