Citat:
Ursprungligen postat av
mainstreaminfluent
Rasism är ett hittepåord jag själv kan använda mig av när jag egentligen menar, kränkande åsikter och nedvärderande av någon olik en själv. Jag har inte sagt ett skit om hudfärg i sammanhanget och är emot hudfärgsdaltandet antirasismen ägnar sig åt, då den ämnar bevara ståndpunkter ur hudfärgsperspektiv. Att bevara vad den påstår sig bekämpa gömd bakom förlegade attityder och fördomar. Jag struntar fullt i förståelse av koncepten då jag använder rasism som ord i brist på ett bättre. Jag är däremot emot antirasismen som bär lika stor skuld som den menade rasismen i motsättningar. Svårt att förstå va? När ens åsikter bygger på andras och inte de egna föreställningar tappar man förmågan till perspektiv.
Nej, är inte ett "hittepåord" som du kan använda som du vill. Det betyder att du på något sätt nedvärderar en person med an annan hudfärg.
Du använder ordet i brist på förståelse, är vad du menar, då du inte har en aning om vad du pratar om.
Förklara då för mig varför det är rasistiskt att avbilda en profet med inte säg, en kommunistisk, eller nazistisk figur? Islam, kommunism, nazism, kristendom, dessa är samtliga IDEOLOGIER.
Förklara nu dig själv istället för att försöka slingra dig med massa svammel.
Varför är det rasistiskt att avbilda en profet?