Citat:
Ursprungligen postat av
tago
Får du hjälp för din sociala fobi, träffar du en psykolog, får du KBT behandling eller dylikt? Om inte kanske dina föräldrar inte ser vad som hindrar dig? Eller så begriper de inte varför du slutat ta medicinen. Du kan väl börja med att förklara för oss varför du inte ska ta den och om det är värt att bli utkastad för det?
Angående att bli utsparkad, det finns gott om personer på youtube som säger att det i längden är bra för dig - jag vet inte hur det är med den saken, men se det som ett eldprov istället för slutet - dags att visa vad du går för!
Jag vill inte ta medicinen för det ger mig ångest, ångest att skriva sånt här, ångest att gå och hämta mat, ångest att ens gå utanför mitt rum.
Jag har haft stark ångest och depression sen tidigare, men den stärks av denna medicin. Jag mår bra först men sen blir det som en krashlandning ner till helvetet..
Vill inte bli utkastad, inte så jag menade men jag kommer att bli det. Om jag blir utkastad så ser jag ingen framtid. Går det att få boende utan jobb och kunna leva och ha sin dator på sitt rum så skulle allt vara bra känner jag nu. Jag trivs när jag är inne i mitt rum och helst mörkt.
Får ångest då jag av någon form är social med någon, vågar längre inte prata med någon förutom mina föräldrar och min polare i skype.
Jag förstår inte hur det kan gå bra för mig om jag blir utkastad utan pengar och ingen utbildning. Jag kommer att bli sittandes på gatan om inte soc ger mig en lägenhet. Blir helt tom i min hjärna när jag tänker på min framtid.
Går inte på någon behandling, har inte någon psykolog för jag inte gillar att prata. Gick på bup för många år sedan och det gick inge vidare.
Känner skam eftersom jag är ett jävla stort misslyckande och allt jag skriver och tycker är bara helt patetiskt egentligen.