2015-02-07, 10:57
Medlem
Remloffs avatar
Det här är långt. Den som planerar inträde rekommenderas ändå att ta sig igenom textmassan.

Jag stör mig inte på reseklubben som sådan. Väljer folk att åka på flaggviftarevent under jesusliknande hallelujaformer tänker jag inte stoppa dem.
Och det finns kanske en och annan krona att spara på dina resor om du reser så mycket att dina fyra tusen per år och inträdesavgift om två tusen lönar sig, liksom om du tillhör dem som nöjer sig med lågsäsong eller att knö ihop dig med likasinnade. Sure, kör hårt.

Kritiken mot WV, åtminstone min, är att människor sätter in sina slantar i detta jippo med hopp om att tjäna storkovan. Och WV:s kompensationsplan är lika ofördelaktig som övriga MLM:s, som bygger på en evig kedja nedåt.

Egentligen är reseklubben inget annat än en skugga som ska dölja pyramiden. Vem vill inte make a living living? Men går det, i praktiken?

Så här ser det ut;

Den lilla pyramiden är enkel.
Medlemsskapet:
När du blir medlem blir du en vanlig kund. Du slipper din månadsavgift efter att ha rekryterat fyra pers. Det innebär att jordens befolkning är slut efter 16 downlines. Alla kan alltså inte rekrytera fyra vardera för att slippa kostnaden. Det är den enkla slutsatsen som kan dras och detta bör alla ha med sig när de planerar att gå med. Hur stor möjlighet ser det ut för just dig att dra med fyra pers till pyramiden? Har du samvete till det? Du vet alltså nu att sannolikheten att din rekryterade kanske inte lyckas dra in fyra till och att personen har svag ekonomi och resandet redan nu är begränsat. Kör du ändå, eller tvekar du? Den samvetslöse kör. Den sektsjuke drömmaren tror. Den mer rationellt sinnade skakar på huvudet.

Den stora pyramiden är lurigare.
Bygga business som representant:
Hur mycket kan du egentligen tjäna på olika nivåer i pyramiden? Och hur många under dig krävs det? De under dig som ska ge sig på samma uppgift att bygga business – en redan konstaterad omöjlighet.

Liksom alla ogenomträngliga MLM-kompensationsplaner krävs det ett aspergersnille och excelfiler för att räkna ut exakt vad du behöver sälja för, för att tjäna pengar att leva på. Men istället för att tala om belopp, talar WV om Credits. Dessa höljs i dunkel i kompensationsplanen. Credits måste räknas ut och varierar efter försåld produkt och varierar även mellan länder. Jag behöver veta värdet på credits för att göra en exakt uträkning om hur mycket du kan tjäna genom din försäljning.

För att bli representant krävs bara att du signar upp dig. Du får köpa för broschyrer, foldrar en hemsidesbas och inträde till ett antal peppmöten. Kostnaden har jag inte funnit.
När du köpt affärspaketet delas dina rekryterade in i två binära ben som består av representanter som köpt samma paket. Det är deras och din egen försäljning av nya som du får kompensation för. Försäljningen måste ha en jämn och bestämd fördelning i dina ben. Så det gäller att veta att finna rätt folk. Om ditt ena ben är framgångsrikt och det andra är urkasst, ja då blir det mindre ersättning, kanske till och med 0.

Men du får inte kommission för andras köp av representantskapet, bara på försålda medlemskap. På så sätt kommer de kring, med en enkel handtralla, att det är medlemmarna som är WV:s riktiga kunder. Det gör att man MÅSTE rekrytera fler medlemmar hela tiden. (Glöm nu inte principen om jordens befolkning)

Du får jobba hårt, så är det onekligen:
Om du inte lyckas rekrytera medlemmar på fyra veckor, fryser dina tidigare ”vinster” inne.
Om du inte lyckas rekrytera medlemmar på ett år, blir ditt konto avslutat och dina insatser går tillbaka till WV. Du får dem inte tillbaka.

Därtill, om du når Kvalificerad representant får du utbetald bonus, men om du inte gör om det nästa månad, åker du tillbaka nedåt igen. Och kom ihåg de två benen. Försäljningen måste vara jämn.
Veckokommissioner betalas ut jämnt mellan benen enligt det ogenomträngliga creditsystemet, så vad du kan tjäna, beror ju på hur mycket du säljer för och värdet på det.

För att nå toppen National Marketing Director behöver du ha 1800 kunder under dig fördelat på de två benen. Dessa har då genererat i runda slängar 10 miljoner till World Ventures (minst) och du måste ha tjänat in 225 000 i månaden de senaste tre månaderna. Då får du ett leasingavtal på bilen också.

Med andra ord, försäljning om tio mille genererar cirka 225 lax i månaden. Men den får inte ta slut, den måste fortsätta för att bibehålla positionen.

Kanske någon kan finna information om credits så kan en djupare analys göras.

http://gs1.wpc.edgecastcdn.net/80289E/media/1/PDF/unitedstates_us/detailedcompplan_us.pdf

MLM-drama påstår Dixon. Kontrar med kriminellt avskum.
Senast redigerad av Remloff 2015-02-07 kl. 11:02.
Citera
2015-02-07, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets

Att betala en förskottsbetalning till resor som jag troligtvis inte kommer att kunna utnyttja , p.g.a. den svenska semesterbegränsingen (flertalet har endast 25 dagar).
är definitivt inte heller ett argument för 4.800 per år...
Denna "förskottsbetalning kommer endast att brinna inne och är m.a.o. helt värdelös.

Så kommer ännu mer okunskap som du beskriver. Som arbetstagare har du rätt till både semester och tjänstledighet.

Om vi tar semesterlagen så är detta en skyddslag för den anställde. Det innebär att du skall få semester när du själv ansöker om detta om det inte finns "synnerliga skäl" att inte bevilja detta.

Ditt inlägg är därmed helt värdelöst och saknar grund.

Citat:

Livsfarligt? Nej
Värdelöst och kasta pengarna i sjön! - JA!

Och åter igen , så kommer det lögn om avgifter

https://www.dreamtrips.com/membership.html

Det finns endast 2 medlemsstatusar

Guld & Platinum ,
Gold $49.98 per month $249.97 initial Membership fee
Platinum $99.99 per month $399.98 initial Membership fee

Dina siffror för ett medlemskap hittar jag ingenstans... Och det är inte värt för någon normalt begåvad person att vara medlem i WV

Jag vet inte om du är normalt begåvad, men det jag hänvisar till är att du gör en förskottsbetalning. Detta innebär att du låser dina pengar tills du använder dem.

Jag utgår från att ingen vettig person blir medlem i WV om de inte har för avsikt att resa upp pengarna.

Den "kostnad" du då får är en alternativkostnad där du istället kunde ha sparat pengarna med avkastning.

Om vi räknar högt så att det inte finns några ihåligheter. Säg att du binder 10 000 kronor och du skulle kunna få 5 % ränta på dem. Då har du en alternativkostnad på 500 kr per år.

Denna "kostnad" har du lätt igen i WV om du har tänkt att resa. Alltså är det en riktigt bra investering om du räknar med att resa en eller ett par gånger per år.
Citera
2015-02-07, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Det här är långt. Den som planerar inträde rekommenderas ändå att ta sig igenom textmassan.

Jag stör mig inte på reseklubben som sådan. Väljer folk att åka på flaggviftarevent under jesusliknande hallelujaformer tänker jag inte stoppa dem.
Och det finns kanske en och annan krona att spara på dina resor om du reser så mycket att dina fyra tusen per år och inträdesavgift om två tusen lönar sig, liksom om du tillhör dem som nöjer sig med lågsäsong eller att knö ihop dig med likasinnade. Sure, kör hårt.

Kritiken mot WV, åtminstone min, är att människor sätter in sina slantar i detta jippo med hopp om att tjäna storkovan. Och WV:s kompensationsplan är lika ofördelaktig som övriga MLM:s, som bygger på en evig kedja nedåt.

Egentligen är reseklubben inget annat än en skugga som ska dölja pyramiden. Vem vill inte make a living living? Men går det, i praktiken?

Så här ser det ut;

Medlemsskapet:
När du blir medlem blir du en vanlig kund. Du slipper din månadsavgift efter att ha rekryterat fyra pers. Det innebär att jordens befolkning är slut efter 16 downlines. Alla kan alltså inte rekrytera fyra vardera för att slippa kostnaden. Det är den enkla slutsatsen som kan dras och detta bör alla ha med sig när de planerar att gå med. Hur stor möjlighet ser det ut för just dig att dra med fyra pers till pyramiden? Har du samvete till det? Du vet alltså nu att sannolikheten att din rekryterade kanske inte lyckas dra in fyra till och att personen har svag ekonomi och resandet redan nu är begränsat. Kör du ändå, eller tvekar du? Den samvetslöse kör. Den sektsjuke drömmaren tror. Den mer rationellt sinnade skakar på huvudet.

Hur mycket kan du egentligen tjäna på olika nivåer i pyramiden? Och hur många under dig krävs det? De under dig som ska ge sig på samma uppgift att bygga business – en redan konstaterad omöjlighet.

Liksom alla ogenomträngliga MLM-kompensationsplaner krävs det ett aspergersnille och excelfiler för att räkna ut exakt vad du behöver sälja för, för att tjäna pengar att leva på. Men istället för att tala om belopp, talar WV om Credits. Dessa höljs i dunkel i kompensationsplanen. Credits måste räknas ut och varierar efter försåld produkt och varierar även mellan länder. Jag behöver veta värdet på credits för att göra en exakt uträkning om hur mycket du kan tjäna genom din försäljning.

För att bli representant krävs bara att du signar upp dig. Du får köpa för broschyrer, foldrar en hemsidesbas och inträde till ett antal peppmöten. Kostnaden har jag inte funnit.
När du köpt affärspaketet delas dina rekryterade in i två binära ben som består av representanter som köpt samma paket. Det är deras och din egen försäljning av nya som du får kompensation för. Försäljningen måste ha en jämn och bestämd fördelning i dina ben. Så det gäller att veta att finna rätt folk. Om ditt ena ben är framgångsrikt och det andra är urkasst, ja då blir det mindre ersättning, kanske till och med 0.

Men du får inte kommission för andras köp av representantskapet, bara på försålda medlemskap. På så sätt kommer de kring, med en enkel handtralla, att det är medlemmarna som är WV:s riktiga kunder. Det gör att man MÅSTE rekrytera fler medlemmar hela tiden. (Glöm nu inte principen om jordens befolkning)

Om du inte lyckas rekrytera medlemmar på fyra veckor, fryser dina tidigare ”vinster” inne.
Om du inte lyckas rekrytera medlemmar på ett år, blir ditt konto avslutat och dina insatser går tillbaka till WV. Du får dem inte tillbaka.

Därtill, om du når Kvalificerad representant får du utbetald bonus, men om du inte gör om det nästa månad, åker du tillbaka nedåt igen. Och kom ihåg de två benen. Försäljningen måste vara jämn.
Veckokommissioner betalas ut jämnt mellan benen enligt det ogenomträngliga creditsystemet, så vad du kan tjäna, beror ju på hur mycket du säljer för och värdet på det.

För att nå toppen National Marketing Director behöver du ha 1800 kunder under dig fördelat på de två benen. Dessa har då genererat i runda slängar 10 miljoner till World Ventures (minst) och du måste ha tjänat in 225 000 i månaden de senaste tre månaderna. Då får du ett leasingavtal på bilen också.

Med andra ord, försäljning om tio mille genererar cirka 225 lax i månaden. Men den får inte ta slut, den måste fortsätta för att bibehålla positionen.

http://gs1.wpc.edgecastcdn.net/80289E/media/1/PDF/unitedstates_us/detailedcompplan_us.pdf

OK, jag kallar dig kriminellt avskum då om det låter bättre .

Du har noll koll på produkten och försöker ändå på något sätt få den att verka dålig.

När du försöker att beskriva upplägg med medlemskap och representant kan jag bara säga att du måste vara en av de mest inkompetenta personer jag mött.

Ett tips: Kompensationsplanen finns att ladda ned på svenska. Börja där eftersom engelska behärskar du helt klart inte.

Sedan kan vi börja prata om vad MLM är och inte är...
Citera
2015-02-07, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dixon75
Det är en ickefråga eftersom WV INTE lagt ned i Norge.

Detta är fakta:

Lotterinemda fastställde Lotteritillsynets beslut. Därmed var WV avstängt i Norge.

WV har överklagat till Oslo Tingsrätt. I en förberedande handläggning precis före jul ville WV få uppskov med avstängningen med hänsyn till inlämnad stämning. Detta avslogs.

I samma förberedande handläggning fastslog dock Oslo Tingsrätt att det föreligger skillnad mellan produkt och representant.

Beställ hem handlingarna själv och läs på innan du skriver en massa osanning...

Jag har läst dom , och VW fick fortsätta under premissen att dom inte fortsatte att sälja representanskapet. Detta eftersom % representanter var över den angivna gränsen i Norge och det bara var en handfull som enbart hade ett "medlemskap".

Tyvärr så har inte produkten ett mervärde att sälja enbart som produkt utan ett representantskap , d.v.s. om man inte får sälja vidare medlemskapet så är produkten inte värt vatten.

Detta gjorde inte VW och därmed blev dom avstängda och således fick lägga ner verksamheten tills överklagan bearbetats.

Citat:
Trots sida upp och sida ned så blandar du ihop produkterna.

Price Pledge gäller på Rovias sökmotor som WV-medlem.

Läs ovan och lär dig att förstå innan du skickar ut osanningar.
Nej , fortfarande är detta en "Pelle jöns" försäkring , den gäller fortfarande endast exakt samma hotell med exakt samma datum.

Om jag hittar ett likvärdigt hotell exakt samma datum gäller den inte , eller om jag hittar exakt samma hotell , men under andra datum , gäller den inte.

Med andra ord , ingen anledning med att lägga ut 4.800 per år på detta

Citat:
Fel igen. Alla bokningsmotorer på nätet får en kommission på förmedlade flygstolar eller hotell.

Det är denna kommission jag talar om.

Som du beskriver det skulle trivago.com, hotels.com, booking.com m.fl bedriva ideell verksamhet...
I princip gör dom det , dom lever på reklamen på siterna m.m.
För en onlinebokning som går per automatik och biljetterna blir klara per automatik tas det inte ut någon "comission" (Svenska: Bokningsavgift).
Därav är det att dom kan hålla så pass låga priser som dom har.

Att företag betalar för att deras hotell , flyg o.s.v. skall synas på deras siter är deras främsta inkomst och det ser jag inga konstigheter med eftersom jag vill att dom skal fortleva så jag
slipper obskyra företag som skall försöka ta betalt för tjänster som idag är gratis.

Citat:
Ja, och det är samma som WV (Rovia) använder. Alla byråer gör påslag eller tjänar kommissioner på dessa priser.

Här kan du använda Price Pledge om WV (Rovia) inte är billigast från början.

Här bokar Rate Shrinker om dina biljetter som priset går ned och då får mellanskillnaden tillbaka.

Och där bekräftar du det jag skrev , detta är inte ett argument att betala 4.800 per år för , eftersom i princip alla resebyråer kör med detta eller liknande uppbyggnad , och dom tar inte betalt i en prenumerationsavgift.

Citat:
Fel, fel, fel... Du måste själv registrera dig som agent (representant) för att kunna tjäna några pengar.

Det finns massor av företag som använder denna modell. Tusentals som inte använder MLM som modell.

Alla företag använder pyramidstrukturer. Det är bara att de har olika namn:

Anställda
Agenter
Återförsäljare
Butik
Webbbutik
Grossist
m.fl. m.fl....

Här får du släppa ditt MLM-drama och inse att det är så världen ser ut. Sedan kan du tycka vad du vill om detta. Det kommer inte att göra någon skillnad.

Vem är det som säljer gymabbo eller telefonabbo? Ingen ideel verksamhet där, eller hur?
Det roliga här är att du inte berör hur du försökte förvilla med att det skulle finnas en kostnad på 100$ + 11$ i månaden...

Guld & Platinum ,

Men för dina argument om gymabbo och telefonabbo...

Om jag arbetar med telefon abbonmang och försäljning så får jag provision på det jag säljer.
MEN! Här slutar jämförelsen.
Jag kommer inte att få provision på det som min kund säljer , eftersom han inte är sälj representant i företaget. För att bli det måste han bli anställd av företaget.

En WV representant har helt plötsligt eget mandat att fixa anställningar till företaget , och dessa i sin tur får samma rättigheter o.s.v.

Till slut kommer jordens befolkning att ta slut (Läs remloffs senaste inlägg , Det innebär att jordens befolkning är slut efter 16 downlines)

Citat:
Så kommer ännu mer okunskap som du beskriver. Som arbetstagare har du rätt till både semester och tjänstledighet.

Om vi tar semesterlagen så är detta en skyddslag för den anställde. Det innebär att du skall få semester när du själv ansöker om detta om det inte finns "synnerliga skäl" att inte bevilja detta.

Ditt inlägg är därmed helt värdelöst och saknar grund.

Nu är du juridiskt totalt ute och cyklar
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Semesterlag-1977480_sfs-1977-480/
11 § Om det inte går att komma överens om hur semesterledighet ska förläggas, bestämmer arbetsgivaren om förläggningen, om inte något annat har avtalats.
12 § Om inte annat har avtalats, ska semesterledigheten förläggas så, att arbetstagaren får en ledighetsperiod av minst fyra veckor under juni–augusti. Även utan stöd av avtal får en sådan semesterperiod förläggas till annan tid, när särskilda skäl föranleder det. Lag (2009:1439).

Sedan finns det vissa små nyansskillnader som avtalats om i kollektivavtal , men grunden i alla kollektivavtal är den samma.

1) 25 semesterdagar för den anställde
2) 4 veckors sammanhängande ledighet under perioden Juni-Augusti
3) Om det inte går att komma överens om förläggningen av detta så bestämmer arbetsgivaren när dessa 4 veckor ligger under perioden Juni-Augusti.

Att du skriver "Tjänstledigt" visar än mer på din okunskap om arbetslivet...
Den tänker jag inte ens beröra mer än att det är arbetsgivaren som beviljar tjänstledigt , det är inte någon rättighet för arbetstagare.

Citat:
Jag vet inte om du är normalt begåvad, men det jag hänvisar till är att du gör en förskottsbetalning. Detta innebär att du låser dina pengar tills du använder dem.

Jag utgår från att ingen vettig person blir medlem i WV om de inte har för avsikt att resa upp pengarna.

Den "kostnad" du då får är en alternativkostnad där du istället kunde ha sparat pengarna med avkastning.

Om vi räknar högt så att det inte finns några ihåligheter. Säg att du binder 10 000 kronor och du skulle kunna få 5 % ränta på dem. Då har du en alternativkostnad på 500 kr per år.

Denna "kostnad" har du lätt igen i WV om du har tänkt att resa. Alltså är det en riktigt bra investering om du räknar med att resa en eller ett par gånger per år.
Nej , det är en katastrofalt dålig investering , eftersom jag ALDRIG kommer att ha tid att utnyttja dessa , eftersom den eventuella vinsten ligger på högst 200 Sek per resa....
Citera
2015-02-07, 17:12
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
OK, jag kallar dig kriminellt avskum då om det låter bättre .

Du har noll koll på produkten och försöker ändå på något sätt få den att verka dålig.

När du försöker att beskriva upplägg med medlemskap och representant kan jag bara säga att du måste vara en av de mest inkompetenta personer jag mött.

Ett tips: Kompensationsplanen finns att ladda ned på svenska. Börja där eftersom engelska behärskar du helt klart inte.

Sedan kan vi börja prata om vad MLM är och inte är...

Felaktigt och lögnaktig information. Definiera vad som är fel. Så tar vi ett omtag. Definiera samtidigt hur det förhåller sig istället.
Citera
2015-02-08, 00:47
Medlem
Citat:
Då tar vi FAKTA igen

World Ventures - Du köper ett medlemskap och säljer vidare medlemskap och tjänar på att dom du sålt till säljer i sin tur. (Pyramidspel)

Gymmedlemskap - Du köper ett medlemskap och utnyttjar gymmets faciliteter. Punkt. Om du inte utnyttjar detta så är det ditt egna val.

Telefonabbonemang - Du köper telefonbolagets tjänster och kan då ringa/SMS:a/Surfa. Punkt.
Om du inte ringer/Sms:ar eller surfar så är det ditt egna val.

Ett gymmedlemskap eller telefonabbonmang har ingen som helst pyramidstruktur (Eller MLM om du vill kalla det så) så att göra en sådan jämförelse är bara pinsam. Jag kan inte sälja telefonabbonemang bara för att jag har ett själv , och tjäna pengar på att dom jag sålt till i sin tur säljer vidare.....

PELLETS:

Nu bet du dig själv ordentligt i röven! För i ditt citat ovan, så säger du exakt så dom det ligger TILL och då är det inget (pyramidspel) Worldventures medlemmar, erbjuder ett medlemskap, och för det får dom en liten ersättning! Om den medlemmen, dessutom väljer att bli representant, gör inte att representanten som visat detta, tjänar en enda krona mer! Således är det inget pyramidspel då det inte utgår någon, som helst ersättning för förmedlingen av representantdelen.

Sedan att Norska Lotteritillsynen är ett gäng amatörer som påstår att det inte är ett värde, att kunna boka flyg o hotell med prisgarantier är ju absurt! Du säger att man måste jämföra samma flyg o samma hotell, ÖH - ja! Skulle det vara konstigt, du kan väl inte jämföra en Rolls, med en Lada?

Men om du hade en aning om vilket otroligt seriöst bolag Worldventures är, hade du inte hållit på som du gör! Det är bara fakta att direkt efter beslutet upphörde dom direkt, med representantdelen, och håller nu på som bäst på och "göra om, och göra rätt" efter det synpunkter som "Lotteritillsynen" har haft.

Sedan en sak, som du uppenbart inte har fattat, vilket pris du än hittar på ett flyg, på vilket sida du än du i världen väljer, så kan medlemmarna via Worldventures få den till samma pris, eller ännu billigare!

Sedan, om du bokar ett flyg som för dagen är billigast på en annan sida, jag bokar samma flyg fast via Worldventures, gissa vem av oss, som kommer få tillbaka pengar om det är så att priset på flyget kommer att gå ner i pris? Det är jag som kommer få det, inte du! Och som du säkert vet kan det skilja mycket pengar om inte flygbolaget får fyllt planet i den takten som dom tänkt sig...

Och det är faktiskt ganska ofta priset på flygen går ner, så visst har vi ett värde i vårt medlemsskap och att jag, betalar inte en enda krona till bolaget, men jag får varje år fria Dreamtrips, till ett värde av $600 per år, det om jag är guldmedlem - men sedan ett tag tillbaka är jag Platinummedlem, vilket gör att jag nu ist får $1200 per år, till resor som jag verkligen älskar.

Men struntsamma, nu är det så att det inte är lång tid kvar tills Worldventures kommer nylansera vår produkt i Norge, efter dom önskemål/åsikter som Norska Lotteritillsynen har haft, så då kommer hela denna idiot tråd, att dö ut.

Tycker det är så tragiskt, att era åsikter som ICKE medlemmar skall påverka över 3500 personer, mellan åldrarna 18-80år... men som sagt, nu är snart detta över.

Så då får du Pellets hitta något annat att klaga på!
Citera
2015-02-08, 08:59
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Correctinfo

men sedan ett tag tillbaka är jag Platinummedlem, vilket gör att jag nu ist får $1200 per år, till resor som jag verkligen älskar.

nu är det så att det inte är lång tid kvar tills Worldventures kommer nylansera vår produkt i Norge, efter dom önskemål/åsikter som Norska Lotteritillsynen har haft

Tycker det är så tragiskt, att era åsikter som ICKE medlemmar skall påverka över 3500 personer, mellan åldrarna 18-80år... men som sagt, nu är snart detta över.

Oh, Platinum, hur många av de 3500 personerna ni lyckats skrapa ihop på tre år, befinner sig i din downline?

Nylansera produkten i Norge, säger du. Vad är det för justeringar i programmet som ni kommer att göra?
Citera
2015-02-08, 09:24
Medlem
Citat:
Jag har läst dom , och VW fick fortsätta under premissen att dom inte fortsatte att sälja representanskapet. Detta eftersom % representanter var över den angivna gränsen i Norge och det bara var en handfull som enbart hade ett "medlemskap".

Tyvärr så har inte produkten ett mervärde att sälja enbart som produkt utan ett representantskap , d.v.s. om man inte får sälja vidare medlemskapet så är produkten inte värt vatten.

Detta gjorde inte VW och därmed blev dom avstängda och således fick lägga ner verksamheten tills överklagan bearbetats.

Detta visar ju bara att du är en juridisk analfabet. Att inte WV gick med på den förlikningen är ju självklar. De vet att de kommer att vinna med sin affärsmodell, allra senast i Europadomstolen. Att gå med på denna förlikning hade varit att kasta in handduken.

Nu kommer man att få rätt, det är bara en tidsfråga, och Norska staten kommer att få betala ersättning till WV och alla reps i Norge för förlorade inkomster.

Ledsen, men jag tror alla fattar vem som är förloraren vid bordet. Det är bara en som inte fattat ännu, FÖRLORAREN.

Citat:
Nej , fortfarande är detta en "Pelle jöns" försäkring , den gäller fortfarande endast exakt samma hotell med exakt samma datum.

Om jag hittar ett likvärdigt hotell exakt samma datum gäller den inte , eller om jag hittar exakt samma hotell , men under andra datum , gäller den inte.

Med andra ord , ingen anledning med att lägga ut 4.800 per år på detta

I princip gör dom det , dom lever på reklamen på siterna m.m.
För en onlinebokning som går per automatik och biljetterna blir klara per automatik tas det inte ut någon "comission" (Svenska: Bokningsavgift).
Därav är det att dom kan hålla så pass låga priser som dom har.

Att företag betalar för att deras hotell , flyg o.s.v. skall synas på deras siter är deras främsta inkomst och det ser jag inga konstigheter med eftersom jag vill att dom skal fortleva så jag
slipper obskyra företag som skall försöka ta betalt för tjänster som idag är gratis.

Att du inte fattar prisgarantin visar ju också vem som är FÖRLORAREN i denna tråd. Det är ju därför du resten av ditt liv kommer att betala för mycket för dina resor.

Bara en idiot kan argumentera som du gör, alla ser det förutom idioten...

Sedan har du noll koll på bokningssiterna. Alla dessa sajter är transaktionsbaserade, de lever på att de får provision när försäljning skapas. Bara idioter tror något annat. Alla ser detta förutom idioten.

Det är just denna provision som du får ta del av som medlem i WV. Alla andra bokningssajter behåller hela vinsten eller stora delar av vinsten i egen ficka.

Kom nu inte dragandes med något annat hittepå. Jag sitter själv med flera siter i olika länder där jag tjänar pengar som affiliate till resesajter. Det var så som jag hittade WV också.

Har inget intresse av att jobba med WV. Vill bara resa billigast möjligt för mina pengar. Inkomsterna har jag redan...

Citat:
Det roliga här är att du inte berör hur du försökte förvilla med att det skulle finnas en kostnad på 100$ + 11$ i månaden...

Guld & Platinum ,

Detta visar ju bara igen vem som är FÖRLORAREN i tråden. Den kostnaden som jag hänvisar till är kostnaden för att vara representant och att göra WV som business .

Det är ju skrattretande att du inte har koll på skillnaden mellan medlemskapet och representantskapet.

Det förklarar ju vem som är IDIOTEN i denna tråd och det förklarar också varför du över huvud taget inte fattar idiotin i problemen i Norge och att de som skrattar sist där är de som får skadestånd från Norska staten.

Citat:
Nu är du juridiskt totalt ute och cyklar
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Lagar/Svenskforfattningssamling/Semesterlag-1977480_sfs-1977-480/
11 § Om det inte går att komma överens om hur semesterledighet ska förläggas, bestämmer arbetsgivaren om förläggningen, om inte något annat har avtalats.
12 § Om inte annat har avtalats, ska semesterledigheten förläggas så, att arbetstagaren får en ledighetsperiod av minst fyra veckor under juni–augusti. Även utan stöd av avtal får en sådan semesterperiod förläggas till annan tid, när särskilda skäl föranleder det. Lag (2009:1439).

Sedan finns det vissa små nyansskillnader som avtalats om i kollektivavtal , men grunden i alla kollektivavtal är den samma.

1) 25 semesterdagar för den anställde
3) Om det inte går att komma överens om förläggningen av detta så bestämmer arbetsgivaren när dessa 4 veckor ligger under perioden Juni-Augusti.

Att du skriver "Tjänstledigt" visar än mer på din okunskap om arbetslivet...
Den tänker jag inte ens beröra mer än att det är arbetsgivaren som beviljar tjänstledigt , det är inte någon rättighet för arbetstagare.

Ditt svar visar vem som är Juridisk analfabet IGEN! Jag föreslår att du läser och lär dig innebörden av §2 och §10 i denna lag.

Eftersom du måste varit löneslav i hela ditt liv och inte lärt dig att fatta egna beslut så har du också missat att lagen är på arbetstagarens sida.

Tycker faktiskt lite synd om dig... Men det finns hopp. Nu kan du faktiskt förhandla till semester när DU vill i fortsättningen...

Citat:
Nej , det är en katastrofalt dålig investering , eftersom jag ALDRIG kommer att ha tid att utnyttja dessa , eftersom den eventuella vinsten ligger på högst 200 Sek per resa....

Självklart tycker du detta. Det är bara en FINANSIELL ANALFABET som inte ser affären och nyttan med WV.

Lider med dig att du väljer att vara ett offer för omständigheter istället för att göra uppoffringar för att skapa dig ett rikare liv...

Tyvärr kommer väl detta att landa i aggression från dina sida istället för att du gör något vettigt med ditt liv. Det är ju kännetecken för dem som väljer att vara offer i hela sitt liv...
Citera
2015-02-08, 09:25
Medlem
Citat:
Felaktigt och lögnaktig information. Definiera vad som är fel. Så tar vi ett omtag. Definiera samtidigt hur det förhåller sig istället.

OK, jag skall ta lite i taget från ditt inlägg.
Citera
2015-02-08, 09:46
Medlem
Citat:

Så här ser det ut;

Medlemsskapet:

Jag börjar där vi tycker lika:

Håller med dig om att det är fel att säga att det är enkelt att blir rik på WV. Det gör sig inte av sig självt.

Om man tror att man kan bli miljonär utan att göra något är det större chans att gå till Pressbyrån och köpa en trisslott än att registrera sig som rep i WV.

Här slutar nog det vi tycker lika.

Dreamtrips

Förstår ditt drama. Antagligen har du något skevt inom dig som gör att du går igång när andra har roligt och du inte får vara med.

Har du varit på den Dreamtrip ännu? Skall utmana dig.

Om du är beredd att åka med så skall jag bjuda dig. Sedan får vi se om du fortfarande tycker att det är ett "flaggviftarevent under jesusliknande hallelujaformer".

"Den lilla Pyramiden"

Medlemskapet är ju en tjänst som du köper för att du tycker att den är bra. Som jag beskrivit ovan så om man gillar att resa så är man en Idiot om man inte ser värdet i WV:s medlemskap.

De som väljer att bli medlemmar lägger ingen energi på att rekrytera flera medlemmar. Kan hända att de gör det när grannar och kompisar blir nyfikna på vad det är för resor de åker på...

"Exponentiell tillväxt"

Det är bara en idiot som kan hålla på att hävda att efter 16 led tar världens befolkning slut. Större delen av kundbasen kommer "bara" att vara just kunder. Flera reps kommer aldrig att tjäna pengar för att de inte är beredda att göra jobbet eller är helt totalt talanglösa...

Ett företag kan bara genomgå exponentiell tillväxt under kortare perioder. Det är en naturlag. Det har inget med MLM eller något annat att göra.

Den som tar upp denna formel är både matematisk analfabet och finansiell analfabet i en och samma person.

Den som vill bygga inkomster från vilket företagande som helst kan göra kortare exponentiella tillväxtperioder. Sedan gäller det att hålla en stadig årlig tillväxt.

Ta Stefan Person med familj. (Huvudägarna in H&M). De äger 37,7% av aktierna i bolaget. Det finns totalt 1 460 672 000 aktier i bolaget. De äger alltså 550 673 344 aktier.

I år delar H&M ut en del av sina vinster, 9,75 kr per aktie.

Det innebär att Stefan Persson med familj delar på drygt fem miljarder. Detta för att de byggt sin egna Pyramid H&M.

När du börja fatta potentialen och hävstången i detta kommer du också att börja förstå att MLM är lösningen för gemene man att bygga sitt eget företag, utan någon risk, för att också kunna skapa sig passiva inkomster.

Alla är långt ifrån byxade att bygga upp egna börsbolag.

Om någon tjänar några miljoner per år på MLM så är det peanuts jämfört med hur mycket pengar du kan skapa med ett eget företag. Allting handlar om RISK/REWARD.

Är du med så långt så skall vi börja prata kompensationsplan efter detta och varför MLM är en briljant och rättvis affärsmodell. Det är bara finansiella analfabeter som hävdar något annat.
Citera
2015-02-08, 12:01
Medlem
Citat:
Detta visar ju bara att du är en juridisk analfabet. Att inte WV gick med på den förlikningen är ju självklar. De vet att de kommer att vinna med sin affärsmodell, allra senast i Europadomstolen. Att gå med på denna förlikning hade varit att kasta in handduken.

Nu kommer man att få rätt, det är bara en tidsfråga, och Norska staten kommer att få betala ersättning till WV och alla reps i Norge för förlorade inkomster.

Ledsen, men jag tror alla fattar vem som är förloraren vid bordet. Det är bara en som inte fattat ännu, FÖRLORAREN.
Att inte WV gick med på detta visar bara en sak...
Produkten har inget värde om inte MLM upplägget finns inbakat i produkten.

Citat:
Att du inte fattar prisgarantin visar ju också vem som är FÖRLORAREN i denna tråd. Det är ju därför du resten av ditt liv kommer att betala för mycket för dina resor.

Bara en idiot kan argumentera som du gör, alla ser det förutom idioten...

Sedan har du noll koll på bokningssiterna. Alla dessa sajter är transaktionsbaserade, de lever på att de får provision när försäljning skapas. Bara idioter tror något annat. Alla ser detta förutom idioten.

Det är just denna provision som du får ta del av som medlem i WV. Alla andra bokningssajter behåller hela vinsten eller stora delar av vinsten i egen ficka.

Kom nu inte dragandes med något annat hittepå. Jag sitter själv med flera siter i olika länder där jag tjänar pengar som affiliate till resesajter. Det var så som jag hittade WV också.

Har inget intresse av att jobba med WV. Vill bara resa billigast möjligt för mina pengar. Inkomsterna har jag redan...
Resa billigast gör du bevisligen inte genom att använda WV eftersom du endast tjänar 100kr-200kr per resa och har en årskostnad på c:a 4.800:-
Och du har inte tid och semester att använda dessa "poäng" till resor. (Se nedan)

Citat:
Detta visar ju bara igen vem som är FÖRLORAREN i tråden. Den kostnaden som jag hänvisar till är kostnaden för att vara representant och att göra WV som business .

Det är ju skrattretande att du inte har koll på skillnaden mellan medlemskapet och representantskapet.

Det förklarar ju vem som är IDIOTEN i denna tråd och det förklarar också varför du över huvud taget inte fattar idiotin i problemen i Norge och att de som skrattar sist där är de som får skadestånd från Norska staten.
Det finns ingen som helst information om dett medlemskap där man endast är medlem , du får gärna länka till den sidan och informationen eftersom den inte går att hitta via , vare sig dreamtrips eller world ventures.

Citat:
Ditt svar visar vem som är Juridisk analfabet IGEN! Jag föreslår att du läser och lär dig innebörden av §2 och §10 i denna lag.

Eftersom du måste varit löneslav i hela ditt liv och inte lärt dig att fatta egna beslut så har du också missat att lagen är på arbetstagarens sida.

Tycker faktiskt lite synd om dig... Men det finns hopp. Nu kan du faktiskt förhandla till semester när DU vill i fortsättningen...

Nu har du rökt något som du inte bör....
Den enda som är juridiskt blind är du själv just nu...

(Notering: har tidigare varit fackordförande och är alltså fullt insatt i Semesterlagen , dess tolkningar och användning)

2 Paragrafen hänvisar till Kollektivavtalen som skrivs mellan arbetsgivarorganisationerna och facken.

Genom avtal får avvikelse göras från 5, 12, 12 b, 19–21 och 30 a §§, i den utsträckning som framgår av de bestämmelserna.

Genom kollektivavtal, som på arbetstagarsidan har slutits eller godkänts av en central arbetstagarorganisation, får avvikelse göras från 3, 3 a, 9, 11 § andra stycket, 16–16 b, 22, 26, 26 a, 29, 29 a och 30 §§.

Detta har ingenting att göra med arbetstagaren - anledningen till att facken finns och kollektivavtal är för arbetstagarna. Lagen ger arbetstagaren INGEN möjlighet att välja semester själv.

10 Paragrafen , som du även hänvisar till är också felaktigt hänvisad.

10 § Mellan parter som träffar kollektivavtal om löner och allmänna anställningsvillkor bör det, om arbetstagarparten begär det, även träffas kollektivavtal om medbestämmanderätt för arbetstagarna i frågor som rör förläggningen av semesterledighet. I fråga om en arbetstagare för vilken ett sådant avtal inte har träffats gäller bestämmelserna i andra och tredje styckena.

Det som föreskrivs om arbetsgivares förhandlingsskyldighet i 11 och 13 §§ lagen (1976:580) om medbestämmande i arbetslivet ska tillämpas på motsvarande sätt när det gäller förläggning av sådan semesterledighet som avses i 12 §. Om arbetstagaren inte företräds av en förhandlingsberättigad organisation eller om en sådan organisation inte önskar förhandla, ska arbetsgivaren samråda med arbetstagaren om ledighetens förläggning.

När det gäller förläggningen av annan semesterledighet än sådan som avses i 12 §, ska arbetsgivaren samråda med arbetstagaren, om förhandling med arbetstagarens organisation inte har ägt rum. Lag (2009:1439).

Denna paragraf hänvisar åter till "att det BÖR" finnas ett kollektivavtal om medbestämmande rätt för arbetstagare. Men , åter igen , fortfarande kvarstår det faktum i 12:e paragrafen som jag hänvisat till.

I Sverige så är det endast lagstadgat om
) 25 semesterdagar för den anställde

Arbetstagaren har ingen rätt till att bestämma själv , säger arbetsgivaren nej till önskad semester under Maj månad så har arbetgivaren sin lagstadgade rätt att göra det och som arbetstagare kan du inte göra något åt det , facket kan hellr inte göra något heller.

Citat:
Självklart tycker du detta. Det är bara en FINANSIELL ANALFABET som inte ser affären och nyttan med WV.

Lider med dig att du väljer att vara ett offer för omständigheter istället för att göra uppoffringar för att skapa dig ett rikare liv...

Tyvärr kommer väl detta att landa i aggression från dina sida istället för att du gör något vettigt med ditt liv. Det är ju kännetecken för dem som väljer att vara offer i hela sitt liv...

Det finns fortfarande inget hållbart argument för att spendera 4.800:- sek per år på en produkt som redan idag fås gratis.
Citera
2015-02-08, 12:09
Medlem
Citat:
PELLETS:

Nu bet du dig själv ordentligt i röven! För i ditt citat ovan, så säger du exakt så dom det ligger TILL och då är det inget (pyramidspel) Worldventures medlemmar, erbjuder ett medlemskap, och för det får dom en liten ersättning! Om den medlemmen, dessutom väljer att bli representant, gör inte att representanten som visat detta, tjänar en enda krona mer! Således är det inget pyramidspel då det inte utgår någon, som helst ersättning för förmedlingen av representantdelen.

Sedan att Norska Lotteritillsynen är ett gäng amatörer som påstår att det inte är ett värde, att kunna boka flyg o hotell med prisgarantier är ju absurt! Du säger att man måste jämföra samma flyg o samma hotell, ÖH - ja! Skulle det vara konstigt, du kan väl inte jämföra en Rolls, med en Lada?

Men om du hade en aning om vilket otroligt seriöst bolag Worldventures är, hade du inte hållit på som du gör! Det är bara fakta att direkt efter beslutet upphörde dom direkt, med representantdelen, och håller nu på som bäst på och "göra om, och göra rätt" efter det synpunkter som "Lotteritillsynen" har haft.

Nej , dom är inte seriösa - eftersom jag hittar priser som ligger i paritet eller billigare vilket gör att deras priser inte ger mig något som jag inte redan får idag via de bokningsmotorer som redan finns på nätet.

Så länge WV erbjuder ett representantskap där representantet i sig kan fixa fler representanter o.s.v. så är det ett pyramidspel.

Citat:
Sedan en sak, som du uppenbart inte har fattat, vilket pris du än hittar på ett flyg, på vilket sida du än du i världen väljer, så kan medlemmarna via Worldventures få den till samma pris, eller ännu billigare!

Sedan, om du bokar ett flyg som för dagen är billigast på en annan sida, jag bokar samma flyg fast via Worldventures, gissa vem av oss, som kommer få tillbaka pengar om det är så att priset på flyget kommer att gå ner i pris? Det är jag som kommer få det, inte du! Och som du säkert vet kan det skilja mycket pengar om inte flygbolaget får fyllt planet i den takten som dom tänkt sig...

Och det är faktiskt ganska ofta priset på flygen går ner, så visst har vi ett värde i vårt medlemsskap och att jag, betalar inte en enda krona till bolaget, men jag får varje år fria Dreamtrips, till ett värde av $600 per år, det om jag är guldmedlem - men sedan ett tag tillbaka är jag Platinummedlem, vilket gör att jag nu ist får $1200 per år, till resor som jag verkligen älskar.

Nej , tyvärr kommer jag konstant att hitta billigare flyg än du gör via Rovias bokningsmotor.
Det som jag poängterar är att för att utnyttja Dreamtrips så blir det fel ordning

1) Hitta en "Dreamtrip" som är bra
2) Hålla tummarna för att hitta ett billigt flyg till avresedestinationen för Dreamtrip

Själv gör jag tvärtom... (Och i princip alla jag känner som reser...)

1) Hittar ett billigt flyg till den plats jag vill resa
2) Bokar ett billigt hotell via internet

Den som följer dreamtrip kommer konstant att få en totalkostnad som ligger dyrare än min , just p.g.a. flygpriserna.

Citat:
Men struntsamma, nu är det så att det inte är lång tid kvar tills Worldventures kommer nylansera vår produkt i Norge, efter dom önskemål/åsikter som Norska Lotteritillsynen har haft, så då kommer hela denna idiot tråd, att dö ut.

Så då får du Pellets hitta något annat att klaga på!

Trist att behöva säga det , men det kommer att ta väldigt lång tid innan det lanseras i Norge igen , eftersom vilken av parterna som än "Vinner" kommer beslutet att överklagas.
Och som Norges regler ser ut så kommer VW att förlora , och sedan kommer dom att överklaga , men det kommer att ta lång tid.

Vänta? 3500 personer world wide? Det är inte många , och ju fler som vi motståndare till pyramidspel kan förhindra , desta flöer själar har vi räddat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in