2015-02-11, 17:05
Medlem
Franzzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
När kommer Anonymous till sverige och hackar sönder aftonbladet och hänger ut deras personal för "hatangrepp" på Flashback?

Skärpning hackare, det är er plikt att skydda internet

Det har gåtts igenom hundra miljoner gånger i den här tråden men here goes:

Det Anonymous du tänker på har en extremvänster-ideologi och delar inte Flashbacks syn på världen. Därför är det högst troligt att dom ligger bakom hackeriet mot Flashback och hjälper aftonbladet.
Citera
2015-02-11, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MendelMu
Jag vill höra från skogshuggaren om någon i hans bekantskapskrets har räknat ut att det är han som är med i tidningen. Jag vill också veta om det har begåtts ett dataintrång och om det har polisanmälts.

Uppmanar alla att bojkotta Aftonbladet, det handlar inte om vad de har rapporterat om utan hur de har gjort det. Varje klick genererar pengar så snälla låt bli, låt skittidningen dö.

Eftersom ingen traditionell media kommer att granska Aftonbladet och dess samarbetspartners så kan folk fortsätta leva i tron att Aftonbladet gjort någonting bra.

Att man upprättat register tillsammans med extremister som innehåller barn vet inte folk.
Vanligt folk vet ingenting.
Och det räcker inte med att alternativa medier belyser saken, för det kommer bara betraktas som propaganda och hat.

Det som behövs är att den stora massan börjar dela information som är fri från politiska agendor i sociala medier med tydlig info om vad Aftonbladet gjort och hur man som individ kan undvika att betala för det.
Det är en bra början.

Sen får man hoppas att annonsörer drar öronen åt sig och inser att det inte är en bra plattform att synas på.
Citera
2015-02-11, 17:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weltall
Helin valde honom för att skrämma alla vanliga flashbackare. Hur många läkare kan det finnas här som dessutom hatar tillräckligt? Enda förvånande var att Fr*ng* har lite för många inlägg, han är inte vanlig nog egentligen tycker jag.

Vad menar du att för många inlägg skulle betyda, vanlig nog?
Citera
2015-02-11, 17:07
Medlem
Franzzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leo-Baransky
Hat är ytterligare ett ord som kapats av Pk-maffian och får en urvattnad och felaktig innebörd. Samhällskritik = Hat. Snacka om nassefasoner!

Är det samhällskritik att skriva att "negerbarn ska spättas med högaffel" och att man ska ta till vapenvåld mot muslimer, romer och andra "avikande folkslag"?
Citera
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Var det inte så att H.E.L. fick PM från någon som sade sig veta vem han var & därför fick kalla fötter & gjorde avbön?

Ingen aning. Det skulle ju också kunna vara ett scenario.
Citera
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagual
Tycker det är oerhört komiskt att huvuddelen av alla som skriver i den här tråden är SD:are. Jag kan tänka mig att många har lite svårt att sova, nu när det inte längre är helt safe att hetsa nån till självmord, eller hetsa varandra till våldsdåd.

Livet är inte som WoW (eller vad ni nu gör om dagarna). Verkliga människor blir påverkade av ert självhat. Ring en vän, ring socialen, försäkringskassan, sök hjälp! De få av er som arbetar för sitt uppehälle kan vända er till chefen, så ni kan få ta del av företagshälsans möjligheter. Det ni gör är inte så värst skadligt mot andra människor; det är mycket skadligare mot er själva.

Vill ni verkligen att det ska gå 10-20 år innan ni inser det som många inser: fan...det var nog inte muslimerna eller bögarna eller barnprogramledaren jag hatade. Det var ett internt problem som jag externaliserade, för att det var så SVÅRT....så otroligt jävla svårt att acceptera att man inte duger och att man måste SLITA för att bli en bättre person. Jag orkade inte slita, så jag valde att betona det enda jag hade: min hudfärg och var jag är född. Det var mitt enda kapital. Och nu har 20 år av mitt liv gått. Jag har blivit exponerad. Vännerna kanske är borta (eller är lika olyckliga själva).

Det finns mycket att kritisera i Sverige. En del invandrare är svårintegrerade. En del feminister är otroligt irriterande. Vissa barnprogramledare går inte att runka till. Fine. Jag förstår att du verkligen brinner för dessa frågor, men kanske...bara kanske....finns det andra problem i ditt liv som förtjänar mer uppmärksamhet.

P.S. Yttrandefriheten är viktig, men samhällets grundvärderingar (respekt, mänskliga rättigheter, ordning och ansvar) är fan så mycket viktigare. Så förvänta er inga tårar från mig.

Mitt liv fungerar ganska bra, tack för omtanken.

Nu förstår jag inte direkt vad det har att göra med det faktum att jag har röstat på SD i alla val jag har varit röstberättigad.
Citera
2015-02-11, 17:09
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plopp123
Jag förstår verkligen inte hur AB och Expressens kontor inte kan ligga i aska vid det här laget.
En del av motivationen bakom dessa kampanjer är givetvis att man skall skrämma igång någon psykotisk stackare med förföljelsemani att begå ett våldsdåd.
Sen har man redan färdiga kampanjer för hur nätet skall regleras & partier & åsikter förbjudas.
Citera
2015-02-11, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Du är för en åsiktsregistrering alltså?
Ja, för den som skriver texter som bryter mot svensk lag. Det kallas hets mot folkgrupp eller förtal. Finns ingen total yttrandefrihet i Sverige, och skriver man sådana saker kan man med rätt hängas ut.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Korkade åsikter för man gillar SD? förklara dig nu

Förövrigt så är Aftonhoran bojkottad nu

Dom som blivit uthängda har dock skrivit värre saker än att dom gillar SD.
Citera
2015-02-11, 17:10
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzzie
"Derp, ja kan inte läsa.. hurr durr"

Man behöver inte "hänga" ut Aftonbladets personal när deras namn står i SLUTET AV ARTIKELN.
Fast nu menade jag inte att få reda på deras namn utan att det garanterat sitter personer även där som skriver "kuk i brittas hatt" här på FB.
Citera
2015-02-11, 17:10
Medlem
Placeholders avatar
Aftonbladet kör ju en hatkampanj mot polisen och väktarna för tillfället, och de har väl alltid kör en hatkampanj mot verkligheten. Det här är bara meningsskiljaktigheter som Aftonbladet vill rubricera som hat.
Citera
2015-02-11, 17:11
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagual
Tycker det är oerhört komiskt att huvuddelen av alla som skriver i den här tråden är SD:are. Jag kan tänka mig att många har lite svårt att sova, nu när det inte längre är helt safe att hetsa nån till självmord, eller hetsa varandra till våldsdåd.

Livet är inte som WoW (eller vad ni nu gör om dagarna). Verkliga människor blir påverkade av ert självhat. Ring en vän, ring socialen, försäkringskassan, sök hjälp! De få av er som arbetar för sitt uppehälle kan vända er till chefen, så ni kan få ta del av företagshälsans möjligheter. Det ni gör är inte så värst skadligt mot andra människor; det är mycket skadligare mot er själva.

Vill ni verkligen att det ska gå 10-20 år innan ni inser det som många inser: fan...det var nog inte muslimerna eller bögarna eller barnprogramledaren jag hatade. Det var ett internt problem som jag externaliserade, för att det var så SVÅRT....så otroligt jävla svårt att acceptera att man inte duger och att man måste SLITA för att bli en bättre person. Jag orkade inte slita, så jag valde att betona det enda jag hade: min hudfärg och var jag är född. Det var mitt enda kapital. Och nu har 20 år av mitt liv gått. Jag har blivit exponerad. Vännerna kanske är borta (eller är lika olyckliga själva).

Det finns mycket att kritisera i Sverige. En del invandrare är svårintegrerade. En del feminister är otroligt irriterande. Vissa barnprogramledare går inte att runka till. Fine. Jag förstår att du verkligen brinner för dessa frågor, men kanske...bara kanske....finns det andra problem i ditt liv som förtjänar mer uppmärksamhet.

P.S. Yttrandefriheten är viktig, men samhällets grundvärderingar (respekt, mänskliga rättigheter, ordning och ansvar) är fan så mycket viktigare. Så förvänta er inga tårar från mig.

Håller mångt och mycket med, många som väljer att hata andra gör det av rädsla eller förträngd självförakt - MEN vi vet också att de inte självmant kommer söka hjälp. Jag ställer mig ytterst tveksam till om det är bättre att tysta ner dem och stoppa deras utloppskanaler (där folk också ställer sig frågande till vad de säger och argumenterar mot dem) - det finns gott om exempel på andra länder där det inte visat sig speciellt produktiv att stoppa folk från att uttrycka sina tankar och frustrationer.

Dessutom ger det inblick i hur en stor del av befolkningen känner, även om man måste ta det med ett par nypor salt och väga upp för deras överdrifter på internet.
Citera
2015-02-11, 17:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzzie
Är det samhällskritik att skriva att "negerbarn ska spättas med högaffel" och att man ska ta till vapenvåld mot muslimer, romer och andra "avikande folkslag"?

Jag uppfattar det som så att postaren menar att pk-maffian har satt ett likhetstecken mellan samhällskritik och hat. Den kritik som förs fram i forumet är hat, och hat är förkastligt, därför blir samhällskritiken något att bekämpa. Jag tolkar kanske inlägget fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in