2015-02-10, 10:17
Medlem
skadetbehovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, Aftonbladet köper in uppgifterna från RG -- var RG fått uppgifterna ifrån är ju okänt än så länge .. har de köpt dem av någon annan eller har de begått databrott ..
Ingen vet det.
några har på fullt allvar påstått att dom själva gör nått som inte får , men om det stämmer eller inte vet jag ju inte men fan jag börjar så smått tro på det .
Citera
2015-02-10, 10:18
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaasher
Fast vi lever i ett demokratiskt land.

FEL! Vi lever i en Demokratur!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Svenska "natonalister" och "realister" anklagar judar för att vara ryggradslösa.. Men titta hur vidrigt ryggradslösa och skrämda dessa svenska "nationalister" blir när de blir konfronterade i det öppna. Här på flashback så framställer man sig själva som nationalhjältar och "invandringsbekämpare" men deras testosteron håller inte när de kliver utanför sin dataskärm

All heder åt AFTONBLADET.SE som faktiskt visar dessa svenska nationalisters rätta ansikten.
Det är faktiskt stor parodi. Dessa smågrabbar sitter nog hemma hos mamma och svettas nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
FEL! Vi lever i en Demokratur!

Mer mediekrati, om du frågar mig =P
Citera
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Tvärtom - lagen sätter faktiskt gränser för vad man får uttrycka.
jo, men flashback lyder inte under svensk lag, utan amerikansk.
Citera
2015-02-10, 10:19
Medlem
Pletheneiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasip
Jag skiter fullstandigt i om jag blir uthangd med namn o bild i aftonhoran som den stora rasist jag ar,Men den dagen RG ringer pa min dorr plockar jag fram hagelbrakaren det lovar jag!

Du kommer pissa på dig och gråta och förneka allt som du påstås ha skrivit här, inklusive ditt fåniga försök till alfahane-inlägg här ovan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeondope
Är du helt eftebliven? Har du någonsin jobbat på ett sjukhus? Människors lika värde är ett uttryck som folk säger men som inte gäller i praktiken. En 20 åring har behövt en ny njure i 6 månader och en 60 åring har behövt en ny njure i 1 år och en ny njure kommer in. Vem tror du får den?

Hade du faktiskt vetat något om vården hade du vetat vad Qaly är för något. Det är en metod att beräkna någons värde i kronor och ören. Det finns folk på sjukhus som har som jobb att beräkna människors värde och vilket vård som dem ska få beroende på deras värde. Newsflash, alla har inte samma värde.

https://en.wikipedia.org/wiki/Quality-adjusted_life_year

Man jobbar på sjukhuset efter rättviseprincipen men självklart så fungerar den inte alltid pga t ex brist på resurser så då måste man prioritera. Då ska den som har störst behov av vård få vården först. Sedan finns det även kostnadseffektivitetsprincipen som innebär att om två behandlingar ger samma resultat så ska den billigaste behandlingen ges.
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Helt sjukt att de slår upp med krigsrubriker egentligen, känns som om Ryssland var på väg att anfalla och gjort en räd mot svenska hamnar- rubriker.

Detta är inga sensationella nyheter, att några har "näthatat" på Flashback. Mer skrämmande att AB vill tysta folk och ställa de till rätta i leden. Äckligt och illasmakande!
Citera
2015-02-10, 10:21
Medlem
ArneIIIs avatar
Speciellt fega är de anonyma internetkrigarna i Nordkorea, Saudiarabien och Kina. Fan, fegt att inte våga stå för vad man skriver.
Citera
2015-02-10, 10:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
jo, men flashback lyder inte under svensk lag, utan amerikansk.
Vilket skyddar Flashbacks ägare och servrar - inte medlemmarna, de lyder under den lagstiftning som råder där de är.
Citera
2015-02-10, 10:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Då dom citerar från Flashback är det ganska enkelt att koppla personen till ett konto.
Vilket möjliggörs av en tjänst som Flashback tillhandahåller - inte Aftonbladet ...
Citera
2015-02-10, 10:23
Moderator
OYs avatar
Citat:
Vilket skyddar Flashbacks ägare och servrar - inte medlemmarna, de lyder under den lagstiftning som råder där de är.

Vet Aftonbladet var läkaren var när han skrev sina inlägg då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in