2015-02-10, 18:34
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 414-414
Det beror ju på vilken del av majorna.. den delen runt kaptensgatan och carljohan skolan är det i åldrarna 15-25 flest invandrare och det är inte direkt där lägenheter för millar går utan runt maria plan där alla hipsters bor
Förort är ett geografiskt begrepp och inte demografiskt.
Men det är sant att de invandrare som finns i Majorna oftast bor vid Kaptensgatan eller Vita Björn, hyresrätterna vid Kaptensgatan är rätt dyra. Det finns bostadsrätter spridda lite här och där runt hela Majorna så du verkar inte ha någon större koll.
Citera
2015-02-10, 18:51
Medlem
414-414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndiaPaleAle
Förort är ett geografiskt begrepp och inte demografiskt.
Men det är sant att de invandrare som finns i Majorna oftast bor vid Kaptensgatan eller Vita Björn, hyresrätterna vid Kaptensgatan är rätt dyra. Det finns bostadsrätter spridda lite här och där runt hela Majorna så du verkar inte ha någon större koll.
Det finns väll för fan bostadsrätter runt om i hela Sverige eller va spelar det för roll? Dom lägenheterna som går dyrast ligger runt omkring mariaplan. Jag skrev ju även "svensk förort" skrev aldrig att det är en förort..
Citera
2015-02-10, 18:52
Medlem
414-414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thesickcunt
Först och främst, majorna är absolut INGEN förort
Det är som att säga Vasastan är en förort bara för det bor några kriminella blattar i en liten del av stället.
Snälla det går inte ens att jämföra majorna med stadsdelar som Backa/Biskop Bergsjön/Kortedala
Förort har enligt dig med andelen invandrare att göra eller? Och som jag skrev "svensk förort"
Citera
2015-02-10, 19:01
Bannlyst
Citat:
Förort har enligt dig med andelen invandrare att göra eller? Och som jag skrev "svensk förort"

Från en säker källa, finns det flera som bör vara rädda nu. det har oxå visats sig. go on
Citera
2015-02-10, 19:05
Medlem
Citat:
Det beror ju på vilken del av majorna.. den delen runt kaptensgatan och carljohan skolan är det i åldrarna 15-25 flest invandrare och det är inte direkt där lägenheter för millar går utan runt maria plan där alla hipsters bor

Nej...även i Hängmattan kostar en 3a mellan 2,5 och 3,5 miljoner.
Citera
2015-02-10, 19:11
Medlem
dryslians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deffad100
Från en säker källa, finns det flera som bör vara rädda nu. det har oxå visats sig. go on

Rädda för vadå exakt menar du?
Citera
2015-02-10, 19:14
Medlem
Citat:

Det är fortfarande ingen förort. Även om du skulle vilja det...och väldigt låg ghettocred.
http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rort
Citera
2015-02-10, 19:31
Medlem
"Johanna Lihagen
8 tim ·
Det här är min son Oliver Chidiac och han är ingen gängmedlem.
Han har inga fiender, han är omtyckt av människor i hela Göteborg, han är känd för sin ödmjukhet och hans förmåga att få människor i sin omgivning att skratta och må bra.
Det här är min son Oliver och han är ingen gängmedlem."

Haha vilket skämt...
Citera
2015-02-10, 19:48
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
"Johanna Lihagen
8 tim ·
Det här är min son Oliver Chidiac och han är ingen gängmedlem.
Han har inga fiender, han är omtyckt av människor i hela Göteborg, han är känd för sin ödmjukhet och hans förmåga att få människor i sin omgivning att skratta och må bra.
Det här är min son Oliver och han är ingen gängmedlem."

Haha vilket skämt...

Ska bli intressant att se om mamma känner sin son så bra som hon tror dvs att han är ett offer för olyckliga omständigheter (fel tid, fel plats, fel bekanta)...eller om det blir en grym överraskning för henne. Polisen gick ju tidigt ut och sa att båda personerna var kända av dem sedan tidigare.
Citera
2015-02-10, 20:35
Medlem
Maestrosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Nej...även i Hängmattan kostar en 3a mellan 2,5 och 3,5 miljoner.
Nästan enbart hyresrätter där.
Citera
2015-02-10, 20:56
Medlem
vilket skämt hoppas hans mamma tar reda på fakta
Citera
2015-02-10, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dryslian
Rädda för vadå exakt menar du?
hej, ja du förstår nog vad jag menar, varför är ett par på gömda platser? o oroar sig för att "dom tar oxå oss" alltså är folk ute efter folk, något har hänt, vad? Detta kommer från en mkt säker källa! jag vet ej mer,umgås inte i dom kretsarna. bilen är ökänd i majorna o dom oxå, sedan får mor till en säga vad hon vill, sanningen kommer tala för sig själv.
jag kommer ta reda på mer som dessa snorungar gjort. om källan släpper något mer.dom har en befattning.
kör på ni yngre som vet något........................
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in