2015-02-10, 19:05
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Egentligen är det inte så konstigt att Aftonbladet gör det här utfallet mot FB. Flashback måste vara AB:s värsta fiende. Ever.

Många Flashbackanvändare propagerar ju för Unvis-länkar, köpbojkott och Adblock nedladdning för att strypa penningflödet till företaget. Tro sjutton att Flashback ses som ett hot av AB då sajten är Sveriges 20:e största (AB är 5:a).
Citera
2015-02-10, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
Anonymiteten här är viktig. Jag vill att alla ska kunna dra ett skämt om Somalier utan att bli åtalade och dömda för HMF. Gör man det IRL i Sverige eller på facebook är det ju bevisligen klippt!

Varför är det så viktigt sitta och dra skämt på just somaliers bekostnad?

Varför inte skämt på din bekostnad? eller din mormors? eller dina barns? Varför ska inte hela FB sitta och dag ut och dag in skämta, spy galla över just dig och din familj?
Hade du tyckt att det var lika "viktigt"?
Citera
2015-02-10, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Alternativet är att vår frihet fråntas. Jag lever hellre i en värld där Åsa Romson tillåts säga att jag inte har något människovärde.
Fast fan heller.
Det är inte yttrandefrihet att jag säger : "Din mamma är en fet hora och jag hoppas dina barn föds utan ben och att de får smaka på pedofiler redan innan de kan gå". Och luta mig tillbaka på att nä men vadå det är ju yttrandefrihet, jag får säga vad jag vill det är inte olagligt att jag säger så sluta häng läpp din jävla åsiktspolis.
Citera
2015-02-10, 19:07
Medlem
Magnolia82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagarN-Pon
Fast fan heller.
Det är inte yttrandefrihet att jag säger : "Din mamma är en fet hora och jag hoppas dina barn föds utan ben och att de får smaka på pedofiler redan innan de kan gå". Och luta mig tillbaka på att nä men vadå det är ju yttrandefrihet, jag får säga vad jag vill det är inte olagligt att jag säger så sluta häng läpp din jävla åsiktspolis.

Exakt, tack, man har mer respekt för dom som inte gömmer sig bakom yttrandefrihet eller åsiktspolis-gnället.
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Nej, men klimatet påminner fan om Pravda om du någon gång läst den.

Jag har haft en pojkvän som är ryss, så ja. Sveriges klimat påminner väldigt lite om Sovjets, eller DDR, eller Nordkorea.

Citat:
I ett normalt mediaklimat, det räcker att se till våra grannländer, så är inte alla tidningar likadana med samma agenda. Det är förresten själva meningen med presstödet att få en mångfald, men det kan vi lika gärna ta bort nu.

"Normalt medieklimat"? Varför kommer du med en massa normativt tugg? Är du en moralist? Svenskt medieklimat är väl hur normalt som helst. Om du går tillbaka till 1700- och 1800-talet så var det helt vanligt och normalt att man hängde ut och skrev skit om privatpersoner. Så historiskt sett så är det här ingenting konstigt.

Och, nej, alla tidningar driver inte samma agenda. Eller, nej, förlåt, ingen av tidningarna förespråkar att vi ska utrota mänskligheten, argh, dessa ondskefulla tidningar som trycker ner denna älska-mänskligheten-agendan i halsen på oss! De förtrycker oss genom att inte driva döda-alla-människor-agendor. presstödet är meningslöst!
Citera
Medlem
Grattis Aftonbladet, ni visar att yttrandefriheten inte får existera och gör Sverige till en diktatur. Dirty pigs. Hoppas fbare gör kul saker med de hornalister som hänger ut folk och orsakar mer lidande för både det man har sin åsikt för och själva ämnet (dvs både parterna!)

Jävla pajjasar rent ut sagt. Hur mycket har de druckit får man undra? vodka a la russia style känns rätt så tätt intill deras äckliga verksamhet (kränkning).
Citera
2015-02-10, 19:08
Medlem
Dragnarrs avatar
Helt befängt. Vanliga människor förlorar jobbet och möjligtvis sitt liv för något de yttrar sig om på ett "anonymt" internetforum. Aftonbladet har sått sitt sista potatis och nu ska de fan gå under, tänk hur mycket bättre Sverige hade varit utan Aftonbladet och Expressen.
Citera
2015-02-10, 19:08
Medlem
Magnolia82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Varför är det så viktigt sitta och dra skämt på just somaliers bekostnad?

Varför inte skämt på din bekostnad? eller din mormors? eller dina barns? Varför ska inte hela FB sitta och dag ut och dag in skämta, spy galla över just dig och din familj?
Hade du tyckt att det var lika "viktigt"?

Ja eller hur, man kan ju dyka upp på nåns mors begravning och skrika om vilken hora hon var och sen gnälla på åsiktspolier när folk tar illa upp.
Citera
2015-02-10, 19:09
Medlem
Hmn-1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Olikyttrande, huruvida människor tänker dessa saker är ju irrelevant.

Åh, ja, ni får akta er. Snart är det koncentrationsläger och offentliga duschrum som gäller för er.

Så länge man inte bryter mot PUL så är åsiktsregistrering inget olagligt, vad jag vet. Jo, för myndigheter. Men Aftonbladet är ingen myndighet.

Vad gäller datorintrång så är det väl främst RGs fel.

Är du schizofen? Jag skulle aldrig gola på någon som knarkar. Och jag har heller aldrig golat till någon journalist. Dina vanföreställningar är roliga men de visar snarare på att du är paranoid, och möjligtvis en riktig knäppgök.

Men du tycker det är rätt, du är en liten golare, snacka sådär på gatan om du rikemansrebellen känner någon, och se vad som händer, du är en för uthängningar och goleri. Att du personligen inte gjort det tror jag inte ett skit på, bara en golare sitter och runkar när sånt här händer.
Citera
2015-02-10, 19:09
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Grattis Aftonbladet, ni visar att yttrandefriheten inte får existera och gör Sverige till en diktatur.

Aftonbladet saknar förmågan att göra Sverige till en diktatur, så det är tyvärr en omöjlighet det du skriver här ovan.
Citera
2015-02-10, 19:10
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Det är lite mer än "obehagliga åsikter". Alla de som outats har brutit mot lagen och det gäller på nätet också. Det är inte yttrandefrihet att på flashback skriva vadsomhelst för att man har den åsikten. Bryter man mot lagen får man vara beredd på att stå för det om man blir upptäckt.

Sluta att prata skit.

Om man bryter mot lagen så blir det en rättegång där straff utdelas..

Har någon hamnat upp i domstol ?, har någon utav de outade hamnat inför ett förhör ?

Och förresten.., det är statens jobb, inte Jan Helins jobb.
Citera
2015-02-10, 19:10
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Det är lite mer än "obehagliga åsikter". Alla de som outats har brutit mot lagen och det gäller på nätet också. Det är inte yttrandefrihet att på flashback skriva vadsomhelst för att man har den åsikten. Bryter man mot lagen får man vara beredd på att stå för det om man blir upptäckt.

Har någon blivit dömd i svensk domstol för sina uttalanden på fb än? Eller är det bara önskedrömmande från din sida? Är du en "privatåklagare" som kan avgöra vilka som begått brott innan det avgjorts i domstol?

Återkom när vi har en de facto dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in