2015-02-11, 03:20
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kEzi
"Sveriges tryckfrihetslagstiftning är en av världens mest generösa. Men den tillåter inte att åsikter som många ger uttryck för på Flashback publiceras och sprids."

Lena Melin i sitt esse, var det inte några veckor sen hon skrev att yttrandefriheten var så himla viktig efter attacken i Paris... Men men, vi snackar ju om Aftonhoran

Hahaha, helt jävla sanslöst!

"Vi har yttrandefrihet, m-men man får inte säga vad man vill."

Lena Melin har aldrig varit intresserad av yttrandefrihet, eller någonting annat för den delen. Hon är journalist, och det enda livsbränsle hon trånar efter är skandaler och kontroverser (helst tortyrmord, krigsutbrott och andra hemskheter) - då har hon något att skriva om, något att uttrycka sin åsikt om (en åsikt hon dessutom tycker att vi andra skall betala pengar för!).

Nej, fy fan vilka jävla odjur som tillåts i den svenska journalistkåren. Asgamar.
Citera
2015-02-11, 03:25
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Allting handlar helt enkelt om att media vill ha lite dramatik och action, och få känna sig duktiga. De vill vara den moderna tidens korsfarare som med penna i stället för svärd ska tukta och fostra lägre stående individer.

Man vill i all sin präktighet kunna visa upp en fasad när man pekar finger åt rasism i andra länder.
Naturligtvis påverkas man inte av konsekvenserna av en bristfällig invandrings- och integrationspolitik, utan man kan lugnt softa vidare i Stockholms innerstad. Klappandes varandra på ryggen, redo att med braskande rubriker köra ner rasistkortet i halsen på de som opponerar sig.

Man blev rejält tagna på sängen av att antikrist SD gick starkt framåt i valet (medan hjärtebarnen MP och F! inte gjorde nå'n större succé). Den taggen sitter kvar och svider rejält.

Man har också varit smart och visat bilden av två vanliga, hederliga svenskar (tjejer) som blivit drabbade av "näthatet". Det är inte längre vi (vanliga svenskar) mot dom (invandrare, kändisar) utan nu är det Flashback mot svenskar (nåväl, tjejerna har varit med i Lyxfällan och Farmen visar det sig om man läser texten...).

Högre syften än så har de inte med sin kampanj.
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2015-02-11 kl. 03:46.
Citera
2015-02-11, 03:26
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Hela idén "hate speech" är idiotisk från början. I USA (ett land jag för övrigt inte har mycket till övers för, men här är dom definitivt bättre än oss) finns inte denna lag. Endast hate crime.
Du kan kalla någon fucking nigger där, du kan heila på gatan.
Är detta bra beteende? Självklart inte.

Men man kan som en vuxen bemöta detta efterblivna beteende istället och låta människor se hur detta beteende faktiskt ser ut, istället för att sopa det under mattan.
Ni jävla idioter borde väl se att det enbart har omvänd effekt, då detta leder till att människor dras till detta förbjudna. Vi ser högerextremism (nej jag menar inte partier som SD, utan faktiska nazister) växa runtom i Europa. Verkar eran korkade censur och "hate speech" lagar hjälpa?
Nej, självklart inte, för idéer motverkas inte genom att tystas ned.

"Ni" "Eran"

Vad får dig att tro att jag tycker att det här är en bra lag?
Citera
2015-02-11, 03:35
Medlem
kEzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzzie
Det är skillnad på rätten till satir och rätten till hatbrott.

Så som GeneralPoop säger, vem är det som bestämmer vad som utgör skillnaden?
Citera
2015-02-11, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
!

En läkare är också offentligt anställd, i ett yrke man bara inte får hata folk/patienter enligt socialstyrlsens regeleverk!

En läkare kan väl vara privatanställd också. Finns massa privata vårdcentraler osv
Citera
2015-02-11, 03:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HataFeminister
Så du vill generalisera? Hmm... Är det inte vad man klagar över att rasister och invandringskritiker gör? Inget mer än detta återkommande hyckleriet!

vad pratar du om?
Efter att ha läst dina inlägg på andra trådar med så måste jag fråga en sak :
Har du någon bokstavsdiagnos som gör att du misstolkar allt som skrivs på flashback?
Citera
2015-02-11, 03:45
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
"Ni" "Eran"

Vad får dig att tro att jag tycker att det här är en bra lag?

Sorry, var otydlig. Det var inte riktat mot dig, även fast jag quotade dig. Spann snarare bara vidare på ämnet. "Ni" och "eran" var riktat mot många personer i denna tråd som tidigare uttryckt sig så positivt om detta. Totalt oförståeligt i min mening. Det är extremt bakåtsträvande.
Det är skrämmande rent ut sagt.

Sedan, även om man skulle tycka att "hate speech" är en bra lag, så kan man inte säga att censur av anonyma internetforum är rätt väg att gå, då detta även hindrar fritt uttryck av andra åsikter, och det är per definition mer odemokratiskt.
Det anonyma internet är det mest demokratiska verktyg vi någonsin haft tillgång till.
Lågintelligenta personer har dock svårt för att se detta och ser endast det negativa som deras hjärnor inte klarar av att bemöta/ignorera och föredrar att spåra upp människor och på så vis underminera utveckling av vårat samhälle istället.

Spridandet av idéer är extremt viktigt.
Om en person känner att han måste censurera sig själv innan han skriver, flödar inte kreativiteten fritt, och vi får inte det informationsflöde som kan förändra vårat samhälle till det bättre.
Missnöjda? Delta då i diskussionen istället.
Visst, en person som bara skriker "fan vilken neger!" må vara en idiot.
Men som sagt drabbar denna typ av censur även andra människor, som blir rädda att de inte är anonyma. Du censurerar då indirekt den fria diskussionen. Och än en gång, låt idioter vara idioter. Det gynnar snarare den andra sidan.
Om en ideologi som nazismen inte får uttrycka sina åsikter, kommer folk heller inte veta att de har dåliga åsikter (i min mening).

Alla personer som tycker detta är bra (ha i åtanke att personer känner sig mindre anonyma inte uttrycker sig som de skulle om de var anonyma) bör ta en titt på detta och tänka på hur det relaterar till hur idéer sprider sig på internet, och hur censur kan påverka detta väldigt negativt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Meme

Vi BEHÖVER nya tankar och diskussion i vårat samhälle desperat.

Det är inte dags för oss att stå still som ett samhälle. Det är dags att utvecklas.

Haha, Aftonbladet (Jan Helin) sade att "det var viktigt att debatten togs" ta då debatten, debattera sakfrågor. Jaga inte ner människor och var åsiktspolis.
Det är till och med en form av tankepolis, då som sagt, det anonyma internet är en form av förlängning av människors tankar.
Personligen skulle jag inte ens skriva om helt normala ämnen, ens ett TV-program, om jag inte var anonym, då jag helt enkelt är så som person.
Citera
2015-02-11, 03:51
Medlem
Kaospojkens avatar
Gillar inte att stödja AB, men man måste ju granska situationen.
Hur kan det inte vara uppenbart för människor att de endast är ute efter att censurera den fria diskussionen på internet?

Nu "Så blev vi hatade på flashback. Vi blev kallade hora".
Ja, sådant händer ju inte på sidor som facebook varje dag.

Folket måste stå upp för det anonyma internet nu. Köp inte propagandan.
Ni kommer ångra det i framtiden, många av er, åtminstone.
Citera
2015-02-11, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Gillar inte att stödja AB, men man måste ju granska situationen.
Hur kan det inte vara uppenbart för människor att de endast är ute efter att censurera den fria diskussionen på internet?

Nu "Så blev vi hatade på flashback. Vi blev kallade hora".
Ja, sådant händer ju inte på sidor som facebook varje dag.

Folket måste stå upp för det anonyma internet nu. Köp inte propagandan.
Ni kommer ångra det i framtiden, många av er, åtminstone.
Ska sluta läsa aftonbladet på nätet också! Någon som kan starta en bojkott mot aftonbladet? Om de får mycket färre läsare kommer det synas för deras annonsörer som inte vill annonsera för de har få läsare osv och kan de inte sälja annonser. Hur många är det på Flashback som kan bojkotta? Hur många användare finns det?
Citera
2015-02-11, 04:11
Medlem
Kaospojkens avatar
"Det rasar en märklig debatt om att Aftonbladet hänger ut användare av Flashback.
Det gör vi inte. Vi publicerar namn och bild på några användare." - Lena Mellin

Som sagt, Aftonbladet, om ni läser detta. Läs mina senaste 5 eller så inlägg och försök förstå hur detta hindrar spridandet av fria idéer, samt hur det även enbart kommer slå tillbaks både mot er själva, och det som ni tror är ert goda syfte.

Dock väntar jag fortfarande på namn och bild på ISIS-krigare som återvänt.
Det om något är i allmänhetens intresse, då man gärna behöver veta om en skulle bo i närheten.
Vidrigt.
Citera
2015-02-11, 04:47
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzzie
Det är skillnad på rätten till satir och rätten till hatbrott.
Håller inte med. Vad är skillnaden i menad satir och Flashbackmedlemmars uttalanden? Plockar vi fritt från ett buffé bord vad som passar för stunden? Då blir det en förnäm form av självbelräftelse och har inte ett skit med ideal, yttrandefrihet eller tryckfrihet att göra, utan är bara simpel rasism. Vilket jag anser satiren strävar efter att uttrycka offentligt. Rasism i finrummen som provokation
Citera
2015-02-11, 04:53
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mainstreaminfluent
Håller inte med. Vad är skillnaden i menad satir och Flashbackmedlemmars uttalanden? Plockar vi fritt från ett buffé bord vad som passar för stunden? Då blir det en förnäm form av självbelräftelse och har inte ett skit med ideal, yttrandefrihet eller tryckfrihet att göra, utan är bara simpel rasism. Vilket jag anser satiren strävar efter att uttrycka offentligt. Rasism i finrummen som provokation

Ursäkta, men vad ska detta betyda?
Satir är rasism?
Förklara lite närmare hur du menar för det låter enbart urbota dumt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in