2015-02-11, 13:27
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Fast 2 fel gör ju inte 1 rätt. Det som hände Stig Malm var ju avskyvärt (eller ja, han klarade väl sig i allt väsentligt rätt bra ändå, men...) men vi kan ju inte lösa det problemet nu, genom att börja förbjuda människor att säga vissa saker idag.

Vem f-n bryr sig om vad Kakan Hermansson skriver?
Jag har inte påstått att det Malm sa var "rätt". Min avsikt var att ge lite perspektiv i relation till vad ex vis Kakan m fl uttrycker idag och hur det tas emot av vad vi kan kalla etablissemanget.

Det Malm sa var plumpt och inte heller ens roligt, men det borde inte renderat den uppmärksamhet det gjorde, objektivt sett. Det var en storm i ett vattenglas. Men, det var bara ett exempel att ställa i relation till de "feministiska" åsikter som inte bara fritt ventileras utan också försvaras, hejas på och leder till fler uppdrag inom etablerad media.
Citera
2015-02-11, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Det vore verkligen inte ok eftersom de högerextrema grupperna har som agenda att förfölja och utplåna människor och folkgrupper medan AB enbart har som mål att sprida information.

Jag tycker helt ärligt synd om dig. Du måste vara den mest korkade, naiva IQ-befriade nolla jag läst något av den senaste månaden. Hur kan du ens tro att det du skriver är värt något för någon annan?
Citera
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Mår illa av att läsa all skit på Aftonbladet, hur fan tänker Jan Helin när han först säger att det bara är politiker och personer med makt som ska hängas ut, bara det illa nog, så nu har de varit och trakasserat två vanliga människor, en skogsarbetare och 35-årig farsa, spyr.

Allt är bara skitsnack för att komma åt oliktänkande. De bestämmer själva vilka som är i maktpositioner och aftonbladet bestämmer själva att lagen inte räcker till .Skogsarbetare och undersköterskor hängs aldrig ut i andra fall. Exempel på hur Aftonbladets förstasida aldrig skulle se ut; "skogsarbetare misstänks för förtal, kallade kollega för jävla tjockis". Men eftersom det är flashback, deras största politiska motståndare skiter de i allt, även om de till viss del försöker linda in det i "väcka debatt" eller "skapa diskussion". Det är tydligt då de aldrig stormar hem till alla hatande, rasistiska, politiskt allierade och hänger ut dem med citat och en kamera i ansiktet. Exempelvis Kakan själv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
"Sverigedemokraterna" är vare sig någon enskild eller någon folkgrupp ... Om du hade efterlyst uthängning av dem som trakasserat och hotat t ex Åkesson så hade det varit relevant.

Är inte imponerad av dialektik. Kan kanske ändå säga att sverigedemokraterna består av folk. Människor med andra ord. Individer och medlemmar i ett demokratiskt framröstat parti. Är inte drevet riktat mot dem egentligen? Vi får väl se vad AB har att bjuda på i framtiden. Vilka, som i fortsättningen kommer att intervjuas. Kanske kommer AB att förvåna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Skogshuggaren väljer att ställa upp på intervju ...

Liksom läkaren ..

hur vet du detta? hur vet du att aftonbladet inte direkt eller indirekt hotat med att outa deras namn och bostad ifall de inte ställde upp?

hur vet du att de s.k. journalisternas användande av dataintrång och spårning av dessa individer inte gjorde att de kände sig hotade om de inte ställde upp
Citera
2015-02-11, 13:30
Medlem
Sperssons avatar
.
Finns det någon mer, förutom Aftonbladet, som tar allt seriöst som skrivs på Flashback??

Årets nyhet i Aftonbladet. Vi "granskar" Flashback. Får vi en guldspade nu?
Citera
2015-02-11, 13:31
Medlem
nötallergikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Finns det någon mer, förutom Aftonbladet, som tar allt seriöst som skrivs på Flashback??

Ja, offren för hatkampanjerna. Det är poängen.
Citera
Medlem
OttorWaefres avatar
Citat:
Det vore verkligen inte ok eftersom de högerextrema grupperna har som agenda att förfölja och utplåna människor och folkgrupper medan AB enbart har som mål att sprida information.

Grattis! Du har just genererat dagens, för att inte säga veckans, lol.

Tack för att du en gång för alla klargjort för oss syftet med AB:s stssi-verksamhet.
Den har naturligtvis inget alls att göra med att skapa ett sovjetliknande klimat av självcensur, utan enbart med att "sprida information".
Citera
Medlem
kmbalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Mår illa av att läsa all skit på Aftonbladet, hur fan tänker Jan Helin när han först säger att det bara är politiker och personer med makt som ska hängas ut, bara det illa nog, så nu har de varit och trakasserat två vanliga människor, en skogsarbetare och 35-årig farsa, spyr.

Jupp tankte pa detta med.........vilka lognare.

Dom forstor liv utan att blinka, och tycker dom gor en stor samhallstjanst.
Hur sover dom pa natterna?
Citera
2015-02-11, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.

Årets nyhet i Aftonbladet. Vi "granskar" Flashback. Får vi en guldspade nu?

Ja, det finns ett antal kretiner i denna tråd som gör det också. De inser inte skillnaden mellan att slänga ur sig tex att kakan är en äcklig hora som man vill mörda och att verkligen säga det till henne i verkligheten, eller än mindre verkligen mörda henne.
Citera
2015-02-11, 13:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Jag kom att tänka på en sak här bara i samband med den högt uppsatte maktmänniskan "skogshuggaren" som fick hembesök med kamera och allt....

Jag har genom åren fått ganska mycket hot via PM. Både i form av illa stavade meddelanden från tuffa blattar som vill "träffas" och göra upp räkningen, men också från personer som uppenbart tillhör den mer aktivistiskt inriktade politiska vänstern.

När nu AB gör dessa hembesök... Även om rösten förvrängs och ansiktet bluddras, så finns ju en mycket konkret risk att någon vettvilling lyckas identifiera vem man är. Jag tänker folk som kanske skriver icke fördelaktigt om vissa specifika organisationer som rör sig i samhällets utkanter och som har ett stort våldskapital. Man kanske delgett något man vet eller hört rykten om eller uttalat sig föraktfullt eller kränkande... Jag är nu själv aldrig inne i de delar av forumet som diskuterar organiserad brottslighet, men det finns ju folk som har detta som ett litet specialintresse...

Jag skriver ibland i terrorist-forumet och var jag står i fråga om terrorism och islamism är väl ingen hemlighet för någon, men visst vore det pikant om ett gäng skäggmuppar lägger en böööömb under min bil en vacker dag som hämnd för att jag "smädat profeten" eller något lajbans?

Visst, man kan kanske säga att jag får i så fall väl skylla mig själv som häcklat de skäggiga, men har Aftonbladet tänkt igenom detta fullt ut? Om jag flyger i luften kanske det är en pervers gudomlig rättvisa, men min familj? Om min fru och fyra barn sätter sig i bilen och ska köra till träningen en lördag? Ojsan!

Fint att se att Golonka besitter en sådan silkeslen porslinsdockeempatisk förmåga att se konsekvenserna av yttrandefrihet, när den kan drabba honom själv.

Så var du alltså bara ännu en snyftrunkare...
Citera
2015-02-11, 13:33
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Men snälla, finns det någon vits i att sitta och försvara dem. De får smaka på sin egen medicin, de har ingen annan att skylla än sig själva. AB gör ju detta för att sätta fingret på ett samhällsproblem. Om de inte hade gjort så här så hade ingen börjat ta problemet på allvar.

De kanske har förstört dessa personers karriärer, men trollen har ju förstört sina offers LIV. Lite skillnad. Fy fan för att ha en mobb sinnessjuka FB-råttor som sitter och skriver dödshot mot mig och min familj, och veta att mitt barn är på dagis där jag inte kan övervaka det.

Det är helt, fullkomligt oacceptabelt att sprida näthat och borde rendera i, förutom havererade karriärer, fängelsestraff och dryga böter. Förhoppningsvis kommer AB fortsätta sin kampanj under lång tid framöver, jag tycker bara det är väldigt synd att de inte nämner alla med namn.

Nu tänkte du nog väldigt fel. Det är Aftonbladet och deras gelikar som är samhällsproblemet och som sprider det hat man borde belysa och sätta fingret på, vi pratar om ett allvarligt hot emot demokratin.

Att folk skriver ut sina åsikter anonymt på internet är raka motsatsen och något som främjar demokrati och samhällsutveckling, inte minst i Sverige där det pågår ett kraftigt åsiktsförtryck.

Visst förekommer det osmakliga inlägg här och en hel del enskilda individer blir dagligen sårade och kränkta(oftast förtjänt dock) men man måste se till helhetsbilden och då väger fördelarna upp nackdelarna med hästlängder. Vår möjlighet till anonymitet på internet är nog snart det enda som skiljer ut Sverige ifrån att vara en fullfjädrad kommunistdiktatur och då är några hatiska inlägg på ett forum en petitess i sammanhanget.

Självfallet försöker kommunisterna ge sig på anonymiteten och att skrämma folk ytterligare till tystnad, deras mål är att göra åsiktskorridoren ännu smalare och att förtrycka oliktänkande ännu mer så att folkstyret blir ett minne blott.

Tack vare sådana som dig så kan dom nog lyckas med sitt mål. Det Aftonbladet sysslar med förtjänar inget annat än förakt och kraftigt motstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in