2015-02-11, 18:17
Medlem
Jag tror nog de flesta skiter i vad så kallade nätrasister och hatare skriver. Att vräka ur
sej saker framför datorn fungerar som en ventil för vissa. Jag tror inte AB behöver oroas
över att något hot kommer bli verklighet. Det får de ju bekräftat av de ertappades rädsla
Citera
2015-02-11, 18:18
Medlem
Aftonbladet är desperata och försöker vinna poäng.
Hur mycket har de inte gottat sig i och publicerat pixlade bilder på kändisars drog/alkoholproblem, sjukdomar, nakenhet inkomster o.s.v
Nu ägnar de sig åt att citera rasistiska och kränkande uttalanden på Flashback, vad fan håller de på med?

Jag tror att de kändisar som det skrivits om här på forumet vet om det och är säkert kapabla att hantera det på lämpligt sätt. De kanske inte vill att deras namn ska dras en vända till, dessutom nu på löpsedlarna.
Men Aftonbladet har fått för sig att de ska sälja fler lösnummer genom att återuppliva och sprida till flera tidigare ovetande om att det finns de som inte gillar alla kändisar.
Tv4 kommer garanterat göra gemensam sak och sprida till de sista som inte läst aftonbladet.
Är inte det kränkande?

Eftersom Aftonbladet ligger på sådan sandlådenivå och inte kan hålla sig från denna tråd så får jag väl ge ett skolexempel.
-Ingen i klass 3 tycker om dig och de tycker du är ful och konstig.
-Det visste jag sen tidigare, gick igenom det för ett år sedan, en jobbig period. Men nu har jag gått vidare.
-Ja jag vet att det var ett tag sedan men nu tycker jag att vi skriver det på skolans hemsida så alla klasser vet om det.

Tillsammans med reklamen visar Aftonbladet på att denna tidning mer borde ses som en oseriös skvallerblaska likt Svensk Damtidning.
Nyhetsvärdet ligger på en så otroligt låg och onyanserad nivå att man ska vara riktigt duktig på källkritik för att se vad som är sanning eller påhittat.
Genom att gå in på Flashback får man mer nyanserad översikt över vad som skett, hur och vad som ligger bakom.

Jag har en prenumeration på Aftonblaskan som jag en längre tid funderat över varför jag överhuvudtaget har men nu ska den avslutas.
Det bästa vore om alla gjorde det, för utan prenumerationsinkomster och lösnummerförsäljning kanske denna tidning försöker skärpa till sig innan de går i graven.
Citera
2015-02-11, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Vad fan är det du säger?
Nej, det blir satir, inte rasism.
Du misslyckas fortfarande att förklara hur det blir rasistiskt att driva med en IDEOLOGI.
Islam och dess profet är inte en ras. Muslimer finns i alla färger.
Så hur är denna typ av satir rasism?

SER NI?

Problemet med en utveckling som denna, där personer hängs ut för sina åsikter, är att vissa tids nog kan stämplas som "rasister" eller något annat, när detta egentligen inte är vad personen är.
Helt enkelt för att en stor del av människorna i vårat samhälle har bristande förståelse av dessa olika koncept.

Mainstreminfluent, ledsen att berätta det för dig, men om du ser rasism i dessa teckningar, är det ironiskt nog du som är rasist, då du automatiskt gör kopplingen islam = muslimer = bruna människor.

Ingen människa som skrivit 1000 inlägg håller för denna typ av granskning då alla skriver något elakt och kontroversiellt då och då. Det är väl det som är det fula med dessa uthängningar där man trycker ut korta citat som ärdet saftigaste man hittat från kanske tusentals inlägg. Det ger en extremt missvisande bild av personen. Personligen tycker jag att det ska klassas som förtal att hänga ut på detta sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Jag tror nog de flesta skiter i vad så kallade nätrasister och hatare skriver. Att vräka ur
sej saker framför datorn fungerar som en ventil för vissa. Jag tror inte AB behöver oroas
över att något hot kommer bli verklighet. Det får de ju bekräftat av de ertappades rädsla

Spelar ingen roll om lagbrott begås på internet eller ute i samhället. Det är det som är den stora missuppfattningen här. Man är inte skyddad när man är "anonym", så tänk på det
Citera
Medlem
karjus avatar
Vad händer om Aftonbladets reportrar dyker upp hemma hos mig och jag misshandlar dom på fyllan, och t.ex. kör upp deras mikrofon upp i röven på dom? Kan jag bli straffad för det, eller ses det som självförsvar? Eller om jag inte tar till våld, men kastar gamma filmjölk eller använda kondomer på dom?
Citera
2015-02-11, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Spelar ingen roll om lagbrott begås på internet eller ute i samhället. Det är det som är den stora missuppfattningen här. Man är inte skyddad när man är "anonym", så tänk på det

Missuppfattningen är fortfarande att vissa inte fattar att det rör sig om ostraffade personer som inte ens är misstänkta för brott.

Aftonbladet har infört en etablissemangsdomstol som står utanför rättsväsendet.
Senast redigerad av Keus 2015-02-11 kl. 18:26.
Citera
2015-02-11, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Missuppfattningen är fortfarande att vissa inte fattar att det rör sig om ostraffade personer som inte ens är misstänkta för.

Aftonbladet har infört en etablissemangsdomstol som står utanför rättsväsendet.

Jag har inte läst alla AB artiklar som är påstådda uthängningar, men vilka ostraffade personer har blivit uthängda utan grund?
Citera
2015-02-11, 18:24
Bannlyst
Citat:

Man är visst skyddad om man är anonym, man är det däremot inte om man är efterbliven. Så tänk på det.
Citera
2015-02-11, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karju
Vad händer om Aftonbladets reportrar dyker upp hemma hos mig och jag misshandlar dom på fyllan, och t.ex. kör upp deras mikrofon upp i röven på dom? Kan jag bli straffad för det, eller ses det som självförsvar? Eller om jag inte tar till våld, men kastar gamma filmjölk eller använda kondomer på dom?
Jag har funderat på det. Ja tycker du kan ha laglig rätt att ta kameran ifrån dom om du inte använder för mycket våld. Om dom själva använder våld mot dej får du naturligtvis svara i självförsvar. Om dom kommer och stoppar upp kameran i ansiktet är det ett ofredande enligt mej och om dom gör det kommer jag tillskansa mej kameran och slita ut videofilmen från den och beslagta den alternativt beslagta hela kameran

Om jag beslagtar hela kameran finns en risk att den går sönder i min lägenhet
Citera
2015-02-11, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testestest99
Man är visst skyddad om man är anonym, man är det däremot inte om man är efterbliven. Så tänk på det.

Ha ha ja men uppenbarligen så är man ju inte "anonym" på internet...förstod du nu?
Citera
2015-02-11, 18:27
Medlem
Citat:
Jag har inte läst alla AB artiklar som är påstådda uthängningar, men vilka ostraffade personer har blivit uthängda utan grund?

Samtliga, Inte ens en polisutredning har startats i något av fallen.
Citera
2015-02-11, 18:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Visst, sprid barnporr med samma ursäkt. Saken är att fitograferat eller ritat är oviktigt, de flesta av oss vill inte se det oavsett vad fan fotograf/tecknar har för resonemang bakom. Dem som tilltalas av spridningen skulle vara just pedofiler, ingenting annat. Du förstår inte, det gör dig samhällsfarlig. Eller till en samhällsdefekt

Utan att tycka något i ämnet du tar som ett exempel, men det du säger är att endast det som de flesta vill se i tryck skall få tryckas, det är vad du säger här.

Med samma argument, du är samhällsfarlig tycker jag.

Jag vet inte vad du tycker, men jag tycker att det är en svår fråga, men varje gång jag vrider och vänder på argumenten om åsiktsfrihet och rätten att publicera sin åsikt fullt ut så landar jag i att yttrandefriheten är värd mer än något annat om man ser krasst på saken. Rubbar man rätten att uttrycka sig fritt tullar man sakta men säkert på det fria samhällets fundament, det är min uppfattning.

Det är lätt att rasera en demokrati men svårt att återskapa den, det kostar mycket mer blod, svett och tårar att skapa ett fritt samhälle än att vidmakthålla det samma tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in