Citat:
Ursprungligen postat av
Spirituality
Jag menade på att jag minns 14års åldern som en ålder utan bekymmer, du sket helt enkelt i samhället och politik - det var detta som var mysigt med att inte vara vuxen, det existerade inga hinder för ditt välmående att blomstra. Men visst, vi kommer alla ifrån olika umgängeskretsar, och ingenting i mitt inlägg tydde på att jag försökte framhäva denna flicka som efterbliven.
Det är i den åldern de flesta redan mår dåligt eller börjar må dåligt. Riktigt pissigt var allt av vad jag minns. Jag tvivlar starkt på att du har missat alla kroppsideal och sjuka bilder som finns i media överallt, hela tiden. Det är ganska coolt gjort av tjejen att våga bada topless när det till och med görs bikiniöverdelar för små barn som är så långt ifrån puberteten/det vuxna man kan va. Att trotsa de normer där alla tjejer ska skämmas och må dåligt över sin kropp är modigt.
Visst, hon kan säkert ha mått dåligt över sin kropp också, men det är ju ett steg på vägen när folk ser att "oj hon gjorde så och hennes bröst ser inte ut som alla extremt photoshopade modellers som alla tycker att mina bröst ska se ut som. Hmmm, jag kanske inte heller ska skämmas över mig och min kropp". (Man kan ju åtminstone hoppas att någon som sett det eller hört om det tagit det så också. Det skulle göra många mycket gladare att sluta skämmas över sin kropp. Det bästa skulle ju förstås va om alla äckliga företag slutade upp med störd marknadsföring som både bildligt och bokstavligt talat får vissa att spy)