2015-02-10, 21:21
Medlem
Hmm, tiderna förändras.
När jag gick i högstadiet körde ca en tredjedel av tjejerna topless när vi badade på gympan.
Citera
2015-02-10, 21:24
Medlem
Spiritualitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POCKETESS1
Varför tror du att man är efterbliven bara för att man är 14 år? Jag gillade att diskutera politik med mina klasskompisar som 14-15-åring. Det var kanske inte något som de flesta var särskilt intresserade utav (särskilt inte de korkade), men vi som gillade det fann det mycket givande.

Jag menade på att jag minns 14års åldern som en ålder utan bekymmer, du sket helt enkelt i samhället och politik - det var detta som var mysigt med att inte vara vuxen, det existerade inga hinder för ditt välmående att blomstra. Men visst, vi kommer alla ifrån olika umgängeskretsar, och ingenting i mitt inlägg tydde på att jag försökte framhäva denna flicka som efterbliven.
Citera
2015-02-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Jag menar att det är olagligt att till exempel gå runt på stan topless.

Edit: ... som kvinna.
jag fattar inte hur löjligt det är med dessa bröst om det finns en liten tygbit över bröstvårtan eller inte man ser ju hur brösten ser ut ändå nä nakna allihop
Citera
2015-02-10, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gingaginga
Intressant fråga för diskussionsforumet

Bland vuxna hippies inte bland en massa kåta tonåringar.

Edit: finslipade quote
Det var inte bara vuxna på badstränder och badhus förr. När jag var ung var topplessbad vanligt och det var inga män som hade problem med att bli för sexuellt upphetsade. Vad som krävs för upphetsning är beroende av vana. Den som ser många bada toppless kommer inte tycka det är lika speciellt efter ett tag.
Citera
2015-02-10, 21:33
Medlem
Finns det någon poäng med att bada topless på badhus? Utöver att det är ett feministiskt ställningstagande...
Citera
2015-02-10, 21:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vansternationell
Varför tar du dig mandat och anlägger en von Oben-attityd mot denna unga tjej? Du är tillräckligt gammal för att veta att "bara bröst" länge varit en symbolfråga för många feminister.

I synnerhet för dem som slet arslet av sig på 60- och 70-talen för att kratta gången åt dig och andra kvinnor.

Den här tjejen är betjänt av uppmuntran för sina ställningstaganden. Inte av nypuritanism från någon som kunde varit hennes mormor.
Nej, däremot är jag gammal nog att veta att feminism inte är synonymt med att blotta brösten...

Och att blotta brösten inte varit någon central fråga. När de brände BH:ar så handlade det inte om att visa brösten ...
Citera
2015-02-10, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Det var inte bara vuxna på badstränder och badhus förr. När jag var ung var topplessbad vanligt och det var inga män som hade problem med att bli för sexuellt upphetsade. Vad som krävs för upphetsning är beroende av vana. Den som ser många bara toppless kommer inte tycka det är lika speciellt efter ett tag.

Det är iofs sant fast nu pratar vi ju om det ska vara tillåtet för tjejer att bada topless i simhallen, bara för att det är tillåtet så kommer inte alla göra det. Det mest sannolika är att ingen tjej skulle bada topless ändå just för att visa brösten är sexuellt laddat. Därför så skulle inte killar förlora intresset och fortfarande reagera om det var någon som visade brösten och fer femtioelfte gången, killar vill inte visa att dem har bånge!
Citera
2015-02-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gingaginga
Det är iofs sant fast nu pratar vi ju om det ska vara tillåtet för tjejer att bada topless i simhallen, bara för att det är tillåtet så kommer inte alla göra det. Det mest sannolika är att ingen tjej skulle bada topless ändå just för att visa brösten är sexuellt laddat. Därför så skulle inte killar förlora intresset och fortfarande reagera om det var någon som visade brösten och fer femtioelfte gången, killar vill inte visa att dem har bånge!
Men då får de hoppa i vattnet en stund då. Det är ju ändå i vattnet man ska vara större delen av tiden när man badar.
Citera
2015-02-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TR808
Hmm, tiderna förändras.
När jag gick i högstadiet körde ca en tredjedel av tjejerna topless när vi badade på gympan.

Citat:
Det var inte bara vuxna på badstränder och badhus förr. När jag var ung var topplessbad vanligt och det var inga män som hade problem med att bli för sexuellt upphetsade. Vad som krävs för upphetsning är beroende av vana. Den som ser många bada toppless kommer inte tycka det är lika speciellt efter ett tag.

Är helt enig med er!

Jag drar även slutsatsen att vi i takt med multikulturens intåg klivit minst femtio år tillbaka i tiden vad gäller förhållandet till nakenhet.

På 70- och 80-talet badade var å varannan tjej topless och i herrbastun satt vi alla nakna.

Vi kallade inte heller tjejerna för horor på den tiden.
Citera
2015-02-10, 21:46
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
jag fattar inte hur löjligt det är med dessa bröst om det finns en liten tygbit över bröstvårtan eller inte man ser ju hur brösten ser ut ändå nä nakna allihop
Jag instämmer. Låt folk få vara nakna, knappt någon kommer ändå att vara det om det var lagligt.
Citera
2015-02-10, 21:49
Medlem
Citat:
Men då får de hoppa i vattnet en stund då. Det är ju ändå i vattnet man ska vara större delen av tiden när man badar.

Ja först så har klassen en genomgång med vad dem ska göra, tänk dig en genomgång med en massa fjortonåringar där en tjej är naken. Och ännu mer pinsamt om dem har en kvinnlig idrottslärare...
Citera
2015-02-10, 21:52
Avslutad
Om badhuset skulle krävt att alla kvinnor skulle bada topless jävlar vilket skriveri det skulle bli!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in