Citat:
Ursprungligen postat av
mainstreaminfluent
Jag tror inte på raser, det gör rasismen liksom antirasisterna. Jag tror på mänskliga egenskaper inom alla människor. Raser är ett gammalt hittepå och även rasismen som då formades. Ur hittepå.
Du glömde judendomen när du räknade upp åskådningar träffade av satir. Om judarna beskrevs i karikatyrer omkring 20-30 tal, varför inte muslimerna idag? För att det har med samhällsklimatet att göra, tiden när vad görs och varför.
Det förändrar inte det faktum att rasism betyder nedvärderande av person med annan hudfärg.
Du bestämmer inte definitionen bara för att ras inom människor inte existerar på riktigt. Det är fortfarande innebörden av ordet. Jag tror de flesta här inne lärde sig att raser bland människor inte existerar när de var cirka 4 år.
Ja, judarna beskrevs som karikatyrer (Gör de fortfarande idag i den muslimska världen. Ritas som djur), inte deras profet. Du fattar väl att det hade varit skillnad om massa muslimer ritades som karikatyrer idag, vs verkligheten, att deras profet ritas?
Helt otroligt hur du inte förstår detta koncept.
Det är inte människorna som är mål för satiren, utan deras IDEOLOGI.
När den var judarna, så var det inte dras ideologi, utan judarna som FOLKGRUPP.
Du försöker bara hitta en anledning till varför människor kan göra något så hemskt som att gå in och slakta oskyldiga personer på en tidningsredaktion. Svaret är : ideologi.