2015-02-10, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReVarre
Som någon annan sa i tråden så kanske magrutor uppfattas som sexuellt laddade? Ska man då dölja magrutorna?

Jag tycker inte bar överkropp bör vara förbjudet. Vissa tänder på fötter, ska man tvingas ha på sig sockor hela tiden? Varför ska man vara tvungen att ha kläder på sig överhuvudtaget? Varför är det olagligt att vara naturlig? Men det är lite väl extrem övergång dock, hade nog inte heller fungerat för våldtäkter hade antagligen ökat.
Magrutor är inte erogena zoner. Kvinnobröst har däremot i alla tider betraktats som erogena zoner.
Höj nivån för helvete!
Citera
2015-02-10, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Magrutor är inte erogena zoner. Kvinnobröst har däremot i alla tider betraktats som erogena zoner.
Höj nivån för helvete!
Argumentet håller inte. Det finns många erogena zoner. Folk skulle få vara fullt påklädda om de skulle tänka som du gör.
Citera
2015-02-10, 20:59
Medlem
I ett civiliserat och rättvist samhälle är det självklart att en tjej ska få bada topless. De som invänder mot detta är antingen religiösa eller psykopater.
Citera
2015-02-10, 21:00
Medlem
Nivovics avatar
Å ena sidan tycker jag det var larvigt av tjejen, å andra sidan tycker jag att man ska ha rätten som kvinna att gå barbröstad.

Det som är så larvigt med det tjejen gjorde var att hon aldrig skulle ha gjort det om det faktiskt var lagligt att gå topless. Om lagen fanns skulle blott ett fåtal kvinnor faktiskt använda den rättigheten att gå topless.

Sedan tycker jag det alltid är lite kul med ett långfinger mot etablissemanget, speciellt på det sättet som hon gjorde det på!
Citera
2015-02-10, 21:01
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Höj nivån för helvete!
Aboslut, men blir inte brösten mer erogena zoner om man inte går topless?
Det som man inte ser kanske man blir mest upphetsad av?
Citera
2015-02-10, 21:01
Medlem
War.Drums avatar
respekterar man inte reglerna förtjänar man naturligtvis inte att nyttja simhallen, så enkelt är det.
Citera
2015-02-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Å ena sidan tycker jag det var larvigt av tjejen, å andra sidan tycker jag att man ska ha rätten som kvinna att gå barbröstad.

Det som är så larvigt med det tjejen gjorde var att hon aldrig skulle ha gjort det om det faktiskt var lagligt att gå topless. Om lagen fanns skulle blott ett fåtal kvinnor faktiskt använda den rättigheten att gå topless.

Sedan tycker jag det alltid är lite kul med ett långfinger mot etablissemanget, speciellt på det sättet som hon gjorde det på!
Jag har aldrig hört att det skulle vara olagligt att bada toppless. Det är bara en regel på ett badhus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Nej, så skulle det inte bli. Toppless var vanligt förr på stränder, utan att det fick några sådana konsekvenser.

Fan vad matt man blir... Ja det fanns hippies som badade nakna och det finns det även idag men en strand är ganska mycket mer anonym eftersom att man ligger ganska långt ifrån andra människor och kan lägga sig och sola lite avsides tills man inte längre har bånge. Och nu är det mest gamla kärringar som ligger topless på stranden. En simhall har oftast mycket mera människor på samma yta och det är därför mindre anonymt.
Citera
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Ptja, den här delen av 'modern feminism' stöttar jag till 100%. Men bara om det är snygga, fasta (och lagliga) bröst. Annars får ni ta och skyla er.

Magkänslan säger att den här tjejens största idol är Zara Larsson.
Citera
2015-02-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gingaginga
Fan vad matt man blir... Ja det fanns hippies som badade nakna och det finns det även idag men en strand är ganska mycket mer anonym eftersom att man ligger ganska långt ifrån andra människor och kan lägga sig och sola lite avsides tills man inte längre har bånge. Och nu är det mest gamla kärringar som ligger topless på stranden. En simhall har oftast mycket mera människor på samma yta och det är därför mindre anonymt.
Det är väl inte så svårt för en man att hoppa ner i bassängen om han inte vill att någon ska se vad som finns under badbyxorna.
Citera
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Jag har aldrig hört att det skulle vara olagligt att bada toppless. Det är bara en regel på ett badhus.
Jag menar att det är olagligt att till exempel gå runt på stan topless.

Edit: ... som kvinna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Ptja, den här delen av 'modern feminism' stöttar jag till 100%. Men bara om det är snygga, fasta (och lagliga) bröst. Annars får ni ta och skyla er.

Magkänslan säger att den här tjejens största idol är Zara Larsson.
Det finns inga olagliga bröst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in