2015-02-10, 19:26
Medlem
Det är bara att inse att det är en dog-eat-dog värld därute. Ger man sig in i leken får man leken tåla.

Självklart är det vidrigt att den hycklande hatsajten Aftonfnasket krossar människors liv genom att hänga ut dom. Men det är ju fullt tillåtet och lagligt för blaskan att också hata om man håller sig inom lagens gränser.

Lika tillåtet och vidrigt är det att skriva på FB att man vill slakta mexikanska bögar. Det är bara att köra på! Visst, man kan åka på HMF eller förlora jobbet. Men det kanske är lika bra om man är arbetskamrat till Pedro som känner sig kränkt över att inte få avnjuta sin buttplug då och då.

Tacka fan för att det är av allmän intresse att en politiskt anställd topptjänsteman skriver att Sarnecki är ett fittigt judesvin. SD borde tacka AB för att dom hjälper till att rensa upp.

Nu väntar vi dock på att AB ska plocka nån hycklande sosse- eller nyliberal politiker så att det inte bara blir ett asymmetriskt uthängande. Det är väl där man kan misstänka att Slaskbladet fallerar, eftersom man har som agenda att bara attackera multikultimotståndarna.
Citera
Medlem
systemcepes avatar
Tycker personligen att det koncentreras på fel saker emellanåt.

Det är egentligen inte somalieskämten som är det viktiga, utan principen att Aftonbladet kan hänga ut folk helt ursinningslöst från ett anonymt internetforum, med hjälp av data de inte kan redovisa för hur RG fått fram, som de inte kan bekräfta sanningshalten på, utan att för den delen påvisat hur fakta granskats.

Det är klart att gemene man kommer att åh:a och ah:a när de sen läser artiklarna utan att det minsta ställa sig kritisk till Aftonbladets förfarande här, oavsett lagligheten i just det Aftonbladet gjort. Jag menar, just det Aftonbladet gjort är säkert lagligt, även om de riskerar mer åtal för förtal för varje ny person de hänger ut, men hur datat kommit fram är det intressanta. För allt vi vet, för allt de vet, så kan det vara till stora delar fabricerad information byggd på felaktig data.

Det är häxjakt, och det som sker är fel. Utan bevis skiter jag fullständigt i vad Jan Helin anser vara "sant" - människor som registrerat sig här riskerar att förlora bra mycket mer än bara sina jobb beroende på hur djupt Helin anser smutskasta oss.

Dataintegriteten i hans s.k. databas är säkert inte heller ifrågasatt på ett djupare plan än "Nej men åååh, Flashbackare ... kommer att smaka sött det här".

Om nu någon flitig person på både Aftonbladet och RG kunde ta och redovisa lite djupare än "databasen damp ner i vår brevlåda och vi antar att den är sann utan att för delen granska det" så vore jag alltmer lättad, då jag kanske kunde slippa oroa mig för att oskyldiga hängs ut.
Citera
Medlem
NS_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Haha Aftonbladet är verkligen ingen vänsterextrem tidning var har du fått det ifrån? De står snarare väldigt stabilt i den politiska mitten med ett starkt stöd från en majoritet av svenska folket. Därför de är störst serru!

Nu syftade jag primärt på dom politiska profilfrågorna vid vilka, i händelse man inte skriver om kändisar, idol, sport och nöje, så gott som uteslutande väljer att ta parti mot ett svenskt Sverige och för ett etniskt folkutbyte. Det hör mer till reglerna än undantagen att man med Åsa "jag grät när Berlinmuren föll" Linderborg går i spetsen för att med juristers hjälp fängsla och släcka ned den politiska opinion som inte delar hennes/tidningens revolutionära världsbild. Därmed faller det sig naturligt att tidningen begagnar sig av jämförbart åsiktsregister, som "konkurrenten" Expressen vid sin senaste politiska uthängning av individer som ertappades kritisera regimens försvarspolitik, från ett vänsterextremt terrornätverk.

http://univis.it/www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article15863535.ab

Diskuterar vi däremot den ekonomiska ägarstrukturen kan man argumentera för en stabil "politisk mitt" utifrån samtida värderingar (dock ej historiska). Tidningen vänsterextrema RG valde att samarbeta med, och Linderborg arbetar för,
ägs ju till 91% av mediabaronen Schibstedt som i sin tur kontrolleras av finansplutokratins och ockrarbankernas JP Morgan och Goldman Sachs.

http://univis.it/www.aftonbladet.se/kultur/article15537703.ab

OT: Beklagligt att syltryggarna inom SD inte kan stå bakom läkarens rätt att för sju år sedan i skydd av anonymiteten ventilera sina berättigade frustrationer över den svenska politiken. Nu låter man ånyo signalera att tidningen och deras Sovjetklingande åsiktsregister med stöd av gummiparagraflagar och krystade förklaringar gör någonting rätt och positivt.

http://www.friatider.se/sd-sparkar-uth-ngd-jurist
Senast redigerad av NS_14 2015-02-10 kl. 19:34.
Citera
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagarN-Pon
Fast fan heller.
Det är inte yttrandefrihet att jag säger : "Din mamma är en fet hora och jag hoppas dina barn föds utan ben och att de får smaka på pedofiler redan innan de kan gå". Och luta mig tillbaka på att nä men vadå det är ju yttrandefrihet, jag får säga vad jag vill det är inte olagligt att jag säger så sluta häng läpp din jävla åsiktspolis.

Jag har aldrig påstått att hot och förtal tillåts av yttrandefrihet. Det vi diskuterade var frihet på internet. Alternativet är att inte ha frihet. Du får inte säga vad du vill heller, men det är ingen som förbjuder dig att tala i preventivt syfte.
Citera
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Sluta att prata skit.

Om man bryter mot lagen så blir det en rättegång där straff utdelas..

Har någon hamnat upp i domstol ?, har någon utav de outade hamnat inför ett förhör ?

Och förresten.., det är statens jobb, inte Jan Helins jobb.

Håller fullständigt med, är absolut inte JH's jobb att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
I moralisk mening? Ingen aning, har inte orkat tänkt så mycket på frågan. Men, ja, jag anser att Aftonbladet har rätt till yttrandefrihet och pressfrihet, tycker inte du det?

Visst fan har dom rätt till yttrandefrihet och pressfrihet, men nu handlar detta om förföljelsefasoner och olagliga handlingar som tagits del av.

Dom har tillförskaffat sig en databas olagligt! AB och Expressen borde förintas....
Citera
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Hur har Aftonbladet censurerat någon?
Du vet ju uppenbarligen inte ens vad du pratar om
Jo att media hotar privatpersoner för att de uttrycker obekväma saker på ett forum är en form av censur. Det är som att ringa till Aftonbladet och säga att deras redaktion kommer drabbas av ett bombdåd om de fortsätter publicera åsikter man själv inte har.
Citera
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Snarare tvinga dem till att stå för sina åsikter. Samt skapa en liten hajp så att de kan tjäna lite pengar förstås. Och sen vill Helin kanske skapa en debatt, vilket i sin tur gör hans tidning lite mer relevant.
I dagens Sverige är det för många liktydigt med att tvinga vissa till tystnad. Se på hur det gick för Marcus Birro till exempel. Givetvis gör sånt här att folk som har något att förlora tvekar att uttrycka sina åsikter även på ett anonymt forum.
Citera
2015-02-10, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Aftonbladet skulle visa mer respekt till Flashback då många av deras så kallade reportrar, i brist på egen kraft samlar information här. De skall fundera lite innan de biter den hand som föder dem som ordspråket heter. Men de har väl fått order uppifrån vad de bör göra för att ev få det kanske kommande nya tidningsstödet av ministern från Disney klubben bah.

Sen undrar man om varför inte de blir anmälda för sina intrång i databaser mm, eller att de driver folk i döden eller hetsar grupper till att misshandla oliktänkande... Nått jäkla ansvar måste de väl ha. För visst måste det vara olagligt och straffbart eller?

"driver folk i döden" ? Vem är det som dött? Hetsar till misshandel? Det är ju näthat som uppmanar/påverkar till ökad spänning mellan grupper
Citera
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Som man bäddar får man ligga.
Precis. Helin har inte bäddat så bra åt sig. Vi får se hur djupt han ska ligga.
Citera
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Hur har Aftonbladet censurerat någon?
Du vet ju uppenbarligen inte ens vad du pratar om
Du förstår väl att det handlar om att tysta personen och varna andra från att vädra sina åsikter va...
Citera
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theoman
Betyder detta att de rent praktiskt kan avslöja alla som skriver i drogforumet och få tusentals personer att förlora deras jobb, eller gäller det bara de som är offentliga personer eller har förtroendeuppdrag?

I så fall är det ju ett rejält slag mot alla som vill kunna ställa frågor om sitt privatliv/droganvändande.

Om det till exempel skulle komma fram att jag använde droger/var SD anhängare (vilket jag inte är) skulle jag få ett helvete på jobbet, och chefen skulle hitta första möjliga anledning till att sparka mig.

Nej, du är inte i farozonen att bli avslöjad. Du har inget "allmänintresse"(vad vi vet).
AB eller RG har med största sannolikhet begått ett brott någonstans i det här avslöjandet.
Det är ofta så med undersökande journalistik. Ett lagbrott begås(Watergate avslöjandet var inte 100% lagligt t.ex).
Tomas Mattsson sitter i rättegångar stup i kvarten pga att Expressen köpte vapen olagligt, för att bevisa hur lätt det är.
De gömmer sig bakom "allmänintresse" och källskydd.
Du behöver icke vara orolig.
Citera
2015-02-10, 19:28
Medlem
Magnolia82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jo att media hotar privatpersoner för att de uttrycker obekväma saker på ett forum är en form av censur. Det är som att ringa till Aftonbladet och säga att deras redaktion kommer drabbas av ett bombdåd om de fortsätter publicera åsikter man själv inte har.

Nej. Inte alls i närheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in