2015-02-10, 19:38
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Det gör det öht inte. Att folk tvekar i normala sammanhang, som vid middagsbordet eller på arbetsplatsen kan jag köpa, men folk kommer inte sluta för att några få blir avslöjade. Folk slutar inte flyga för att ett flygplan störtar, några kanske gör det men inte folk i allmänhet. Beroende på hur länge AB driver det här så är "otryggheten" som folk känner borta om en vecka och allting är som det var innan. Det här är ett dagssländefenomen, det är inte tänkt att bestå.
Det är vad du tro ja, men knappast någon sanning och jag är av en annan åsikt.

Förutom den sakfrågan är det på ett principiellt plan ett helt avskyvärt agerande av en stor dagstidning.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Är du medveten om att du kan åka dit för förolämpning för uttalanden som detta?
Du kanske skall hålla tummarna för att dom inte ger sig på andra än dom som gjort sig skyldiga till hets mot folkgrupp.

Verklighetskoll:

1. Ankar är en offentlig person. Det är praxis att man får uttala sig ganska grovt om sådana utan att det är straffbart.

2. Även vid den mycket osannolika händelse att Jok3r skulle bli uppspårad, åtalad och dömd för det inlägget är den mest sannolika påföljden böter eller på sin höjd några timmars samhällstjänst.
Citera
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragnarr
Internet är en fristad skyddad mot det verkliga livet och borde inte ha samma regler och restriktioner i hur man får yttra sig. Tar man illa upp över något en person skriver på internet så borde man inte vara uppkopplad på internet överhuvudtaget

Om det är så vore det ju inget problem om aftonbladet.se eller expressen.se outar alla som dom anser sig inte tycker ha rätt åsikt.

Typ outa dig som nazist utan att du kan gnälla. Det är ju online..
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykokanin
Nu sitter skon på andra foten mina vänner

Nu är det dom som fegt sitter i sina små hål och för fram hat som ställs till svars av ansvarstagarna istället för tvärtom

En ny lyckligare tid är kommen

40 000 Flashbackare kommer bli uthängda för dom monster dom är

40 000 arga svenskar är ingen svag rörelse, hörredu. Jag tvivlar att du vill sätta så många regimkritiker i en sits där de upplever att de inte har något att förlora. Då kommer, dessvärre, blod att rinna.
Citera
2015-02-10, 19:39
Medlem
Det är helt förkastligt att Aftonbladet beter sig på detta sätt. Att jaga människor för att de på ett internetforum uttryckt sig kritiskt gentemot invandringen och hänga ut dem med namn och bild på förstasidan är inget annat än skändligt. Att samhället inte reagerar på detta och kräver upprättelse förvärrar dock situationen ytterligare.

Jag hoppas innerligen att de i och med angreppet på Flashback grävt sin egen grav. Jag hoppas att någon lyckas luska fram något väldigt pinsamt om människorna bakom detta. Något som ödelägger deras liv för all framtid!
Citera
2015-02-10, 19:40
Medlem
rojass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Bara för att servrarna finns i USA så kan du likväl inte skriva vadsomhelst och hävda att du vill bli behandlad som en amerikansk medborgare. Är du med mig?
Men tekniskt sett så är det väl inte ett brott;
HMF gäller bara om budskapet sprids offentligt (det är t.ex okej att hemma vid köksbordet och konstatera att zigenare är allmänt värdelösa),så när du skriver det i Sverige så är det ännu inte spridet,utan först skickas det till Flashbacks servrar i USA vartifrån det publiceras och sprids som det skulle vara olagligt,vilket det inte är i USA.

Om jag trycker ett propagandaflygplad i Sverige som strider mot HMF,skickar det till USA där det delas ut på gatan så kan inte jag bli fälld för något i Sverige,då endast spridning är kriminell och inte trycket av flygbladet,och spridningen sker i ett land där åsiktsregleringen inte existerar.
Senast redigerad av rojas 2015-02-10 kl. 19:46.
Citera
2015-02-10, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Varför är det så viktigt sitta och dra skämt på just somaliers bekostnad?

Varför inte skämt på din bekostnad? eller din mormors? eller dina barns? Varför ska inte hela FB sitta och dag ut och dag in skämta, spy galla över just dig och din familj?
Hade du tyckt att det var lika "viktigt"?
Är norrmän också fredade? Kan man berätta skämt om norrmän, eller är det "på deras bekostnad"? Är också det att likställa med att dra skämt på "din bekostnad, din mormors, dina barns." Är det samma sak som att "spy galla över just dig och din familj".
Citera
2015-02-10, 19:41
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tennant
Du kan inte mena allvar eller så har absolut noll koll på hur det ser ut i utlandet.

Jo, det menar jag, och jag har erfarenhet av utländsk media också. Har du inte koll på historien? Subjektiv Aftonbladet-journalistik, där man trakasserar folk tillhör normen, alltså, normalt.

Citat:
I stort sett så är media enat i sitt invandringspolitiska ställningstagande. Återigen så är du svår att ta på allvar.

Jaha, jag förstår, det finns bara en fråga, och det är invandringsfrågan. Du har inte tänkt på att alla kanske inte kategoriserar världen utifrån just den frågan?

Vi kanske borde kategorisera världen utifrån att ingen driver döda mänskligheten-frågan? Ingen media driver den agendan. Skandal.
Senast redigerad av Cut-N-Mix 2015-02-10 kl. 19:46.
Citera
2015-02-10, 19:45
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det är vad du tro ja, men knappast någon sanning och jag är av en annan åsikt.

Huruvida det är en sanning får vi väl helt enkelt se men av erfarenhet så vet jag att människor glömmer sånt här rätt så snabbt. I vår snabba mediecentrerade värld så är allting som inte står framför ögonen på oss irrelevant. Den här händelsen kommer givetvis att bli en liten parentes. Helt oviktig i det stora hela.

Citat:
Förutom den sakfrågan är det på ett principiellt plan ett helt avskyvärt agerande av en stor dagstidning.

Mycket möjligt men för min del är det inte intressant då jag inte är en moralist.
Citera
2015-02-10, 19:45
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Verklighetskoll:

1. Ankar är en offentlig person. Det är praxis att man får uttala sig ganska grovt om sådana utan att det är straffbart.

2. Även vid den mycket osannolika händelse att Jok3r skulle bli uppspårad, åtalad och dömd för det inlägget är den mest sannolika påföljden böter eller på sin höjd några timmars samhällstjänst.

Det Ankar skrev om judekarikatyren Sarnecki är alltså okej?
Citera
2015-02-10, 19:47
Avslutad
Fattar inte alla dom ifrågasätter anomynitet, ska vi slänga bort den när vi röstar också eller?
Citera
2015-02-10, 19:47
Bannlyst
Personligen tycker jag att det var ojust av fb att hänga ut Terje Hellesö! Ett riktigt slag mot yttrandefrihet... Med extrem efterforskning och digitala metoder fick de honom att stå slätt inför skranket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in