2015-02-10, 22:31
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Nu väntar vi dock på att AB ska plocka nån hycklande sosse- eller nyliberal politiker så att det inte bara blir ett asymmetriskt uthängande. Det är väl där man kan misstänka att Slaskbladet fallerar, eftersom man har som agenda att bara attackera multikultimotståndarna.

Om du nu inte hänger med i svängarna kan jag berätta för dig att det var en miljöpartist idag som åkte på ABs och RGs känga.
Citera
2015-02-10, 22:33
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Om du nu inte hänger med i svängarna kan jag berätta för dig att det var en miljöpartist idag som åkte på ABs och RGs känga.

Som hade uttryckt sig negativt om invandrare, ja.

Försök inte.
Citera
2015-02-10, 22:35
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20296255.ab

Det är en sak att diskutera om människor här på Flashback, särskilt när de har tagit klivet ut i den offentliga världen genom att deltaga i tv, radio, youtube eller vad som helst.

Men seriöst, vem orkar sitta och smsa, ringa, skriva brev eller ens kontakta dessa människor i verkligheten?

Tydligen finns det folk som orkar, men är man en "offentlig" person så får man tåla lite hat tycker jag. Men vill man gråta ut i AB för att man har fått en tråd efter sig, ja då förtjänar man det. Verkar vara rätt instabila personer i övrigt...

De kommer med all säkerhet få mer "hat" på sig nu när de har gått ut och snyftat i AB.
Citera
2015-02-10, 22:35
Medlem
Kämpendahls avatar
Vad är egentligen problemet? De enda som hängts ut är en miljöpartist som uttryckt rejält avvikande åsikter från partilinjen vilket är graverande, samt en jurist anställd av SD i EU-parlamentet som fört fram åsikter som ligger rejält över gränsen för vad ens SD klarar av. I övrigt har ingen identifierats utan fått vara anonyma. Inget att böla över.
Citera
2015-02-10, 22:36
Medlem
I alla tider har det blivit uppror och till slut revolution och ett störtande av makten när makten i ren desperation gett sig på folket. Folket d.v.s den egentliga makten går inte att besegras. Detta kommer att bita Aftonbladet samt researchgruppen rejält i röven. De kommer att få betala ett högt pris.
Citera
2015-02-10, 22:37
Medlem
Jag stödjer AB outning av de som är makthavare/läkare m.fl som missuppfattat detta med anonymt forum på nätet och yttrandefrihet.

Samtidigt tror jag AB har "överskattat" FB:s antal "rasister" för de skriver om att debatten "rasar" på flashback m.m...men denna tråd t.ex har ungefär 240 inlägg och de som är AB kritiska är ungefär samma hop med nick...det är ju en droppe i havet. Många skriver ju i affekt här också för att det anonyma paradiset blivit en mardröm.
Citera
2015-02-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
I alla tider har det blivit uppror och till slut revolution och ett störtande av makten när makten i ren desperation gett sig på folket. Folket d.v.s den egentliga makten går inte att besegras. Detta kommer att bita Aftonbladet samt researchgruppen rejält i röven. De kommer att få betala ett högt pris.

Menar du att "folket" är lika med flashback? ha ha kom igen
Citera
2015-02-10, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningscentrifug
Ja och enligt svensk lagstiftning så är det olagligt med hets mot folkgrupp. Rasistiska uttryck har för mig inget att göra med yttrandefrihet, yttrandefrihet är en demokratisk princip som handlar om att klara av massa olika åsikter parallellt. S k "invandringskritik" har jag inga problem med, men rasism är rasism - det har i mina ögon inget med demokrati att göra - det går emot grundtankarna om människors lika värde. Om det är "PK" så verkar det som inte är PK vara vara anti-demokratiskt.

Varför tror ni vänstermuppar att demokrati = alla människor lika värde. Skolkade du för mycket?
Demokrati betyder folkstyre! Inget annat! Alla har rätt att tycka vad fan de vill! Det finns ingen lag mot åsikter, hur obskyra de än är. Har du otur är det just dina åsikter som är fel nästa gång!
Citera
2015-02-10, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gronol
Varför tror ni vänstermuppar att demokrati = alla människor lika värde. Skolkade du för mycket?
Demokrati betyder folkstyre! Inget annat! Alla har rätt att tycka vad fan de vill! Det finns ingen lag mot åsikter, hur obskyra de än är. Har du otur är det just dina åsikter som är fel nästa gång!

Var du nånsin i skolan?? Det finns lagar mot åsikter - t.ex hets mot folkgrupp. Återigen en som missupfattat detta med yttrandefrihet...jisses
Citera
2015-02-10, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningscentrifug
Ja och enligt svensk lagstiftning så är det olagligt med hets mot folkgrupp. Rasistiska uttryck har för mig inget att göra med yttrandefrihet, yttrandefrihet är en demokratisk princip som handlar om att klara av massa olika åsikter parallellt. S k "invandringskritik" har jag inga problem med, men rasism är rasism - det har i mina ögon inget med demokrati att göra - det går emot grundtankarna om människors lika värde. Om det är "PK" så verkar det som inte är PK vara anti-demokratiskt.

Hur många gr. ska det behövas sägas? Människor är inte lika mycket, det är ett jävla påhitt av PK-maffian!
Citera
2015-02-10, 22:42
Medlem
bradofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Men varför skulle då Flashback ligga hos bahnhof? Det är ju bara befängt. Frontend kanske ligger hos bahnhof men inte servern. Kan jag inte tänka mog

Helt sant, varför? Som med allt annat i livet får man ta konsekvenserna när någon uppmärksammar problemet. Allt är frid och fröjd tills... ja det inte är det längre. Hoppas dom lär av sina misstag och att förlita sig på Bahnhof inte är aktuellt längre. Misstag gör alla när de väl genomsyras. Jon Karlung vet givetvis det här vid det här laget och kommer köra en "gråta ut inför kunder"-framträdande i privata e-postmeddelanden. Avgå är ju alltid en klassiker. Vem vet, spekulationer figurerar redan inom föraget enligt källor.

Att allt det här skulle vara en slump är högst otroligt.
Citera
2015-02-10, 22:42
Medlem
StarSuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Tydligen finns det folk som orkar, men är man en "offentlig" person så får man tåla lite hat tycker jag. Men vill man gråta ut i AB för att man har fått en tråd efter sig, ja då förtjänar man det. Verkar vara rätt instabila personer i övrigt...

De kommer med all säkerhet få mer "hat" på sig nu när de har gått ut och snyftat i AB.

Säger ingenting mot trådar på flashback. Så fort man har klivit ut i offentligheten kan man inte värja sig mot att folk pratar om en, varesig på nätet, i hemmet, på arbetsplatsen eller skolan.

Det är när folk kontaktar en som jag inte tycker det är okej längre. Det har inget med flashback att göra, men med flashbacksanvändarbas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in