2015-02-11, 10:24
Medlem
Tycker det är jäkligt bra att dom nystar i detta och hänger ut dessa fega människor, som mobbar och är elaka mot andra. Jag kan iofs förstå dom som gör det, dom har ju såklart en social störning. Men det är ingen ursäkt!
Citera
2015-02-11, 10:25
Medlem
utan.att.stannas avatar
Aftonbladet tar i med hela kroppen. För att sätta stopp på sin kanske största fiende flashback. Utan fb hade inte det största aftonhorans ogillande kunnat spridas så väl och välinfornerat som det gör här. Tänk så många som lärt sig att bojkotta AB här. När man vet att det är fler som gör det så känns det inte onödigt att själv också göra det.
Bojkotten fortsätter och med ökat intensitet!!
Citera
2015-02-11, 10:26
Bannlyst
Oh herregud, detta är så fånigt. Jag kan inte ens skratta, jag tycker bara synd om det svenska folket som låter det här bli en stor grej. Folk har ingen aning om vad internet är, och året är 2015. Vi som har haft internet, vi har varit med om detta i 15 år, det är ingenting jämfört med vad som händer på andra delar av den stora vida webben. Man blir bara så less på Aftonbladet.
Citera
2015-02-11, 10:28
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaasher
Stor i munnen, liten i längden....bokstavligt talat. Det enda du gjorde i videon var att skaka som en kärring för fan. Går inte att ta dina ord på allvar

Han stod ju på sig och tog ingenting tillbaka, trots att det säkert var ett ganska skrämmande ögonblick för honom. Journalister är vana vid att överrumpla och trycka upp mikrofonen i nyllet på folk. Vanligt folk är inte beredda på detta och detta utnyttjar journalisterna för att få offret att antingen pudla från sin defensiv eller att göra bort sig inför kameran. Gärna båda. Tyckte han gjorde en helt ok insats men hela idén kring detta är bara fånigt, media har mycket viktigare saker att göra än att attackera vanligt folk.
Citera
2015-02-11, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Vad är anledningen till att man skriver åsikter på ett forum som man absolut måste hålla hemligt IRL? Dvs inte stå upp för överhuvudtaget?

Förklara gärna

Varför maskerar sig vänsterextremister på demonstrationer? Man är rädd för repressalier. Det du glatt hejar på nu kan lika gärna riktas mot dig och mig imorgon. Hade du varit lika glad om till exempel Ap hängde ut massa antirasister och vänsterpersoner?
Citera
2015-02-11, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Aftonbladet tar i med hela kroppen. För att sätta stopp på sin kanske största fiende flashback. Utan fb hade inte det största aftonhorans ogillande kunnat spridas så väl och välinfornerat som det gör här. Tänk så många som lärt sig att bojkotta AB här. När man vet att det är fler som gör det så känns det inte onödigt att själv också göra det.

Och ändå fortsätter dom att öka, hur fan går det ihop? Tror att många av alla som "bojkottar" Aftonbladet sitter och läser den varje dag.

Dessutom om du Läste chatten med Jan H så skrev han uteslutande gott om Flashback. Det är haters man vill åt och det gör dom fan helt rätt i.
Citera
2015-02-11, 10:31
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Ja du kanske ha rätt här att jag på morgonkvisten snubblar över min egen tröskel .
Vad jag egentligen svarade på var tesen om att de som klagade över vad AB gör är personer som är rädda för vad de själv skrivit. Jag menar att det spelar ingen roll om det skulle handlat om kommunister vars identitet blir röjd på FB jag ser det fortfarande som vidrigt och farligt att en dagstidning tillåts hemsöka individer efter vad de anser är felaktiga åsikter. Att det görs av en tidning med stark politisk färgning är som jag skrev i slutet en annan dimension, jag menar inte att de inte får göra det utan faran att tillåta en sådan utveckling i KKP anda.

Som sagt. Detta är en sjukt pikant situation och väldigt känslosam.

Men som många kända boxare och tränare säger. Man ska inte gå in i en match med hat. Man ska gå in med teknik och ha en plan. Syna motståndarens strategi och tänk på det stora hela..
Citera
Medlem
Fattar inte poängen med detta. Flashback är ju lite har man gett sig in i leken får man leken tåla. Det är inget familjeforum som familjeliv. Rensa familjeliv istället för fan, där finns det oerhört irriterande puckon ibland som spammar och startar idiotiska trådar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Aftonbladet och FB är inga fiender. Siterna fungerar ju i symbios med varandra och hatet från vissa vilsna människor på FB mot AB är ju mycket mycket större än vissa av ABs journalisters hat mot FB.
Citera
2015-02-11, 10:32
Medlem
Mullrets avatar
Det som inte AB tänker på är människans oändliga nyfikenhet. En nyfikenhet som driver massor av läsare till just Flashback för se vad som skrivs om " ta-valfritt-ämne" men mest skvaller.

Så, tyvärr är de korkade på AB som inte inser de gör reklam för ett alternativt mediabolag som tjänar mer på att AB gör reklam än att AB skriver kring något neutralt ämne. Ungefär som RyanAir skulle göra reklam för Norweigian...

Skulle tro den vanlige AB läsaren ser att nu står " A, B eller C kändisen och gråter " över skriverier i Flashback. Vad gör då läsaren till 99% säkerhet ? Kollar inläggen på Flashback och surfar runt lite spontant... Undrar hur många som kollade över " Svenskarna " på finlandsbåten som visade sig vara Zoomalier ?

Fördel Flashback. Samt fördel för medborgaren som nu helt plötsligt kan läsa hur de står till i Arma Svea Rike.

Så, kära AB. Rapportera så det ryker - det kommer på sikt bli er egen undergång.
Senast redigerad av Mullret 2015-02-11 kl. 10:36.
Citera
2015-02-11, 10:32
Medlem
zlpes avatar
Vilken vidrig häxjakt aftonblaskan bedriver. Kan de inte publicera lite skit om Jan och Lena!? Hade nog funnits en hel del "intressant " om de inte stod bakom medias tjocka dörrar. Nu blir det endast alternativa medier.
Citera
2015-02-11, 10:33
Bannlyst
Stor cred till Skogsarbetaren. Skönaste snubben i historien

Du har skrivit att du vill döda henne, kan du förstå att hon reagerar?
"Är väl hennes problem i så fall"
Men hur skulle du själv reagarera om nån skrev så om dej?
"Det vore väl tråkigt."
Yttrandefrihet är en sak men att skriva att man vill döda en person..?
"Det är så jag känner?"

Stor svensk hjälte nästa gång jag är ute och joggar kommer det kännas tryggt att denne ömma ande sveper fram genom skogen!

Även journalisten är rolig som håller i micen som om hon sträcker kött till en pitbull med rabies! Fantastiskt reportage. Har dom sagt om det kommer mer under dagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in