2015-02-10, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magnolia82
Nej, du diskuterar som du tror att en jurist gör, utan att outa mig själv är min erfarenhet desto större. Ett brott begås så fort handlingen är utförd, varken mer eller mindre. Du är oskyldig tills dess att motsatsen bevisas men det du skrev om att ett brott inte begåtts förrän personen är dömd är skitsnack. Punkt.

Vore intressant att känna till dina erfarenheter, inte för att jag vill veta vem du är utan för att det är fel. Att snuten ofta själva bryter mot lagen och behandlar misstänkta som redan dömda är något helt annat än vad som juridiskt sett är korrekt. Fast det är OT i denna tråd.
Citera
2015-02-10, 19:29
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Väntar fortfarande på bevisningen om att Researchgruppen är en statlig säkerhetstjänst...

Vem frågar du? Jag har flera gånger skrivit att Researchgruppen är en privat säkerhetstjänst.
Citera
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Peter Eriksson (MP) tidigare språkrör öppnar upp för ett förbud av Flashback:

– Jag tycker att hela kulturen som växt fram där man helt anonymt kan säga vad som helst är helt orimlig. Det är inte acceptabelt att en offentlig plats som Flashback saknar ansvarig utgivare. Rasistiska uttryck, hets mot folkgrupp, förtal. Det måste finnas någon som tar ansvar för saker som uttrycks. Man måste skärpa regler för ansvarig utgivare.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20293994.ab

Det var ju precis det här de var ute efter, att hålla på att måla upp Flashback som världens terrornäste så att de kan stänga eller blockera det.

Ärligt talat skulle det aldrig fungera eftersom folk skulle hitta nya vägar att kommunicera på internet. Titta på Kina, även om de gör allt för att kontrollera internet hittar folk alltid nya vägar. Det hade varit roligt om svenska regimen hade försökt sig på detta eftersom hade varit roligt och helt uppenbart när de kopierar Kinas censur.

Jag gillar verkligen hur de försöker packetera in det i "ansvarig utgivare" när det är ren censur.
Citera
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Nej. Inte alls i närheten.
Kanske inte i en kommunistisk världsbild där media ska ha makten.
Citera
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Bara för att servrarna finns i USA så kan du likväl inte skriva vadsomhelst och hävda att du vill bli behandlad som en amerikansk medborgare. Är du med mig?

Jag anser att Sveriges anti-yttrandefrihetslagstiftning är ungefär lika legitim som Sovjetunionens eller DDR:s. Av vilken anledning skall jag acceptera att min stat förbjuder mig att yttra mina åsikter? Om vi verkligen vill att Sverige skall förändra sin grundlag till att säkerställa yttrandefrihet så måste vi visa det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag stöder också fria vapen. Den som inte stöder fria vapen och riktig yttrandefrihet är en frihetens fiende.

Tyvärr har jag ännu inte gjort något allvarligare försök att bli amerikansk medborgare än att delta i ett Greencard-lotteri.

Snart ska du se att vi också behöver vapen i detta land. Eller ska du kasta jordnötter när IS-krigare kommer med automatvapen? Vapenlagarna i USA är förövrigt inte till för att förvara sig mot andra medborgare. De kom till, för att försvara sig mot staten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Precis. Helin har inte bäddat så bra åt sig. Vi får se hur djupt han ska ligga.

Wow sicken, anonym, tuffing du är
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terugflits
Men krävs det då att han är medlem i SD? Han kan vara en Sosse för min del. Det finns rasister i alla partier.
För din del - helt säkert tror jag det. Däremot knappast för SD:s del - eftersom det knappast ligger i deras intresse att driva sosse-politik.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Avsevärt fler svennar som beter sig som idioter i vårt samhälle än just gruppen somalier.
Somalier består också som bekant av barn och mormödrar och en rätt avsevärt stor mängd som KAN läsa. Något som någonsin slagit dig?

Varför ska en liten, fullt läskunnig och attans så laglydig, söt somalisk unge på 12 sitta och behöva läsa
skit om sin nationalitet, hudfärg på FB? Kan du förklara vitsen med detta för mig?
Det kan jag förklara ja. Man måste nämligen vara 18 för att vara medlem på flashback, är man under detta ska man hålla sig härifrån. Dessutom är det ingen som tvingar någon att sitta och läsa i trådar på flashback. Gillar man inte diskussionerna som för på I & I till exempel, så är det bara att strunta i att gå in där och hålla sig till fotbollsdelen. Jag anser helt enkelt inte att man bli uthängd och kränkt på något kollektivt sätt på nätet. Det skulle vara om man per automatik alltid tvingades in i FB trådar vid uppstart av sitt internet, endast då kan man hävda att man läst påhopp utan ens medgivande.
Citera
2015-02-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jo att media hotar privatpersoner för att de uttrycker obekväma saker på ett forum är en form av censur. Det är som att ringa till Aftonbladet och säga att deras redaktion kommer drabbas av ett bombdåd om de fortsätter publicera åsikter man själv inte har.

Dom har inte hotat några privatpersoner alls.
Skaffa fakta innan du gör bort dig ännu mer.
Citera
2015-02-10, 19:31
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden

Visst fan har dom rätt till yttrandefrihet och pressfrihet, men nu handlar detta om förföljelsefasoner och olagliga handlingar som tagits del av.

Dom har tillförskaffat sig en databas olagligt! AB och Expressen borde förintas....

Varför skulle det stå i vägen för deras yttrandefrihet?
Citera
2015-02-10, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dromedaren79
Snart ska du se att vi också behöver vapen i detta land. Eller ska du kasta jordnötter när IS-krigare kommer med automatvapen? Vapenlagarna i USA är förövrigt inte till för att förvara sig mot andra medborgare. De kom till, för att försvara sig mot staten.

Jag är redan fullt medveten om allt det där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in