2015-02-01, 11:59
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
Åtta år? FP började ju denna komedi om språkkrav 2002.
Enda anledningen till att de pratar om det är för att det skulle ge mer jobb till skollärarna, deras främsta särintresse. De har ingen som helst tanke på vad som vore bra för samhället, de är uteslutande ute efter att girigt berika sitt mäktigaste särintresse, lärarfucket. Konkurrensen om de allra mest korkade väljarna är stenhård, men FP har en styrka i att de mutat in skollärarna, de som blev antagna till lärar"hög"skolan för att de fick 0.0 på högskoleprovet. En skollärare vet att "hen" ska rösta på FP, för det har denne blivit tillsagd av av sin TV-apparat.

Nu ska vi se här, svenska GYMNAISEskolans kvalitet i idag efter 8 borgerliga regeringsår med Folkpartiets skolregim:
http://www.sydsvenskan.se/malmo/battre-sprak-far-fler-elever-att-stanna-i-skolan/
En hel lektion gick åt till att reda ut skillnaden mellan orden "lång" och "hög"
"Rösta på skolan!"
Vad menade de egentligen med de affischerna, att skolan var vallokal?
Senast redigerad av Fri 2015-02-01 kl. 12:04.
2015-02-06, 08:14
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Expressen/Demoskop februari http://www.expressen.se/nyheter/jan-...februarismall/

V 6,5
S 30,6
MP 6,9
C 5,8
FP 4,5
M 24,3
KD 4,7
SD 14
Fi 2,2

S, V, Mp, F! delar på samma väljargrupp men man kanske ska dra bort ett par procent som rätteligen tillhör Sd.

C Annieeffekten sitter i hos centerns väljare, men knappast centerns politik

Fp ännu vet vi inte hur Björklunds utspel gått hem hos väljarna och vilka konsekvenser bråket får.

Kd har näsan ovan yta. Kan det beror på integrationsutspelet. Borde det inte var dags att ösa på med ännu mer innan väljarna glömmer.

Moderaterna verkar inte påverkas av DÖ det senaste utspelet om anhöriginvandringen har inte fått genomslag. Men jag tror de har betydligt lägre stöd i verkligheten. Så brukar det vara för moderaterna, rejält överskattade.

Sd 14,0, ja vad ska man säga? Grov underskattning det borde nog ha tagit 3-5% av moderaterna.
2015-02-06, 14:02
Medlem
Powergirls avatar
Egentligen behövs inga kommentarer eftersom inget har hänt eller hur Bajsfacisten?
Det enda jag kan konstatera i likhet med många andra enögda är att Socialdemokraterna bör räknas upp med 3-5%.
2015-02-06, 14:18
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Egentligen behövs inga kommentarer eftersom inget har hänt eller hur Bajsfacisten?
Det enda jag kan konstatera i likhet med många andra enögda är att Socialdemokraterna bör räknas upp med 3-5%.

Vilka partier hade en statistik säkerställd förändring i senaste Ipsos mätning, säg det du, du som vet.
2015-02-06, 15:01
Medlem
flipflaps avatar
Citat:

Nu förstår jag inte, kallar du dig själv för enögd? Är inte det ett nedvärderande uttryck?

Ok, vi andra, tvåögda ser mer ...
2015-02-06, 16:03
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:

Tant power girl, du har alla kännetecken för en tant, grått hår, trötta grå celler, grå avtar men mest av allt du är född till sosse vilket märks på dina gammaldags uttryck om Höögern etc. Du är trots allt en utdöende typ av sosse.
Att S lyckas häva sig upp till 30% beror på att 90% av alla 1 miljon röstberättigade invandrare, som masar sig till valurnorna, röstar på bidrags-garanti-partiet S.

Sossarna som en gång triggade invandringsvågen och gav Sverige ett rykte om "att här kan man leva gratis" citat kommer inte från mig utan en prominent invandrare som är starkt kritisk till bidragsinvandringen.

Jag kan mycket väl tänka mig att invandrarna som röstar på vänstern och Mp byter parti till sossarna i stället. Känns för dom kanske som en säkrare bidragslinje. Ja då kan det bli en ökning på 5% men V och Mp försvinner under spärren och ut ur riksdagen. Ett hederligt byte jag köper det.

Sd 40%, S 35%, M 15%, alla andra ute, borta, snart glömda, men när? 2018 får vi hoppas!
2015-02-06, 16:17
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Tant power girl, du har alla kännetecken för en tant, grått hår, trötta grå celler, grå avtar men mest av allt du är född till sosse vilket märks på dina gammaldags uttryck om Höögern etc. Du är trots allt en utdöende typ av sosse.
Att S lyckas häva sig upp till 30% beror på att 90% av alla 1 miljon röstberättigade invandrare, som masar sig till valurnorna, röstar på bidrags-garanti-partiet S.

Sossarna som en gång triggade invandringsvågen och gav Sverige ett rykte om "att här kan man leva gratis" citat kommer inte från mig utan en prominent invandrare som är starkt kritisk till bidragsinvandringen.

Jag kan mycket väl tänka mig att invandrarna som röstar på vänstern och Mp byter parti till sossarna i stället. Känns för dom kanske som en säkrare bidragslinje. Ja då kan det bli en ökning på 5% men V och Mp försvinner under spärren och ut ur riksdagen. Ett hederligt byte jag köper det.

Sd 40%, S 35%, M 15%, alla andra ute, borta, snart glömda, men när? 2018 får vi hoppas!

Inte mycket substans i det inlägget men det hade jag inte heller räknat med. En eloge till dig i varje fall då du förstod, att det var jag dig avsåg, med ironin kring enögda.
När det gäller OU som tråden handlar om lever du i en enögd drömvärld vilket du tydligt bekräftar med dina siffror.
Möjligen åker något parti ur nästa val men det är för osäkert att sia om i dagsläget.
För att förtydliga mig skall det bli spännande att följa OU och det gäller inte bara Sentio utan alla opinionsmätningar. Det är på detta vis man ser trender.
2015-02-06, 16:39
Medlem
Bajsfacistens avatar
Citat:
Inte mycket substans i det inlägget men det hade jag inte heller räknat med. En eloge till dig i varje fall då du förstod, att det var jag dig avsåg, med ironin kring enögda.
När det gäller OU som tråden handlar om lever du i en enögd drömvärld vilket du tydligt bekräftar med dina siffror.
Möjligen åker något parti ur nästa val men det är för osäkert att sia om i dagsläget.
För att förtydliga mig skall det bli spännande att följa OU och det gäller inte bara Sentio utan alla opinionsmätningar. Det är på detta vis man ser trender.

Varför svarar du inte på mina frågor???

När det gäller OU som tråden handlar om lever du i en enögd drömvärld vilket du tydligt bekräftar med dina uttalanden om statistiska förändringar.
2015-02-06, 18:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Varför då, menar du att de underskattades så mycket i oi jämfört med valet?
2015-02-06, 20:36
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Expressen/Demoskop februari http://www.expressen.se/nyheter/jan-...februarismall/

V 6,5
S 30,6
MP 6,9
C 5,8
FP 4,5
M 24,3
KD 4,7
SD 14
Fi 2,2

S, V, Mp, F! delar på samma väljargrupp men man kanske ska dra bort ett par procent som rätteligen tillhör Sd.

C Annieeffekten sitter i hos centerns väljare, men knappast centerns politik

Fp ännu vet vi inte hur Björklunds utspel gått hem hos väljarna och vilka konsekvenser bråket får.

Kd har näsan ovan yta. Kan det beror på integrationsutspelet. Borde det inte var dags att ösa på med ännu mer innan väljarna glömmer.

Moderaterna verkar inte påverkas av DÖ det senaste utspelet om anhöriginvandringen har inte fått genomslag. Men jag tror de har betydligt lägre stöd i verkligheten. Så brukar det vara för moderaterna, rejält överskattade.

Sd 14,0, ja vad ska man säga? Grov underskattning det borde nog ha tagit 3-5% av moderaterna.
För den som vill jämföra är förra undersökningen av Demoskop här: http://www.demoskop.se/aktuellt/nyhet/stor-okning-for-socialdemokraterna-i-valjarbarometern-for-januari/

Men det är inga förändringar att snacka om. Ev tappar S lite. Expressen blåser upp dagens mätning med att det är FP:s lägsta av Demoskop sedan maj 2007. Men den är nästan identisk med förra månaden. Jag förmodar att Expressen likt DN driver Björklunds avgång...
2015-02-06, 21:10
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
För den som vill jämföra är förra undersökningen av Demoskop här: http://www.demoskop.se/aktuellt/nyhet/stor-okning-for-socialdemokraterna-i-valjarbarometern-for-januari/

Men det är inga förändringar att snacka om. Ev tappar S lite. Expressen blåser upp dagens mätning med att det är FP:s lägsta av Demoskop sedan maj 2007. Men den är nästan identisk med förra månaden. Jag förmodar att Expressen likt DN driver Björklunds avgång...

Det är ett förmodande jag instämmer i. Det är uppenbart att opinionsundersökningarna, och fr a tolkningen av desamma, används politiskt, och liberalmedia driver på om Björklunds avgång. Varför de nu vill ha någon annan, sannolikt sämre. Men det kanske bara är för att visa vem som bestämmer. Journalister och andra mobbare gör ju så. Det är i alla fall ett oskick att använda OU på detta sätt, och det är skada att granskningen av medias beteende skall behöva ske på privat initiativ och inte av andra medieaktörer.
2015-02-11, 17:33
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J_Steinbeck
Var femte svensk röstar snart på SD om man utgår från Yougov:s siffror. Inte illa!

Okey här är mätningen också.

M: 21,8 (23,2)
C: 6,7 (5,7)
FP: 4,4 (3,7)
KD: 3,5 (5,5)
MP: 6,3 (5,7)
S: 30,1 (30,6)
V: 5,8 (6,0)
FI: 2,0 (2,0)
SD: 19,0 (16,9)
Övr: 0,5 (0,7)

Siffran inom parentes anger resultatet i mätningen som gjordes i december 2014.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in