Citat:
Ursprungligen postat av
kaffebord
Det känns märkligt. Jag tycker i många avseende att Flashback är ett avlopp och jag är förbannat trött på alla rasistiska plattityder och ryggdunkningar som pågår i många trådar. Jag är inte själv på något sätt politiskt aktiv vare sig på forumet eller IRL. I 9 fall av 10 så kommer jag ställa mig på Aftonbladets sida när det kommer till frågor om invandring. Hade jag uttryckt någon form av politiska åsikter här på Flashback hade jag troligtvis fått både 1 och 2 dödshot då nationalism står längst ner på mina agenda.
Vad som jag däremot värnar om är frihet och inte minst människans frihet att få uttrycka sin åsikt utan att behöva oroa sig för någon form av hetsjakt.
Att han Sverigedemokraten ska stå till svars för vad han har skrivit kan jag tycka är OK dock, han är trots allt i en offentlig position och med det kommer faktiskt ett visst ansvar. Det är trots allt makthavarna som media har i uppdrag att granska.
Att man ska börja gå på vanligt folk, oavsett om dom tillåts vara anonyma eller inte, tycker jag däremot inte är OK. Hela Aftobladets attityd emot anonymitet på internet ifrågasätter jag också och jag anser att Aftonbladet hanterar hela denna situation väldigt illa.
Ja, jag har själv haft diskussioner mot nazisterna här på FB. Personer som i mitt tycke är totala idioter. Men dessa personer ska få ha en plattform att uttrycka sig om de vill, även om bakom denna anonymitet det gömmer sig en riksdagsledamot.
Om en nazist skriver "negerjävel" på forumet hjälper detta knappast dennas argument, han bevisar snarare att han är idiot. Låt idioter vara idioter.
Forum som dessa låter människor samlas och objektivt granska ocensurerad information, information som kommer direkt ocensurerat från människors hjärnor. Detta ger oss en insikt hos andra människor, andra idéer, samt möjlighet att bemöta detta med egna argument.
Att hävda att någon typ av censur av denna anonymitet är bra, är sinnessjukt.
Det ligger nu en fil ute och svävar runt med många oskyldiga människor för den delen.
Med oskyldiga menar jag, oskyldiga människor även i ABs ögon, och dessa människor kommer få alla möjliga problem läckta till allmänheten när denna information någon gång oundvikligen läcker ut.
Bra AB, RG och ni som stödjer dessa. Ni motverkar inte bara ett progressivt samhälle, ni förstår även liv. Ni är totalt vidriga, och det faktum att ni inte inser det själva, att ni tror att ni gör något bra, gör det hela bara värre.
Kan man för övrigt inte hantera fritt flöde av information på internet, och processa detta, bemöta detta, ignorera det och låta idioterna outa sig själva som idioter, då är man ett mentalt barn. Rannsaka er själva, ni hindrar mänskligheten från att utvecklas.