2015-02-10, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.E.D
Tack för hjälpen, har sökt på personnummer och mejladresser men nada, zero, noll, ingenting!
Än i alla fall
Funderar på att skaffa ett helt nytt postkonto, som inte är kopplat till mig på något sätt, skaffa ett riktigt jävligt lösenord, och även byta lösenord till flashback och göra det så jävligt som det bara går för dom idioterna
Vad tros om det??

I min signatur som jag precis ändrat kan du se två enormt bra tips att ALLTID köra. .Chloe har jävligt bra tips av de trådar hon/han skapat tidigare. Läs trådarna här: https://www.flashback.org/find_threads_by_user.php?userid=648419
2015-02-10, 19:26
Medlem
Dreamstates avatar
Hittade varken min email eller mitt personnummer i databasen, är det inte en komplett lista eller är detta bara alla de har hittat info om?

Kan man känna sig säker om ens info inte fanns med i listan eller?

Tycker som andra att det låter lite lurigt att de ska ha kunnat binda folk till flashbackidentiteter utan någon form av tillgång till databasen, så det känns ju lite otrevligt med osäkerheten i frågan.
2015-02-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Gör såhär. Ladda ner något annat editeringsprogram så som t.ex. Sublime Text. Det är ett kraftfullt verktyg att söka och skriva kod.

När du är inne så tryck CTRL + F så kan du söka runt. Finns extremt många andra funktioner, men jag vet inte vad du är ute efter att hitta så kan inte på bästa sätt förklara hur du ska använda sökfunktionen då.
Varför inte bara använda "sök och markera" högst upp till höger i excel?

Vad kan man dra för slutsats om man inte är med i excelfilen flashback?
2015-02-10, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetraveller
Varför inte bara använda "sök och markera" högst upp till höger i excel?

Vad kan man dra för slutsats om man inte är med i excelfilen flashback?

Du kan göra hur du vill. Men personligen föredrar jag att köra lättare editeringsprogram som klarar av att köra tunga filer. Man gör precis som man vill.

Du kan andas ut om du inte är med där. Därmed så har Researchgruppen inte fått nys om dig. Men det man däremot bör fundera över efter en sån här sak är hur kan jag förhindra att det händer mig i framtiden.

Det du kan göra är att alltid välja bra/starka lösenord, säker emailtjänst (t.ex. Countermail.com), VPN (se min signatur för tips) och mycket mer finns så klart att tänka på. Jag skrev det tidigare i den här tråden alldeles nyss om .Chloes trådar. De är väldigt informativa så jag rekommenderar verkligen att alla läser dem för att få en lite bättre uppfattning om hur sårbar man är UTAN vissa verktyg på datorn.
2015-02-10, 20:12
Medlem
rufuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General-
Du kan andas ut om du inte är med där. Därmed så har Researchgruppen inte fått nys om dig. Men det man däremot bör fundera över efter en sån här sak är hur kan jag förhindra att det händer mig i framtiden.
Jag är inte säker på att jag håller med om det. Ett antagande skulle vara att dessa 40000 är de som gett match på personnummer i ett första naivt försök. De kan säkerligen jobba vidare med andra data för att matcha mot ytterligare mejladresser. Om man läst tråden där någon blir uppringd av Richard Aschberg så faller det sig inte helt otroligt att man jobbar på ett antal olika sätt för att få de bevis de behöver.
2015-02-10, 20:34
Medlem
Fortfarande inga uttalanden alls från företrädare för Flashback?

Sitter och testar några kompisars mailadresser med varierande resultat.
Vad innebär det om en mailadress inte ger träff i pwnad men finns i excelfilen?
2015-02-10, 20:36
Medlem
ByeByeBostons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehre

Missade du admins inlägg från tidigare idag?
2015-02-10, 20:36
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Jo

(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
2015-02-10, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ByeByeBoston
Missade du admins inlägg från tidigare idag?

Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Jo

(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
Tack!
Verkar konstigt dock.
Varifrån skulle annars alla mailadresser komma ifrån?
2015-02-10, 20:50
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Tack!
Verkar konstigt dock.
Varifrån skulle annars alla mailadresser komma ifrån?
Varifrån kommer alla personnummer?
2015-02-10, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rufuz
Jag är inte säker på att jag håller med om det. Ett antagande skulle vara att dessa 40000 är de som gett match på personnummer i ett första naivt försök. De kan säkerligen jobba vidare med andra data för att matcha mot ytterligare mejladresser. Om man läst tråden där någon blir uppringd av Richard Aschberg så faller det sig inte helt otroligt att man jobbar på ett antal olika sätt för att få de bevis de behöver.

Jo, det har du nog rätt i. Jag kikade på .Chloes nya tråd om det så det kan mycket väl stämma. Tar tillbaka det.
2015-02-10, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Min åsikt är samma som den var för fem månader sedan. Då skrev jag:

"Av det som framkommit än så länge, så finns det inget som tyder på att RG skulle ha Flashbacks databas. Ifall så var fallet, skulle vi givetvis berätta om det. Det är trots allt ganska enkelt att kontrollera, och skulle vi förneka det (och de har databasen) så kan RG enkelt motbesvisa detta."

Jag tror att man ska vara försiktig med att dementera något. Det kan slå tillbaka ordentligt, och vi vet faktiskt inte vad de har för något. Men ifall man ska spekulera så är det väl så att RG sammanställer material från olika hack, men det finns än så länge inget som tyder på att några av dessa uppgifter kommer från Flashback. Detta skriver jag inte för att lugna någon, utan för att jag helt enkelt inte tror att det har läckt några uppgifter härifrån.

Gällande en update, så tror jag ännu mindre idag att något läckt härifrån än när jag startade tråden den 10 september 2014.

admin
jo du allsmäktige,i mitt gamla konto så finns det en minsta gemena nämnare för att koppla ihop mig med flashback, och det är mailadressen, så om fb :s databas inte har läckt så finns det inte en chans i helvetet att någon skulle kunna koppla ihop min mail med någon användare på flashback, kom igen nu för fan..........

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in