2015-02-11, 09:50
Medlem
DyingAtheists avatar
Var det i tredje perioden HV började spåra ur, eller hade hela laget damp hela matchen - som på den gamla goda tiden?
Citera
2015-02-11, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsrök
Tycker bara att Röflunda åker och gömmer sig. Livrädda för att ta en fight. Det kommer aldrig hålla i ett slutspel när domarna skruvat upp nivån till och med ett sopband som Brynäs hade blåst ned Röfbögelunda i ett slutspel.

Ett totalt nedtränat HV71 har däremot visat att man alltid i alla lägen är redo för fight och dunka ned käkbenen i halsen på motståndaren.

Det är det som krävs i ett slutspel, de är inga gullgossar som vinner guld, det är kallhamrade råskinn redo att slå ned motståndet som vinner.
Nu är det ju inte MMA utan hockey vi snackar om. Och du kanske kan beskriva i vilken situation som vi vek ner oss???
Du är lika dålig looser som innan, det är väl bara erkänna att vi var mycket bättre en er i dessa 2 matcher!
Citera
2015-02-11, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Nu är det ju inte MMA utan hockey vi snackar om. Och du kanske kan beskriva i vilken situation som vi vek ner oss???
Du är lika dålig looser som innan, det är väl bara erkänna att vi var mycket bättre en er i dessa 2 matcher!
Det är ju rimligt att tro att visa lag är väldigt nedtränade nu Skaik är ju ett. HV71 är också nedtränade. Troligen är Röflundaiterna också nedtränade. Det blir ju så med nedtränade lag att ibland presterar de katastrof ibland presterar de bra och med det sagt är det svårt att säga något om de här två matcherna annat än någon riktig värdemätare kan man inte ta det som.

Jag är ganska säker på att vare sig Skaik eller HV71 kommer imponera särskilt så här i slutet av serien. De kommer bjuda på stora toppar och djupa dalar. Om Röflunda är nedtränade så kommer det vara det samma med dem.

Hur som lag med vinnarskallar blir ju lätt frustrerade när det inte flyter på så jag kan tro att det hos de nedtränade lagen kan bli lite grinigt. För även som nedtränad vinnarskallle så vill du ändå kunna vinna och prestera.

När det gäller att åka och gömma sig så har ju Röflunda gjort det hela säsongen så att beskriva en situation blir svårt då det finns tusentals att välja på.
Senast redigerad av Skogsrök 2015-02-11 kl. 11:10.
Citera
2015-02-11, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Kanske så man reagerar när man blivit inknuffad i sargen och fått ett hack i ansiktet?

Som han själv orsakar, han vet mycket väl att Lindgren kommer och ändå så vill han in med huvudet först.
Tycker fortfarande det är ett vidrigt beteende. Ligger man nere ett bra tag så borde man inte få spela mer den perioden,
Citera
2015-02-11, 11:17
Medlem
timmmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thorak
Som han själv orsakar, han vet mycket väl att Lindgren kommer och ändå så vill han in med huvudet först.
Tycker fortfarande det är ett vidrigt beteende. Ligger man nere ett bra tag så borde man inte få spela mer den perioden,

Han blir först intryckt men håller emot, får sedan två händer högt uppe i ryggen vilket gör att huvudet far in i sargkanten. Knappast något man gör frivilligt.
Citera
2015-02-11, 11:21
Bannlyst
Citat:
Det är ju rimligt att tro att visa lag är väldigt nedtränade nu Skaik är ju ett. HV71 är också nedtränade. Troligen är Röflundaiterna också nedtränade. Det blir ju så med nedtränade lag att ibland presterar de katastrof ibland presterar de bra och med det sagt är det svårt att säga något om de här två matcherna annat än någon riktig värdemätare kan man inte ta det som.

Jag är ganska säker på att vare sig Skaik eller HV71 kommer imponera särskilt så här i slutet av serien. De kommer bjuda på stora toppar och djupa dalar. Om Röflunda är nedtränade så kommer det vara det samma med dem.

Hur som lag med vinnarskallar blir ju lätt frustrerade när det inte flyter på så jag kan tro att det hos de nedtränade lagen kan bli lite grinigt. För även som nedtränad vinnarskallle så vill du ändå kunna vinna och prestera.

När det gäller att åka och gömma sig så har ju Röflunda gjort det hela säsongen så att beskriva en situation blir svårt då det finns tusentals att välja på.
Jag såg både matchen i går samt i måndags och såg ingen situation där någon springer och gömmer sej. Så du kanske kan ge något exempelfrån dessa matcher om du nu är så säker på din sak!
Citera
2015-02-11, 11:43
Medlem
Draedons avatar
Leksand är så dåliga. Nästa lika dåliga som bottenlaget modo. Garanterad torsk imorgon mot brunnäsorna och så var det bara piss och elände kvar av säsongen.
Citera
2015-02-11, 12:28
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draedon
Leksand är så dåliga. Nästa lika dåliga som bottenlaget modo. Garanterad torsk imorgon mot brunnäsorna och så var det bara piss och elände kvar av säsongen.
Klappar Djurgården ihop fullständigt kanske vi har en chans, men nja, nog blir det kval. Kvalplats på torsdag garanterat.
Citera
2015-02-11, 13:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Jag såg både matchen i går samt i måndags och såg ingen situation där någon springer och gömmer sej. Så du kanske kan ge något exempelfrån dessa matcher om du nu är så säker på din sak!
Jag skrev under HELA SÄSONGEN. Exemlen är tusentals ett exempel är bögelundaiten som gömde sig bakom domaren istället för att låta nävarna få samspråka med Mackan Nilsons efter brutalangreppet på Tedenby. Näe ni duger bara till fula armbågar som uppe i Luleå. FEGA USLINGAR ÄR NI!!!
Citera
2015-02-11, 13:16
Medlem
slirrefirres avatar
Citat:
Jag skrev under HELA SÄSONGEN. Exemlen är tusentals ett exempel är bögelundaiten som gömde sig bakom domaren istället för att låta nävarna få samspråka med Mackan Nilsons efter brutalangreppet på Tedenby. Näe ni duger bara till fula armbågar som uppe i Luleå. FEGA USLINGAR ÄR NI!!!
http://play.shl.se/video/10889594/ DETTA ÄR FULT! Att ge igen med samma sak är nog det fulaste man kan göra, sedan att göra det två gånger......
Citera
2015-02-11, 13:21
Bannlyst
Citat:
Vilket brutalangrepp syftar du på?

Vet inte om jag tycker att HV71 (Helt Veck, sedan 71) är ett lag som låter nävarna tala utan spelar bra hockey.
Citera
2015-02-11, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slirrefirre
http://play.shl.se/video/10889594/ DETTA ÄR FULT! Att ge igen med samma sak är nog det fulaste man kan göra, sedan att göra det två gånger......
En självförsvarssituation och med tanke på att var spelare har suspensoar borde disciplinnämnden stänga av blådåren för filmning ett par veckor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in