2015-02-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrDrapa
Jag talar väl för döva öron och svaga sinnen här, men att jämföra "outning" av:

1. Individer och gäng som våldtar kvinnor
2. Individer och gäng som rånar åldringar
3. Politiker som tar stjäl pengar från svenska skolbarn och pensionärer
o.s.v.

...med en tidning som tar sig rätten att förstöra liv på grundval av åsikter, ord, om än ibland klumpigt och okunnigt formulerade, det är så nära intellektuellt bottennapp det går att komma!

Att skrämma folk till tystnad, att trumma in tanken om att bli en paria, för att man vill diskutera realiteter:

1. Sveriges pengar går i allt större utsträckning till icke-svenskar
2. Bostadsmarknaden kraschar
3. Sveriges vård, skola och omsorg försämras för varje år
4. Svensk kultur dras i smutsen och hånas av tongivande politiker och journalister
5. Den grova brottsligheten har exploderat på senare år
6. "Icke kristen" terrorism har blivit vardag
o.s.v.

...det är exakt de härskar- och propagandametoder som i alla tider använts av diktaturer från nazism till kommunism.

Jo, jag vet standardsvaren. Man får outa svenska pedofiler som Anders Eklund (om och om igen...), man får outa nordiska terrorister som Breivik (ju oftare desto bättre).

Men... ser man det minsta samband med utomeuropeisk kultur, flyktingar, och medeltida, fridlysta, religioner, DÅ SKA MAN HÅLLA KÄFT, annars "hatar" man. Man får inte bli förbannad! Man får inte använda kraftuttryck (utom när det gäller sverigedemokrater)! Man ska helt enkelt finna sig i titta åt ett annat håll!

Om familj och karriär är en kärt, vill säga...

Svenskarna har blivit rädda, och så vill de styrande ha det!

Till alla er som hånflinande runkar åt att "de onda" får på nöten: Fattar man inte dessa mekanismer, och vad detta åsiktsförtryck kommer att leda till i förlängningen är det bara tragiskt! Så fruktansvärt tragiskt...

Är det, helt ärligt, såhär du upplever det? För fakta talar emot dig.

Ingen har blivit uthängd som hållit sig till det jag strukit under i ditt inlägg. Istället har folk blivit uthängda som skrivit djupt kränkande saker om barn och kvinnor , invandrare och muslimer, kallat dem öknamn och raljerat, beskrivit dem med fördomar som är klockrent rasistiska uttalanden och uppmanat till våld.

Verkligheten ligger ganska långt ifrån hur du upplever det.
Citera
2015-02-10, 20:50
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Både i demokratisk och journalistisk anda - vilket jag redan sagt...

Det är liksom inte så att yttrandefrihet är något som begränsat gäller rasister och avskräde på Flashback -- utan Aftonbladet omfattas också av den...
Idiot, att jaga privatpersoner utan reellt inflytande är bara fegt och lågt att det sker med hjälp av ren kriminalitet och lagbrott gör det än mer anstötligt.
Det mest äckliga är att man gör det för att begränsa demokratin och hota folk till tystnad.

Att du är en dum gås har de flesta fattat för länge sedan.
Citera
2015-02-10, 20:50
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Mitt tålamod är överlag otillräckligt vad gäller arroganta och kränkande invektiv. Alldeles för ofta kommer de från "invandringskritiker". Men jag noterar att AB och övriga inblandade inte vill hitta pedofiler som öppet skriver om hur de lever i förhållanden med barn, flörtar och lite luddigt uppviglar till brott. Nej, det är enbart rasister och politiska dissidenter man vill lägga vantarna på. I många fall enbart pga. stötande ordval... är inte det lite skrämmande?
Som en normalt tänkande kanman nogtycka att det borde vara så att peddosarna borde granskats först, dom är tyvärr inte intresserade av att skydda dom svagaste eller att rensa internet från den värsta skiten...skall jag vara ärlig tror jag inte att största drivkraften är att jaga nazister eller rasister heller.
Deras arbete går ut på att få rätt partier i majoritet...
Citera
2015-02-10, 20:51
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det som är väldigt tydligt är att Aftonbladets uthängningar ju går ut på att hetsa mot Islamkritiker och folk med SD-sympatier i allmänhet.
Uthängningarna riktar sig alltid till folk som kan ha skrivit saker som att "Islam är en destruktiv religion som inte passar in i västvärlden". Det kan ju knappast vara kriminellt att hysa sådana åsikter, efter attackerna i Frankrike, och brännandet av den Jordanske piloten.

Däremot hängs aldrig sådana här figurer ut:
- Militanta islamister, som sympatiserar med, eller till och med kan ha stridit för, Islamiska Staten. Sådana finns på Flashback, skulle det inte kunna vara intressant att avslöja?
- Pedofiler

Det är så övertydligt att Aftonbladet är ute efter att skrämma, och därmed få folk att inte våga skriva inlägg som är islamkritiska eller kritiska mot mångkulturen. Det är bara det som det går ut på.
Citera
2015-02-10, 20:51
Medlem
Dragnarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Det finns bättre sätt att uttrycka samma sak på. Med ett vårdat språk och god argumentation kanske någon t.o.m bryr sig om vad du tycker. Att en jurist sitter på Flashback och uttrycker sig som ovan säger mer om juristen än om professorn.

Professorn tar inte ens illa upp av det juristen sa, han har inte ens läst det. Det är meningslöst utagerande svammel som inte når någon ände och är onödigt att slösa energi på och ens bli provocerad av. Media lägger sig för alldeles för mycket i andras ärenden, det börjar gå över gränsen nu och man kan tydligt se att deras syfte inte längre handlar om att sprida nyheter.
Citera
2015-02-10, 20:52
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Jag antar att du glädjs åt att använda dig av halmgubbar? Vi har inga som blir slaktade för att de yttrar sig.

Människor får i dagens Sverige sparken från sina arbeten, blir utkastade från facket, vägras gå utbildningar, blir attackerade fysiskt av extremister, får sina hem och annan egendom förstörda o.s.v. p.g.a. att de stödjer "fel" parti.

Bl.a. därför så anser jag att sådana som Aftonbladet är regimens smutsiga hantlangare och med hänvisning till att de är media så kan de göra sådant som regimen inte själv kan göra direkt. Åsiktsregistrering t.ex. Dagens svenska "fria" media som Aftonhoran, Exprezzen m.fl. är bara regimens förlängda arm. Med regimen menar jag då hela sjuklövern, hela Decemberpartiet, juntan eller vad man nu vill kalla dem. Detta oavsett vilka av de sju som för tillfället officiellt har makten och vilka som påstås vara opposition.
Citera
2015-02-10, 20:52
Medlem
Europes avatar
Citat:
Jag antar att du glädjs åt att använda dig av halmgubbar? Vi har inga som blir slaktade för att de yttrar sig.

Vi har haft en del som har varit en hårsmån från att mista livet när statligt finansierad våldsvänster har angripit dem i deras hem eller på gatan. Sannolikt har dessa även haft kopplingar till nämnda Aschbergorganisationer och eventuellt t.o.m fått hjälp av dem för att utföra sina angrepp. Nu tycker jag att det är ett problem att även fängsla och i övrigt straffa medborgarna när de inte babblar med och ger sitt stöd till regimens lögner, samt även när de kritiserar den statliga propagandan och t.o.m. uttrycker helt egna uppfattningar. Men om man nu tycker att det är så viktigt att straffa sådana "kriminella", så lär man väl bli extra nöjd med de länder där de inte bara utsätts för diskriminering och fängslas, utan dessutom avrättas på löpande band. Du får gärna kalla det en "halmgubbe" om du tror att det på något sätt skulle få dessa personer att framstå som något annat än det de är.
Citera
2015-02-10, 20:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Min kära mor delade avslöjandet med den där miljöpartisten med citatet " fy vad skönt att någon vågar avslöja dessa fascister "
Hennes inlägg har fått över 23 likes av hennes vänner.

I mitt flöde hurras det att äntligen får Flashback smaka på egen medicin.

På instagram postas massor av bilder från tidningarna med tummen upp och skratt om att fega flashbackare avslöjas så vi alla kan se vilka fjollpr det är..

Att det bubblar kan man ju lätt säga.. Åt båda hållen. Många som kallar sig liberala är nog bara liberala när det kommer till sig och sina egna. Min mamma är bara pantad och aldeles för "trög" för att tänka utanför sin egna bubbla..
Medelklassen är generellt inskränkt men folk börjar vakna, efter valet 2018 så kommer betydligt färre våga kritisera SD och dess sympatisörer.
Att folk gottar sig åt läkaren beror nog mer på att många mindre lyckade individer mår bättre av andras olycka.
Citera
2015-02-10, 20:53
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Mitt tålamod är överlag otillräckligt vad gäller arroganta och kränkande invektiv. Alldeles för ofta kommer de från "invandringskritiker". Men jag noterar att AB och övriga inblandade inte vill hitta pedofiler som öppet skriver om hur de lever i förhållanden med barn, flörtar och lite luddigt uppviglar till brott. Nej, det är enbart rasister och politiska dissidenter man vill lägga vantarna på. I många fall enbart pga. stötande ordval... är inte det lite skrämmande?

Vi har bara sett två outningar, det kommer fler.
Dessutom har AB skrivit väldigt tydligt att de bara tar upp sådana skribenter som har en särskild ställning i samhället, typ folkvalda, jurister, läkare etc som har en yrkesetik, kodex eller liknande som inte bör uttala sig på detta viset.
Citera
2015-02-10, 20:54
Medlem
mainstreaminfluents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De åsikterna är inte heller vad MÅ arbetade för politiskt i Miljöpartiet, vad är problemet?

Någon mer än jag som tänker på inkvisitionen med anledning av Aftonbladets kampanj?
Var det inte han som också skrivit om kriminella invandrare? För er är det ok, jag anser rättssäkerheten hotas av sådant. Personligen anser jag uthängningar vara likt inkvisationen. Skriva ner o sparas och sprida material om oliktänkande, brottslingar etc. Det absolut stora problemet är att alla ska få en rättvis behandling. När politiker, nämndemän, jurister etc. om så privat sprider vissa åsikter, uppgifter material motverkar de att alla ska stå lika inför lagen. Vilket vi har underlag på att människor långt ifrån gör. I en rättssal behandlas alla inte lika, åtalade liksom brottsoffer. De har heller aldrig gjort det.

Rättssäkerheten hotas dessutom av att brottsoffer och anhöriga kränks på nätet då anmälningsbenägenheten minskar samt att övergrepp i rättssak o dylika brott med hot mot vittnen blir ett större problem. De sociala konsekvenserna hotar Sveriges rike, i slutet.

En politiker som öppet för en politik och i det fördolda en annan är likt läraren som öppet följer läroplanen medan samma i dunklet försöker hjärntvätta eleverna med personliga åsikter i strid mot befintlig vetenskap.

Vad du och andra har för lågmärken på era krav på vård, undervisning och politik är en sak. Att anse att vi övriga ska sänka våra kvalitets krav på detsamma är något helt annat. Dessa människor inom de olika samhällsbefattningarna, arbetar faktiskt för mig och övriga samhället. De inskränker på min och andra individualistiska frihet som medborgare när de inte accepterar rätten till att själva få bestämma vilka som arbetar inom skol/vård val etc. Naturligtvis är yttrandefrihet än sak men att kräva att jag samtidigt ska skicka eventuella barn till en skola med en underbegåvad lärarkår är däremot exempelvis något helt annat.

Kanske dags för Flashback att avancera inom privat sfärerna så kan Flashbacks ideal praktiseras inom vård, skola, politik mm.
Senast redigerad av mainstreaminfluent 2015-02-10 kl. 20:56.
Citera
2015-02-10, 20:55
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det som är väldigt tydligt är att Aftonbladets uthängningar ju går ut på att hetsa mot Islamkritiker och folk med SD-sympatier i allmänhet.
Uthängningarna riktar sig alltid till folk som kan ha skrivit saker som att "Islam är en destruktiv religion som inte passar in i västvärlden". Det kan ju knappast vara kriminellt att hysa sådana åsikter, efter attackerna i Frankrike, och brännandet av den Jordanske piloten.

Däremot hängs aldrig sådana här figurer ut:
- Militanta islamister, som sympatiserar med, eller till och med kan ha stridit för, Islamiska Staten. Sådana finns på Flashback, skulle det inte kunna vara intressant att avslöja?
- Pedofiler

Det är så övertydligt att Aftonbladet är ute efter att skrämma, och därmed få folk att inte våga skriva inlägg som är islamkritiska eller kritiska mot mångkulturen. Det är bara det som det går ut på.

Exakt. Precis samma taktik som deras "konkurrent" Exprezzen, RG, AFA m.fl. av Decemberregimens kreatur.
Citera
2015-02-10, 20:55
Medlem
Citat:
Aldrig någonsin har en bärande teknik utplånat en medieform, mig veterligen i alla fall. Det skrivna ordet har än så länge aldrig ersatt det talade, exempelvis.

Där får jag hålla med dig. Utan ett etablerat media, kalla det maktens media, ljugmedia, sanningsmedia eller vad som helst, finns ingen diskussionstråd att ta upp.

Någon måste komma med en etablerad åsikt eller tyckande för att en "oppositionell" dito ska kunna börja formas. Inget ying utan yang. De måste finnas motpoler.

Så att någon part skulle försvinna och dö ut är inte fallet. Däremot kan givetvis en makt- och åsiktsförskjutning ske i ett slags mediakrig. Aftonbladet är ju ett praktexempel som gick från nazivänlig till sosseorgan och numera vänsterpopulistisk blaska.

Men en eloge för ditt påpekande. Det behövs flera media för att en debatt ska kunna föras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in