2015-02-11, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Därför att man har en särställning i hur man framför sina åsikter och framförallt spridningen på dessa åsikter.
Att nån nämns på Flashback får inte alls samma impact på en persons liv som förstasidan på Aftonbladet gör.

Sen är det ju deras egna etiska regler som dom själv kommit fram till att dom ska förhålla sig mot.

Typ

Låter vettigt att man får ett större ansvar när man får en särställning. Men där har ju fb verkligen en särställning i dag - en enorm spridning och genomslagskraft, något som otaliga människor vittnar om. Om den nu är medias spridning och särställning som gör att de bör ta större ansvar, hur ska vi hantera fenomen som fb, som fått samma särställning och spridning?
Citera
Medlem
Citat:
Så om jag då skriver "Jag anser att alla muslimer knullar åsnor" för att ta ditt exempel, så är det alltså helt okay att skriva så, då det är min åsikt?
Är inte det lite hårklyveri och spel för galleriet om man tycker att det ena är okay att säga men inte det andra, när det är två ord som skiljer.

Det är en otrolig skillnad på vad du anser om något och vad du påstår om något.
2 ord gör stor skillnad.

"Jag anser att din mamma är en hora" - "Din mamma är en hora"

"Jag tror Pelle våldtog Lisa" - "Pelle våldtog Lisa"
Citera
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dabro
Äntligen får trollen och hatarna det de förtjänar. Kan du inte stå för din åsikt öga för öga så ska du inte skriva den, oavsett åsikt ( höger eller vänster. )

Självklart borde man få uttrycka åsikter som man inte vågar stå för öppet anonymt i stället. Det ska inte vara förbjudet att vara feg.
Citera
2015-02-11, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henlos
Du kan börja med att lämna ut namn, adress och telefonnummer här. Du är väl beredd att ta konsekvenserna för dina yttranden, eller? Har du inte sagt något fel har du inget att frukta, eller?

Om någon har tagit illa vid sig så tar jag konsekvenserna för mina yttranden men jag har ju faktiskt inte skrivit elakt om andra människor så vad försöker du säga?
Citera
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Låter vettigt att man får ett större ansvar när man får en särställning. Men där har ju fb verkligen en särställning i dag - en enorm spridning och genomslagskraft, något som otaliga människor vittnar om. Om den nu är medias spridning och särställning som gör att de bör ta större ansvar, hur ska vi hantera fenomen som fb, som fått samma särställning och spridning?

Det är inte att dom bör ta ett större ansvar som är saken. Det är att dom har VALT att ta det själva. Det är deras fulla rätt att göra det, man bör få välja hur man vill driva en sak. Alltså har dom sina egna spelregler och sina egna etiska regler som dom själva satt upp.

Att FB inte vill göra det SKA vara i deras rätt också, det ska inte komma någon från "det andra lägret" och minsan säga HUR man ska göra.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag konstaterar att samma lagar gäller när du skriver på nätet som när du skriver eller uttalar dig IRL - och om folk höll sig inom lagens ramar så krävdes ingen granskning.

Fast det där är inte sant. Det finns ingenting som sägs på nätet, som inte har sagts eller sägs IRL. Och IRL åtalas det i princip aldrig.

Problemet är att "du" när saker sägs på nätet letar efter saker som sägs, om dig, men "du" skulle ju aldrig få för dig att göra det till din livsuppgift att leta upp människor som pratar om dig IRL.

Varför?

För att du inser att 99.999999% av befolkningen struntar i dig, och pratar inte om dig överhuvudtaget, samma sak gäller på internet, det är bara du som inte förstår det.
Citera
2015-02-11, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det visste han inte givetvis, eftersom hon inte haft kontakt med honom.

Om Sannah läser detta så ber jag dig väldigt mycket om ursäkt.
(FB) Bolibompas nya programledare Sannah Salameh skrämmer barnen med sitt tryne.
"Förstått att det verkligen sårade henne och det är inte alls vad jag var ute efter."

Det måste ju betyda att hon har läst tråden?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Men andra ord är det alltså okay att skriva det över hela flashback?
Eftersom jag inte har en enda muslim i min närvaro här hemma. Att någon sen väljer att hoppa runt på ett forum kan ju inte jag kontrollera, eller hur?
Spela idiot om du vill .. det är dock inte särskilt givande att diskutera med någon som bara vill tjafsa och inte är intresserad av ämnet egentligen..

Byt med andra ord meningsmotståndare om du vill ha svar på dina inlägg.
Citera
Medlem
Kakan är en offentlig person med radikala åsikter som väcker anstöt hos många. Att hon kan bli kritiserad för sitt tycke men att hon också blir kritiserad här på Flashback är mer än rätt. Flashback är den enda plattformen i sitt slag som erbjuder riktig yttrandefrihet.
Senast redigerad av Nigeralia 2015-02-11 kl. 12:14.
Citera
2015-02-11, 12:12
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toveLo
Om någon har tagit illa vid sig så tar jag konsekvenserna för mina yttranden men jag har ju faktiskt inte skrivit elakt om andra människor så vad försöker du säga?

Anser DU att du inte har gjort nej.
Men jag kanske anser annorlunda. Jag menar, du skriver ju illa om dom som "hatar" och tycker dom får vad dom förtjänar.
Eller är det okay då, när du är dum mot nån som är dum?
Citera
2015-02-11, 12:13
Medlem
stekarekonoms avatar
Citat:
Äntligen får trollen och hatarna det de förtjänar. Kan du inte stå för din åsikt öga för öga så ska du inte skriva den, oavsett åsikt ( höger eller vänster. )

Hatarna ja absolut men dessa då.. de folk som inte vågar stå för att de är SD för då förlorar man vänner samt arbete. Och ja jag accepterar trångsynta vänner fastän de inte egentligen vill vara min vän för att min politiska åsikt skiljer sig från deras.

Vissa grejer Kan man inte stå för tack vare politiska klimatet i Sverige. Anonymitet behövs.
Citera
2015-02-11, 12:13
Medlem
Citat:

Låt oss titta på några av dina kommentarer:

Citat:
Ska samhället fungera på detta viset? Ska 2 whitetrash tjejer vars en utav dem har knullat ut en unge kunna kräva samhället sådär efter deras villkor?

Citat:
Väldigt intressant ämne faktiskt, satellit judaR

Du verkar ha problem med både judar och WT-tjejer. Två utsatta grupper till råga på allt. Ska du eller jag anmäla dig till Aftonbladet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in