2015-02-08, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Det finns ingen som helst information om dett medlemskap där man endast är medlem , du får gärna länka till den sidan och informationen eftersom den inte går att hitta via , vare sig dreamtrips eller world ventures.

Du måste vara värsta sorten av löneslav. Fackordförande och försöka fatta affärer. Grattis!

Har du någon gång varit närheten av att driva egen business? Förstår att du inte kan räkna på affärer.

Snacka om att du blev synad . Nu vet alla vem som är förloraren vid bordet. Som vanligt har loosern inte fattat det själv.

Här kommer en länk så att du vet vad som är skillnaden mellan att vara medlem och representant.

www.vacationsooner.com.

Att du argumenterat för WV:s brister och besluten i Norge visar ju inget annat än att du inte har koll över huvud taget. Kom tillbaka när du tittat på filmerna där.

VARNING ALLA MED MLM-drama!!! Ni bör ta några valium och en halva Koskenkorva innan ni tittar på filmerna där. Risk för hjärtattack annars.
Senast redigerad av Dixon75 2015-02-08 kl. 19:31.
Citera
2015-02-08, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dixon75
Du måste vara värsta sorten av löneslav. Fackordförande och försöka fatta affärer. Grattis!

Har du någon gång varit närheten av att driva egen business? Förstår att du inte kan räkna på affärer.

Snacka om att du blev synad . Nu vet alla vem som är förloraren vid bordet. Som vanligt har loosern inte fattat det själv.

Här kommer en länk så att du vet vad som är skillnaden mellan att vara medlem och representant.

www.vacationsooner.com.

Att du argumenterat för WV:s brister och besluten i Norge visar ju inget annat än att du inte har koll över huvud taget. Kom tillbaka när du tittat på filmerna där.

VARNING ALLA MED MLM-drama!!! Ni bör ta några valium och en halva Koskenkorva innan ni tittar på filmerna där. Risk för hjärtattack annars.

Först - jag skiter i att det är ett MLM upplägg...

Produkten har ingenting som redan finns gratis på marknaden.

Dessutom kommenterar du inte ens att du totalt är ute och cyklar när du hävdar att alla kan resa när dom vill - och att alla kan välja semester som dom vill.
Eftersom svenska semesterlagen ser ut som den gör , så kan inte den största delen av den svenska befolkningen utnyttja sina "poäng" som jag tidigare kritiserat upplägget för.
Därav så blir det konstaterat att medlemsavgiften blir kastad i sjön.

Sen till din patetiska länk som inte visra någonting av det jag bett om...

Dreamtrips har fortfarande i mina ögon endast 2 medlemskap , Gold & Platinum.

Din länk säger absolut ingenting om att endast vara "prenumerant" till en engångskostand av 100$ och en månadskostnad av 11$

Affärer förstår jag in i detalj , likväl vad gäller inkomster & utgifter , och när det kommer till produkten som VW försöker sälja så innebär det inte mer pengar i min plånbok , trots att jag reser c:a 30-40 ggr om året. Det innebär bara en merkostnad i jämförelse mde de bokningsmotorer som redan finns på Internet.

Det finns heller ingen marknad för att sälja ett sådant medlemskap , eftersom dels finns allt gratis via Internet redan , och dels hinner inte medelsvensson på sina 4 semesterveckor i perioden Jun-Aug utnyttja medlemskapet i sådan grad att det lönar sig.

I mitt resonmang så skiter jag i om/att/ifall man kan tjäna pengar på att sälja medlemskapet.

Det finns ingen marknad för VW produkt eftersom den är alldeles för dåligt utformad.
Citera
2015-02-09, 04:30
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Jag börjar där vi tycker lika:

Håller med dig om att det är fel att säga att det är enkelt att blir rik på WV. Det gör sig inte av sig självt.

Om man tror att man kan bli miljonär utan att göra något är det större chans att gå till Pressbyrån och köpa en trisslott än att registrera sig som rep i WV.

Här slutar nog det vi tycker lika.

Hoppsan!

Ja du konstaterar själv att det är bättre att köpa en trisslott än att gå med i WV. Det visste vi andra hela tiden. Bra att du också öppnade ditt sinne och berättade denna sanning för oss. Minst 98% förlorar sina pengar i pyramidupplägg.
Är de som administrerar pyramiden dessutom oärliga och inte följer sina egna regler stiger siffran till 99.99%. Vinstchansen på en trisslott är därför skyhögt högre än vinstchansen i MLM-scams som WV. Fördel trisslotten således.

Pyramid 2% tillbaka till spelarna i bästa fall - Triss 49% garanterat tillbaka till spelarna och kontrollerat av lotteriinspektionen.

Men det påpekar du faktiskt själv, så där är vi helt överens.

Citat:

Dreamtrips

Förstår ditt drama. Antagligen har du något skevt inom dig som gör att du går igång när andra har roligt och du inte får vara med.

Har du varit på den Dreamtrip ännu? Skall utmana dig.

Om du är beredd att åka med så skall jag bjuda dig. Sedan får vi se om du fortfarande tycker att det är ett "flaggviftarevent under jesusliknande hallelujaformer".

Nej tack!

En fjantig utmaning enligt oss andra. Vi har väl viktigare saker att göra än att umgås med praktstollar som betalar pengar för ingenting, och dessutom förlorar på det i längden.

Citat:

"Den lilla Pyramiden"

Medlemskapet är ju en tjänst som du köper för att du tycker att den är bra. Som jag beskrivit ovan så om man gillar att resa så är man en Idiot om man inte ser värdet i WV:s medlemskap.

De som väljer att bli medlemmar lägger ingen energi på att rekrytera flera medlemmar. Kan hända att de gör det när grannar och kompisar blir nyfikna på vad det är för resor de åker på...

Catch 22?

Hur kan man förstå att produkten är bra, då den framstår som helt värdelös när du förklarar den? Vem vill bli medlem bara för att motbevisa sin ryggradskänsla att produkten stinker?

Du kan väl i alla fall medge att man använder detta upplägg i WV bara för att locka de som helt saknar förmåga att tänka/resa själva och dessutom saknar varje uns av logiskt/kritiskt tänkande?

Citat:

"Exponentiell tillväxt"

Det är bara en idiot som kan hålla på att hävda att efter 16 led tar världens befolkning slut. Större delen av kundbasen kommer "bara" att vara just kunder. Flera reps kommer aldrig att tjäna pengar för att de inte är beredda att göra jobbet eller är helt totalt talanglösa...

Ett företag kan bara genomgå exponentiell tillväxt under kortare perioder. Det är en naturlag. Det har inget med MLM eller något annat att göra.

Den som tar upp denna formel är både matematisk analfabet och finansiell analfabet i en och samma person.

Den som vill bygga inkomster från vilket företagande som helst kan göra kortare exponentiella tillväxtperioder. Sedan gäller det att hålla en stadig årlig tillväxt.

Just det!

Det är flera i tråden som frågat sig var inkomsterna utan rekrytering av nya suckers kommer ifrån. Dessa väntar fortfarande på svar. Kom igen nu och berätta var pengarna kommer ifrån? Att hoppet till evig tillväxt spricker fattar du i alla fall som vi övriga redan gjort!

Citat:

Ta Stefan Person med familj. (Huvudägarna in H&M). De äger 37,7% av aktierna i bolaget. Det finns totalt 1 460 672 000 aktier i bolaget. De äger alltså 550 673 344 aktier.

I år delar H&M ut en del av sina vinster, 9,75 kr per aktie.

Det innebär att Stefan Persson med familj delar på drygt fem miljarder. Detta för att de byggt sin egna Pyramid H&M.

När du börja fatta potentialen och hävstången i detta kommer du också att börja förstå att MLM är lösningen för gemene man att bygga sitt eget företag, utan någon risk, för att också kunna skapa sig passiva inkomster.

Alla är långt ifrån byxade att bygga upp egna börsbolag.

Om någon tjänar några miljoner per år på MLM så är det peanuts jämfört med hur mycket pengar du kan skapa med ett eget företag. Allting handlar om RISK/REWARD.

Vem i hela fridens namn har sagt att Stefan Person började som representant i ett MLM-företag?

Vet du som inte är ekonomisk analfabet om att HM sällan utanför, din förvirrade sektskadade hjärna, beskrivs som ett pyramidföretag? Googla lite så upptäcker du om du har tur att Stefan ärvde sin far, Erling Person som startade HM. Ett helt vanligt bolag lång ifrån allt vad MLM heter.

Hur den här liknelsen kan vara relevant övergår mitt blygsamma förstånd.

Citat:

Är du med så långt så skall vi börja prata kompensationsplan efter detta och varför MLM är en briljant och rättvis affärsmodell. Det är bara finansiella analfabeter som hävdar något annat.

Lycka till!

MLM är ingen briljant affärsmodell! WV är dessutom värsta scamen. Märkligt att någon ens kliver på detta nuförtiden. Men den sista idioten som vill separeras från sina pengar är som sagt inte född än.

Ja tack!
Svamla på lite om kompensationsplanen så får vi andra något att skratta åt. Det gick ju inget vidare för dig när du skulle visa hur mycket pengar man tjänade på produkten. Kanske du kan rapa upp några fantasisiffror om inkomster i de olika guld-, emerald-, platina-, diamond- och moneylooser-suckernivåerna. Glöm inte att länka de där tröttsamma youtubevideosarna där storskojarna i toppen visar upp vad man kan köpa för andras stulna pengar, som överdådiga hus, dyra lyxbilar och urblåsta penningkåta golddiggerfruar med uppblåsta fuskbröst.

Hittills Har du skämt ur dig ganska ordentligt i tråden Dixon75, då alla dina argument smulats sönder och du bara lyckats framstå som en gravt misslyckad MLM-pajas/offer.

NU!

Kompensationsplanen tack! Bara siffror på ett papper? Önsketänkande inne i sektskallarna? Vad händer när pyramiden faller, omvandlas dina poäng till pengar då som skickas hem till dig med Fedex, eller är du hellurad då som alla vi andra i tråden redan insett?

Snälla Dixon75, låt oss skratta lite mer åt din dumhet och skriv lite om den heliga kompensationsplanen! Öppna ditt sinne nu!
Citera
2015-02-09, 04:54
Medlem
ursprungligens avatar
Sammanfattning av tråden såhär långt:

I huvudet på ett typisk MLMoffer:

Affärsidén med dyra abonnemang på värdelösa svårutnyttjade reserabatter är ungefär som att betala dyrt för rätten att sälja rutten frukt till överpris med argumentet att rutten frukt smakar bäst om man bortser från smaken och bara lär sig tänka på rätt sätt.

För att få rätten att köpa oätlig rutten frukt måste man dessutom självklart betala en månadsavgift.
Om man tycker det är svårt att sälja den ruttna frukten kan man istället tjäna pengar på att rekrytera nya säljare av rutten frukt som betalar för att bli en del av denna geniala kompensationsplan.

Någonstans på jorden måste det finnas någon som kan sälja den här värdelösa produkten, så upplägget är genialt - Haleluja! Det faktum att man kan köpa rutten frukt billigare än färsk, och mycket billigare än den ruttna MLM-frukten, direkt på torget, utan medlemsavgift, talar naturligtvis inte MLM-skojarna om för sina offer!

Skulle någon misslyckas med att tjäna pengar i detta hjärndöda upplägg med rutten frukt/ obefintliga reserabatter, så är det alltid, jag upprepar, alltid fel på den lurade, hen är lat eller olämplig. Något inbyggt fel i den heliga affärsidén är otänkbart, och tro mig, Google har fel! Bara faktum att färsk frukt kostar mindre än rutten sektfrukt, betyder inte att det är billigare att vänta tills den färska frukten ruttnar av sig själv. Bara därför att det går att hitta en likvärdig resa billigare på internet utan att vara medlem, behöver det inte betyda att den är billigare! Just det, var hittar du en resa på nätet där lallande fån viftar med flaggor och umgås i klump? Just det! Google har alltid fel!

Den ruttna sektfrukten beter sig på ett unikt sätt och är framställd genom en hemlig metod som gör den unik! Rutten frukt botar dessutom håravfall, cancer, låga löner, reslust och tar effektivt bort dålig andedräkt. Om ingen tror det så finns 'vetenskapliga' bevis som MLM-företaget betalat själva för. Googla gärna på detta! Kom också ihåg att detta är enda gången Google inte ljuger!

De andra är bara avundsjuka att de inte får betala månadsavgift för att köpa rutten frukt och lura nya representanter att betala för rätten att sälja rutten frukt eller innehållslösa resepaket. Hela världen suktar i smyg efter att betala överpriser på rutten frukt! Men bara de som öppnar sina sinnen kan förstå detta sekttänk! Låt alla andra loosers köpa färsk frukt i affären för halva priset mot den ruttna som sekten tillhandahåller. De har ju inte fattat någonting!

De som säger att rutten frukt är värdelös, kommer att ångra sig när vi sitter där på ett berg av osäljbar rutten frukt! Vilken tur att jag hela tiden får en leverans i veckan som jag tvingats prenumerera på och betalar själv. Vad arga de ska bli när jag börjar tjäna storkovan på detta! Eller när de inte får smaka på min ruttna frukt utan att köpa den av mig först. De kommer att ångra sig!

Att handla rutten frukt är även det ett äventyr! Man måste logga in på en hemsida och uppge sin uplines provisionsnummer, och där kan man välja hur rutten man vill ha sin frukt. Man får dock inte välja vilken sorts frukt man vill ha, men valfrihet är i alla fall bara överskattat! När man köpt frukten får man en prisgaranti!

Prisgarantin garanterar att om man innan man konsumerat den ruttna frukten skulle hitta en billigare precis lika rutten frukt med fläckarna på samma ställen, så får man en liten kompensation. Glömde jag att säga att för att kunna åtnjuta den ruttna fruktens mirakel måste man resa till anda sidan jorden för självkostnadspris för att hämta den. Vi kallar det dreamtrips!

Många försöker påpeka att strukturen ser ut som en pyramid och då brukar vi inom sekten peka på frukten och säga: Titta på frukten, det här är ett fruktföretag precis som Apple. Både Apple och vi har bara en topp och de tjänar bra med pengar. De som äger Apple tjänar också en massa pengar. Nu kan du också bli delägare i ett fruktföretag. Vi är minsann ingen pyramid, därför att vi säger det och pekar åt andra hållet! Sådeså!

Rutten frukt är det bästa som hänt sedan det första skivade brödet började mögla! Nu ska jag på ett sektmöte jag betalar för och sedan ut och missionera!

Ha det!
Senast redigerad av ursprungligen 2015-02-09 kl. 05:02.
Citera
2015-02-09, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Dixon75,[/b] då alla dina argument smulats sönder och du bara lyckats framstå som en gravt misslyckad MLM-pajas/offer.

Då kör vi en sammanfattning mer riktad mot WV och dess produkt.
(Även om jag fullständigt ÄLSKADE ditt inlägg om "rutten frukt")

Argumenten - Varför ska man bli medlem i WV (UTAN MLM upplägg!)

- Billigare resor
Nej - det blir inte billigare än om du bokar en resa själv.
Alternativ 1: Boka billigt flyg och billigt hotell själv via Internets sökmotorer (Flygresor - Expedia - Hotel o.s.v.). Du får likvärdigt hotell som WV erbjuder men till 99% av fallen billigare , dessutom flexibla datum som passar just individen. (Se semester problematiken som diskuterats innan , samt nedan)
Alternativ 2: Paketbokning (Allmänt kallat charter) , där blir totalkostnaden billigare än Dreamtrips , WV:s erbjudande.

Där faller argumentet "Billigare resor"

- Price pledge + prisgaranti
Inte heller ett hållbart argument - Lägsta pris moduler finns inbyggda (Se tidigare länkat till Travelports modul) i princip hos alla resebyråer , tillika så är prisgarantin värdelös eftersom det måste vara exakt samma hotell/flyg , exakt samma tid , exakt samma datum o.s.v.
Att jag hittar ett flyg 30 minuter senare som är billigare hjälper inte mig i "prisgaranti"

Där faller argumenten Price Pledge + prisgaranti

- Du får poäng och delbetalar dina resor genom att "spara" ihop till dom
Inte heller ett argument , eftersom poängen jag får använda till varje resa är enormt begränsad.
Dessutom så har de flesta (Läs 90%) Svenska förvärvsarbetare endast 25 dagars semester , varav 20 dagar tas ut i perioden Juni-Augusti , varvid poängen aldrig någonsin kommer att kunnas utnyttjas p.g.a. att det helt enkelt inte finns tid till det.

Där faller argumentet om poäng

- Dom har fått flera awards (http://www.worldtravelawards.com/)
Nej - detta är definitivt inte ett argument eftersom detta är ett riktigt "Kalle Anka" pris i resebyrå branchen. Se tidigare länkat om hur detta "pris" fungerar.
Dessutom är det Rovia som fått pris , och inte World Ventures , inte Dreamtrips.

Där faller argumentet om att det är en resetjänst som fått pris

- Du får tillbaka kommission

Nej - inte heller ett hållbart argument.
1) Det har inte visats hur mycket man får tillbaka
2) Får man tillbaka kommissionen i poäng är den ännu mera värdelös. (Se poäng ovanför)
3) Kommissionen PER BOKNING (Oavsett resebyrå) - snittar 100Sek-200Sek vilket åter igen gör att argumentet faller på att man inte hinner göra de antal resor som skulle krävas för att få tillbaka sin insats.

Där faller argumentet om Kommissions återbäring

- Concierge service ingår

Ja , det är det enda "bra" argumentet. Tyvärr så blir effekten av produktens utformning följande.
Eftersom produkten blir riktad mot de personer som har möjlighet att resa flera gånger per år (se ovan) , så är dessa individer höginkomstagare. Och dessa har redan Concierge service i sina platinumkort , dessa concierge service individer sitter dessutom i Sverige och har all lokalkännedom , plus att dom i de flesta fall även har en individuell kännedom om kortinnehavarna.

Där faller Concierge argumentet

Tyvärr dixon75 - inget hållbart argument för att man skall skaffa ett medlemskap i WV har levererats. Observera att du kan lägga ner dina inlägg om "MLM drama".
Jag angriper produkten som sådan , eftersom den är alldeles för dyr i förhållande till vad jag får.
Citera
2015-02-10, 07:38
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Då kör vi en sammanfattning mer riktad mot WV och dess produkt.
(Även om jag fullständigt ÄLSKADE ditt inlägg om "rutten frukt"

Hej Pellets!

Du gör ett mycket bra jobb här i tråden, men du missar en viktig detalj:

När dessa mentalt 'slaktfärdiga får' går till 'business', så är de så hjärntvättade till den grad att de kan hetsa upp sig för att spara 30 SEK på en endaste resa! De betalar gärna 4800 SEK för denna besparing!

Vi andra som redan sett att vi kan boka 4-stjärniga hotell dagen innan för 268 SEK för ett dubbelrum, och dag, på Expedia i Europa med 70% procent rabatt på samma resa, vilket jag inte har några problem med, undrar lite i smyg varför vi som letar 'billigt' verkligen måste binda upp oss för hittepåabonnemang? Att hitta på rabatter som inte finns är lite av Dixon75:s paradnummer!

Jag vet inte hur mycket jag måste spara på ett dubbelrum på 4-stjärnigt hotell i Europa när jag betalar 268 SEK på Expedia. Det blir mer än de resor jag gör på ett år, då det knappast går att hitta fyrstjärniga hotell under 168 sek per natt! Om detta vore möjligt så kanske man kunde spara 100 SEK per natt! Då skulle man betala 168 Sek per natt och inse att man måste resa 48 ggr per år för att spara in medlemsavgiften. Efter det kan man börja 'tjäna' 100 Sek per resa......

*Gäsp* jag reser oftast med min sambo oftast inte mer än 15 ggr per år och jag vet hur man hittar billiga hotell och flygresor utan WV:'s hittepårabatter! För 4800 SEK brukar vi spendera 3 Weekends i Europa varje år, men då sunkar vi ned oss och flyger mer Ryan air och bor oftast bara på 3-stjärniga hotell. Vi slipper dock lallande fån med flaggor i klump!

De andra resorna är med 'riktiga' flygbolag och då bor vi billigt ändå, men ibland som sagt 'bara' på 3-stjärniga hotell. Conciergieseavgiften är inget att vifta med då den ingår i mitt betalkort, men ändå inte riktigt fungerar som jag vill. Att de lalllande fånen på WV skulle vara bättre tvivlar jag starkt på.

Loungerna på flygplatserna har vi dock alltid tillträde till med mitt 'usla' platinumkort (Eurocard). Detta kort kostar 1500 Sek per år. Vanligt Eurocard kostar ungefär 500. Jag betalar 1000 SEK extra och har alltid tillträde till loungerna och en bra försäkring mot förseningar. Ingår tillträde till loungerna i ScamWV?- Nej trodde väl inte det, men 4800 SEK kostar det, utan försäkring! För 1000 SEK extra får jag försäkring, consierge och tillträde till lounger över hela världen!

Betalar jag istället för 4800 sek extra istället för 1000 sek, så får jag inte komma in i loungerna utan får sitta i pöbelavdelningen på flygplatsen och vifta med sektflaggor med lallande fån. Nej Dixon75, jag prutar gärna ned ditt värdelösa 'erbjudanade' med 3800 sek och får då tillgång till lounger och concegiese! Den försäkring som kortföretagen erbjuder är inte heller fy skam! De betalar ut helt riktiga pengar när din resa inte blir som du tänkt dig. Inga poäng - Riktiga pengar. Kan du tänka dig det Dixon75! Pengar - Inte poäng!

B]Det du missar Pellets är att du tror att dessa scammers faktiskt följer sina egna 'kompensationsplaner'![/b]

När du går med efter att blivit inbjuden blir du såklart enrollerad som det värsta 'lowlifet' du kan tänka dig i en mer än vinglig pyramid! Fundera på om du tror att pyramidscamföretagen aldrig lockar oärliga personer i toppen, och du kommer att inse att dessa snygga herrar lovar mer än en matematikbok från årskurs ett kan hålla.

Det är nu det blir riktigt oroande:

Det spelar ingen roll hur mycket vi här i tråden sågar upplägget med dyra och obefintliga rabatter! Vi är då precis lika lurade som Dixon75 på pyramidens botten! De skojar in nya suckers på en nivå där de redan hittat på 7 namn som får kompensation, innan dessa nya suckers får ut ett endaste öre ur scammen!

Problemet är att dessa herrar pekar på kompensationsplanen och försöker att få oss att fokusera på denna då de springer åt andra hållet med Dixon75:s pengar!

De följer inte sina egna regler!

Detta innebär att vinstchansen i pyramiden blir 0.001%. Det är inte att undra på att detta är olagligt för att skydda menlösa fån som Dixon75 att förlora sina pengar!

Nej, om man har mer än en tredjedels normalförstånd så undviker man denna scam direkt!

Eller tycker just du att rutten frukt smakar bäst? (PM:a mig då genast då jag har ett PG-konto som behöver fyllas!)

Dixon75 är antingen gravt korkad eller gravt kriminell. Vi bryr oss liksom inte om vilket!

Du Pellets är en hjälte! Dock missar du att hela upplägget är skit och fokuserar för mycket på skenverksamheten med påhittade reserabatter som är ännu mer skit! (Vilket du mer än övertydligt redan har visat!)
Senast redigerad av ursprungligen 2015-02-10 kl. 07:47.
Citera
2015-02-10, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Du Pellets är en hjälte! Dock missar du att hela upplägget är skit och fokuserar för mycket på skenverksamheten med påhittade reserabatter som är ännu mer skit! (Vilket du mer än övertydligt redan har visat!)

Tackar - försökt bara få folk att inse att produkten i sig (Utan Pyarmid tänk) stinker åsneballe.
Har inte orkat attackera MLM upplägget , det blev min prio 2

Vet inte om följande framgått här...

Men World Ventures fick sin överklagan avslagen i Norge i början av Januari i år.
(Det är detta besult som dom nu ytterligare överklagat , eller kommer att överklaga , eller...)

Men dom blev rätt överkörda i sin överklagan på "stop beslutet" genom att ,
förutom att dom förlorade och är avstängda , även tvingades betala 70,607 NOK ($9262 USD) i rättegångskostnader.

För den som vill se om ni får de handlingar som finns i Norge , gällande alla handlingar i ärendet med lotternamnda , kan begära dessa från Lotterinamnda via följande länk.
(Här finns det en del dokument som kan vara intressanta från medlemar bl.a.)
http://klagesaker.cloudapp.net/Journal/SearchRelated?caseYear=2014&sequenceNumber=5594

Här är domen från OSLO BYFOGDEMBETE från den 2:a Januari 2015 där WV blev komplett överkörda...

http://www.domstol.no/upload/OBYF/Internett/Aktuelt/world%20ventures%20holding.pdf

Ser inga förhoppningar att dom kommer att lyckas motbevisa något i en överklagan....
Citera
2015-02-10, 17:17
Medlem
Citat:
Tackar - försökt bara få folk att inse att produkten i sig (Utan Pyarmid tänk) stinker åsneballe.
Har inte orkat attackera MLM upplägget , det blev min prio 2

Vet inte om följande framgått här...

Men World Ventures fick sin överklagan avslagen i Norge i början av Januari i år.
(Det är detta besult som dom nu ytterligare överklagat , eller kommer att överklaga , eller...)

Men dom blev rätt överkörda i sin överklagan på "stop beslutet" genom att ,
förutom att dom förlorade och är avstängda , även tvingades betala 70,607 NOK ($9262 USD) i rättegångskostnader.

För den som vill se om ni får de handlingar som finns i Norge , gällande alla handlingar i ärendet med lotternamnda , kan begära dessa från Lotterinamnda via följande länk.
(Här finns det en del dokument som kan vara intressanta från medlemar bl.a.)
http://klagesaker.cloudapp.net/Journal/SearchRelated?caseYear=2014&sequenceNumber=5594

Här är domen från OSLO BYFOGDEMBETE från den 2:a Januari 2015 där WV blev komplett överkörda...

http://www.domstol.no/upload/OBYF/Internett/Aktuelt/world%20ventures%20holding.pdf

Ser inga förhoppningar att dom kommer att lyckas motbevisa något i en överklagan....

Experterna har talat, ni är för underbara!

Men nu är det så, att det behövs inte - det kommer inom kort, en Nylansering av Worldventures i Norge, och är anpassat efter Lotteritillsynens anmärkningar! Bolaget blir då, bara ännu bättre och starkare, och tack vare all media hysteri, kommer det göra att bolaget växer ännu fortare när nylanseringen äger rum.
Citera
2015-02-10, 20:20
Medlem
tror att de är polisanmälda av svenska lotteriinspektionen också....
Oavsett om folk tror att de blir rika och att vissa blir det, blir de det på bekostnad av alla andra som blivit inlurade, inte på nöjda kunder! Det är DET som är själva felet som dessa 'nöjda' mlm'are inte begriper.
På andra jobb får du för sjutton lön för din tid, inte för att du suger ut alla andra. Köper du som kund en produkt är det för att du har behov eller vill köpa det, inte för att din kompis eller familjemedlem lurar dig att göra det.
Citera
2015-02-10, 20:23
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Om man tror att man kan bli miljonär utan att göra något är det större chans att gå till Pressbyrån och köpa en trisslott än att registrera sig som rep i WV.

Sannolikheten att göra vinst på en lott är större än att göra vinst på MLM som i genomsnitt har 97 % som går torsk. Att det råder samma förhållande hos World Ventures avslöjas med största tydlighet i den här inkomstfördelningsredovisningen.

http://gs1.wpc.edgecastcdn.net/80289E/media/1/PDF/unitedstates_us/incomedisclosure_us.pdf

Den visar att sammanlagt 0,64 procent av medlemmarna har en medianinkomst om mer än 7 000. Genomsnittsrepresentanten har 20 dollar. Kaffepengar.

Citat:
Förstår ditt drama. Antagligen har du något skevt inom dig som gör att du går igång när andra har roligt och du inte får vara med. Om du är beredd att åka med så skall jag bjuda dig.

Kalla mig vad du vill. Den typen av argument biter inte här inne. Passar, tack ändå.

Citat:
Medlemskapet är ju en tjänst som du köper för att du tycker att den är bra. Som jag beskrivit ovan så om man gillar att resa så är man en Idiot om man inte ser värdet i WV:s medlemskap.
De som väljer att bli medlemmar lägger ingen energi på att rekrytera flera medlemmar. Kan hända att de gör det när grannar och kompisar blir nyfikna på vad det är för resor de åker på...

Du besvarar inte det ofrånkomliga matematiska faktum att alla inte kan rekrytera utan passar på den helt.

Citat:
Det är bara en idiot som kan hålla på att hävda att efter 16 led tar världens befolkning slut. Större delen av kundbasen kommer "bara" att vara just kunder. Flera reps kommer aldrig att tjäna pengar för att de inte är beredda att göra jobbet eller är helt totalt talanglösa...

Eh, din lögnhals. Om du är först i toppen och du, liksom alla andra under dig ska dra in fyra vardera blir det följande tillväxt i varje led.

1. 1
2. 5
3. 20
4. 80
5. 320
6. 1280
7. 5120
8. 20 480
9. 81 920
10. 327 680
11. 1 310 720
12. 5 242 880
13. 20 971 520
14. 83 886 080
15. 335 544 320
16. 1 342 177 280
17. 5 368 709 120

Du har rätt. Nivå 17 om man räknar in dig. Sedan kommer du inte längre om du inte ska rekrytera i ett annat solsystem. Långt innan du når nivå 18 är alla barn, gamla, män och kvinnor slut på jorden. Ta gärna fram din egen miniräknare.

Citat:
Ett företag kan bara genomgå exponentiell tillväxt under kortare perioder. Det är en naturlag. Det har inget med MLM eller något annat att göra.

Ja visst. Men ni lockar in dem genom att påstå att det räcker med att de rekryterar fyra vardera och därmed slipper månadsavgifter. Och det är ju som sagt inte möjligt för den stora massan. Se ovan igen.

Citat:
Den som tar upp denna formel är både matematisk analfabet och finansiell analfabet i en och samma person.

Lite väl tunga stenbumlingar du kastar i glashuset med tanke på inkomstfördelningen och miniräknaren. Se ovan igen.

Citat:
Den som vill bygga inkomster från vilket företagande som helst kan göra kortare exponentiella tillväxtperioder. Sedan gäller det att hålla en stadig årlig tillväxt.
Ta Stefan Person med familj. (Huvudägarna in H&M). De äger 37,7% av aktierna i bolaget. Det finns totalt 1 460 672 000 aktier i bolaget. De äger alltså 550 673 344 aktier.

HM säljer produkter på en marknad och så länge den marknaden möter en efterfrågan stiger försäljningen. Era resor som säljs via Rovia är inte produkten, medlemskapet är. Som medlem i HM krävs det inte av någon att den rekryterar fler till sin klubb, alternativt betalar stora summor för att gå med.

Citat:
När du börja fatta potentialen och hävstången i detta kommer du också att börja förstå att MLM är lösningen för gemene man att bygga sitt eget företag, utan någon risk, för att också kunna skapa sig passiva inkomster.

Alla är långt ifrån byxade att bygga upp egna börsbolag.

Om någon tjänar några miljoner per år på MLM så är det peanuts jämfört med hur mycket pengar du kan skapa med ett eget företag. Allting handlar om RISK/REWARD.

Nej, återigen, MLM är en usel affär för i princip ALLA. Den blame the victim-retorik ni kör är skamlös. Risken är givetvis inträdeskostnaden, månadsavgiften, och den enorma tid ni lägger ner för att springa på möten. Ser du inte hur förd bakom ljuset du är? Vem tjänar på att du hänger där tror du? Du gör allt i din makt för att rekrytera nya istället för att lägga din tid på något produktivt som ger uthållig och jämn avkastning. Det är du som kommer att få sent uppvaknande.

Citat:
Är du med så långt så skall vi börja prata kompensationsplan efter detta och varför MLM är en briljant och rättvis affärsmodell. Det är bara finansiella analfabeter som hävdar något annat.

Ja, jag ser det du. Inte med en rad har du konkretiserat eller lyckats bevisa vad som är felaktigt i mitt inlägg i sak, direkt hämtat från ert skämt till kompensationsplan. Berätta vad som var felaktig information istället för ditt dravel.

(FB) World Ventures Pyramidspel!(?)

Och informera mig om värdet på en Credit, så ska vi se vem av oss som är en finansiell alfabet.
Senast redigerad av Remloff 2015-02-10 kl. 20:46.
Citera
2015-02-10, 20:47
Medlem
autobotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff

Du besvarar inte det ofrånkomliga matematiska faktum att alla inte kan rekrytera utan passar på den helt.

Eh, din lögnhals. Om du är först i toppen och du, liksom alla andra under dig ska dra in fyra vardera blir det följande tillväxt i varje led.

1. 1
2. 5
3. 20
4. 80
5. 320
6. 1280
7. 5120
8. 20 480
9. 81 920
10. 327 680
11. 1 310 720
12. 5 242 880
13. 20 971 520
14. 83 886 080
15. 335 544 320
16. 1 342 177 280
17. 5 368 709 120

Du har rätt. Nivå 17 om man räknar in dig. Sedan kommer du inte längre om du inte ska rekrytera i ett annat solsystem. Långt innan du når nivå 18 är alla barn, gamla, män och kvinnor slut på jorden. Ta gärna fram din egen miniräknare.

Måste bara flika in och försvara detta. Du har uppenbarligen ingen koll på hur ett binärt system fungerar.

Man har höger och vänster "team".

Om person A först "rekryterar" person B i högerteamet och sedan person C i samma team. Då kommer person B att ha person C "under sig", trots att det var person A som gjorde "jobbet". Således behöver man inte rekrytera alla personer själv, utan hjälps åt.

Dock finns det oftast en fördel med personer som du själv har introducerat. Men min poäng är att alla personer "under" dig inte behöver vara varken direkt eller indirekt introducerade av dig för att de ska gynna din verksamhet.
Citera
2015-02-10, 20:50
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autoboten
Måste bara flika in och försvara detta. Du har uppenbarligen ingen koll på hur ett binärt system fungerar.

Man har höger och vänster "team".

Om person A först "rekryterar" person B i högerteamet och sedan person C i samma team. Då kommer person B att ha person C "under sig", trots att det var person A som gjorde "jobbet". Således behöver man inte rekrytera alla personer själv, utan hjälps åt.

Dock finns det oftast en fördel med personer som du själv har introducerat. Men min poäng är att alla personer "under" dig inte behöver vara varken direkt eller indirekt introducerade av dig för att de ska gynna din verksamhet.

Jag har försökt få grepp om kompensationsplanen i det här inlägget.

(FB) World Ventures Pyramidspel!(?)

Och jag skiljer på medlemsskapets direkta pyramid om fyra för gratismedlemsskapet och representantsystemets binära system.

Kanske du kan berätta hur mycket en credit är värd och besitter en större intelligens och kan hänvisa till de delar jag har fel? Och gärna förklara hur det förhåller sig istället.
Tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in