2015-02-11, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Hur många gånger måste det sägas....alla människor är lika värda!

Kanske när vi föds, efter det blir en del gruppvåldtäktsmän andra blir sjukvårdare och då har de personligen ändrat sitt värde till det de verkligen är...

Så aschleberg och rg samt aftonbladet har anställda/ägare som har ett lägre värde än de flesta på Flashback, vi på flashback vill kunna uttrycka sig fritt utan att få en skara idioter hängande på ens ytterdörren.
Citera
2015-02-11, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Kanske när vi föds, efter det blir en del gruppvåldtäktsmän andra blir sjukvårdare och då har de personligen ändrat sitt värde till det de verkligen är...

Så aschleberg och rg samt aftonbladet har anställda/ägare som har ett lägre värde än de flesta på Flashback, vi på flashback vill kunna uttrycka sig fritt utan att få en skara idioter hängande på ens ytterdörren.

Innan de blev våldtäktsmän och sjuksköterskor hade de varsin röst i demokratiska val och likhet inför lagen. Du pratar om något helt annat.
Citera
2015-02-11, 00:25
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Aftonbladet outar Admin men kan dom göra nåt och bor han ens i Sverige?:

Citat:
Sajten saknar ansvarig utgivare och många av inläggen är anonyma. Servern ligger utomlands.

Det är alltså av Jan Axelsson, förutom av författarna själv, man ska utkräva ansvar för spyorna på Flashback. Han uppges tycka sig vara en stark försvarare av tryckfriheten men deltar själv inte i debatten, i alla fall inte under eget namn.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article20296534.ab
Citera
2015-02-11, 00:26
Medlem
lacostanostras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Så beviset för att Banhof läckt uppgifter är att flashback liksom piscatus har server hos banhof? Finns det något mer substantiellt?
Den tidigare nämnda och begränsade dumpen låter mer rimlig. Vad som framkommit hittills är patetisk småpotatis. En lokalpolitiker och en SD-jurist...
Finns ju betydligt mer framstående personer med uppseendeväckande konton som alla känner till men ingen sätter på pränt.

Ja samtliga inblandade har erkänt och i morgon kommer det stå i tidningen.
Makteliten kommer stå uppradade och erkänna allt tillsammans med bahnhof VD.
www.flashback.org användare får upprättelse, äntligen!!!
Allt annat skulle vara patetisk småpotatis...
Citera
2015-02-11, 00:28
Medlem
swimmingpools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Precis, därför faller hela din argumentation om att det skulle vara värre på nätet.
Men hallå. Folk säger ju elaka saker direkt till folk på nätet. Det är svårare att göra i verkligheten.
Citera
2015-02-11, 00:29
Medlem
Aftonbladet förnekar sig aldrig.

Miljoner vettiga inlägg och de drar upp några dåliga kommentarer från en användare som uttryckte sig dåligt (men fortfarande hade rätt att uttrycka sig dåligt om han ville, och definitivt hade rätten att inte bli avslöjad av AB genom olagligt inhämtad information.)

En annan som säger att hennes bror tog självmord pga flashback - Jo tjena...Varför inte skylla på våldsamma datorspel eller filmer. Flashback har hjälpt tusentals personer, poliser har fått hjälp i brottsutredningar etc - Får man läsa något positivt om det ?

Hur många poliser har inte fått hjälp av FB i sin brottsbekämpning, Flashbackare är bra detektiver
Hur många har inte fått hjälp av andra när de mått dåligt ?

Kan väl bara hoppas att det kommer något bra ur detta. En del som fortfarande inte hittat hit kanske blir nyfikna och börjar läsa vad som står här.

De flesta har väl förstått att Aftonbladet (som förr var grävande med seriösa journalister) har blivit en tabloidtidning som ingen vettig människa kan ta på allvar längre.
Citera
2015-02-11, 00:30
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions

Miljoner vettiga inlägg och de drar upp några dåliga kommentarer från en användare som uttryckte sig dåligt (men fortfarande hade rätt att uttrycka sig dåligt om han ville, och definitivt hade rätten att inte bli avslöjad av AB genom olagligt inhämtad information.)

En annan som säger att hennes bror tog självmord pga flashback - Jo tjena...Varför inte skylla på våldsamma datorspel eller filmer. Flashback har hjälpt tusentals personer, poliser har fått hjälp i brottsutredningar etc - Får man läsa något positivt om det ?

Hur många poliser har inte fått hjälp av FB i sin brottsbekämpning, Flashbackare är bra detektiver

Kan väl bara hoppas att det kommer något bra ur detta. En del som fortfarande inte hittat hit kanske blir nyfikna och börjar läsa vad som står här.

De flesta har väl förstått att Aftonbladet (som förr var grävande med seriösa journalister) har blivit en tabloidtidning som ingen vettig människa kan ta på allvar längre.

När var det en seriös tidning? Det har väl i stort sett alltid varit en tabloidtidning.
Dock kan man ju knappast beskylla dem för att inte gräva.. hela flashbackgrejen lär ha byggts av inihelvete massa grävjobb och research.
Citera
2015-02-11, 00:32
Medlem
kaffebords avatar
Det känns märkligt. Jag tycker i många avseende att Flashback är ett avlopp och jag är förbannat trött på alla rasistiska plattityder och ryggdunkningar som pågår i många trådar. Jag är inte själv på något sätt politiskt aktiv vare sig på forumet eller IRL. I 9 fall av 10 så kommer jag ställa mig på Aftonbladets sida när det kommer till frågor om invandring. Hade jag uttryckt någon form av politiska åsikter här på Flashback hade jag troligtvis fått både 1 och 2 dödshot då nationalism står längst ner på mina agenda.

Vad som jag däremot värnar om är frihet och inte minst människans frihet att få uttrycka sin åsikt utan att behöva oroa sig för någon form av hetsjakt.

Att han Sverigedemokraten ska stå till svars för vad han har skrivit kan jag tycka är OK dock, han är trots allt i en offentlig position och med det kommer faktiskt ett visst ansvar. Det är trots allt makthavarna som media har i uppdrag att granska.

Att man ska börja gå på vanligt folk, oavsett om dom tillåts vara anonyma eller inte, tycker jag däremot inte är OK. Hela Aftobladets attityd emot anonymitet på internet ifrågasätter jag också och jag anser att Aftonbladet hanterar hela denna situation väldigt illa.
Citera
2015-02-11, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Innan de blev våldtäktsmän och sjuksköterskor hade de varsin röst i demokratiska val och likhet inför lagen. Du pratar om något helt annat.
Skrev sjukvårdare som är två hack under sjuksköterska. Om man skall luta sig mot demokratiska val så bör alla inblandade respektera och följa utslaget, fundera över vad de så kallade demokratiska partier gör i riksdagen... Så då vi inte har ett demokratisk efterspel efter val så spelar den biten ingen roll eller?

Fortfarande får man som människa stå för vad man gör och väljer man att bli gruppvåldtäktsman så ansvarar man för det valet...
Väljer man att hetsa mot Flashbacks medlemmar på a-bladet så förlorar man en del av sitt värde som människa, vi pratar om att få ha fria tankar och skriva om dem.
Citera
2015-02-11, 00:38
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Aftonbladet outar Admin men kan dom göra nåt och bor han ens i Sverige?:

...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article20296534.ab

Självinsikt är då inte Aftonbladets starka sida. De lever ju själva på att leverera spyor, men till skillnad från Flashbacks är deras inte ens färgglada.
Citera
2015-02-11, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions

Sant, bara att de har fått tillfälle att anonymt få prata av sig har hjälp många. Något man knaprast kan påstå att a-bladet har bidragit med till den del av vår befolkning...
Citera
2015-02-11, 00:42
Medlem
Lena Mellin skriver av sig lite i en krönika i Aftonbladet och vill tillsist ha tips på hur man ska komma åt att lagföra näthatare effektivare i framtiden men kommentera hennes text, det får man göra någon annanstans...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in