Citat:
Ursprungligen postat av
GeneralPoop
"Ni" "Eran"
Vad får dig att tro att jag tycker att det här är en bra lag?
Sorry, var otydlig. Det var inte riktat mot dig, även fast jag quotade dig. Spann snarare bara vidare på ämnet. "Ni" och "eran" var riktat mot många personer i denna tråd som tidigare uttryckt sig så positivt om detta. Totalt oförståeligt i min mening. Det är extremt bakåtsträvande.
Det är skrämmande rent ut sagt.
Sedan, även om man skulle tycka att "hate speech" är en bra lag, så kan man inte säga att censur av anonyma internetforum är rätt väg att gå, då detta även hindrar fritt uttryck av andra åsikter, och det är per definition mer odemokratiskt.
Det anonyma internet är det mest demokratiska verktyg vi någonsin haft tillgång till.
Lågintelligenta personer har dock svårt för att se detta och ser endast det negativa som deras hjärnor inte klarar av att bemöta/ignorera och föredrar att spåra upp människor och på så vis underminera utveckling av vårat samhälle istället.
Spridandet av idéer är extremt viktigt.
Om en person känner att han måste censurera sig själv innan han skriver, flödar inte kreativiteten fritt, och vi får inte det informationsflöde som kan förändra vårat samhälle till det bättre.
Missnöjda? Delta då i diskussionen istället.
Visst, en person som bara skriker "fan vilken neger!" må vara en idiot.
Men som sagt drabbar denna typ av censur även andra människor, som blir rädda att de inte är anonyma. Du censurerar då indirekt den fria diskussionen. Och än en gång, låt idioter vara idioter. Det gynnar snarare den andra sidan.
Om en ideologi som nazismen inte får uttrycka sina åsikter, kommer folk heller inte veta att de har dåliga åsikter (i min mening).
Alla personer som tycker detta är bra (ha i åtanke att personer känner sig mindre anonyma inte uttrycker sig som de skulle om de var anonyma) bör ta en titt på detta och tänka på hur det relaterar till hur idéer sprider sig på internet, och hur censur kan påverka detta väldigt negativt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Meme
Vi BEHÖVER nya tankar och diskussion i vårat samhälle desperat.
Det är inte dags för oss att stå still som ett samhälle. Det är dags att utvecklas.
Haha, Aftonbladet (Jan Helin) sade att "det var viktigt att debatten togs" ta då debatten, debattera sakfrågor. Jaga inte ner människor och var åsiktspolis.
Det är till och med en form av tankepolis, då som sagt, det anonyma internet är en form av förlängning av människors tankar.
Personligen skulle jag inte ens skriva om helt normala ämnen, ens ett TV-program, om jag inte var anonym, då jag helt enkelt är så som person.