Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
Då kör vi en sammanfattning mer riktad mot WV och dess produkt.
(Även om jag fullständigt ÄLSKADE ditt inlägg om "rutten frukt"
Hej Pellets!
Du gör ett mycket bra jobb här i tråden, men du missar en viktig detalj:
När dessa mentalt 'slaktfärdiga får' går till 'business', så är de så hjärntvättade till den grad att de kan hetsa upp sig för att spara 30 SEK på en endaste resa! De betalar gärna 4800 SEK för denna besparing!
Vi andra som redan sett att vi kan boka 4-stjärniga hotell dagen innan för 268 SEK för ett dubbelrum, och dag, på Expedia i Europa med 70% procent rabatt på samma resa, vilket jag inte har några problem med, undrar lite i smyg varför vi som letar 'billigt' verkligen måste binda upp oss för hittepåabonnemang? Att hitta på rabatter som inte finns är lite av
Dixon75:s paradnummer!
Jag vet inte hur mycket jag måste spara på ett dubbelrum på 4-stjärnigt hotell i Europa när jag betalar 268 SEK på Expedia. Det blir mer än de resor jag gör på ett år, då det knappast går att hitta fyrstjärniga hotell under 168 sek per natt! Om detta vore möjligt så kanske man kunde spara 100 SEK per natt! Då skulle man betala 168 Sek per natt och inse att man måste resa 48 ggr per år för att spara in medlemsavgiften. Efter det kan man börja 'tjäna' 100 Sek per resa......
*Gäsp* jag reser oftast med min sambo oftast inte mer än 15 ggr per år och jag vet hur man hittar billiga hotell och flygresor utan WV:'s hittepårabatter! För 4800 SEK brukar vi spendera 3 Weekends i Europa varje år, men då sunkar vi ned oss och flyger mer Ryan air och bor oftast bara på 3-stjärniga hotell. Vi slipper dock lallande fån med flaggor i klump!
De andra resorna är med 'riktiga' flygbolag och då bor vi billigt ändå, men ibland som sagt 'bara' på 3-stjärniga hotell. Conciergieseavgiften är inget att vifta med då den ingår i mitt betalkort, men ändå inte riktigt fungerar som jag vill. Att de lalllande fånen på WV skulle vara bättre tvivlar jag starkt på.
Loungerna på flygplatserna har vi dock alltid tillträde till med mitt 'usla' platinumkort (Eurocard). Detta kort kostar
1500 Sek per år. Vanligt Eurocard kostar ungefär 500. Jag betalar 1000 SEK extra och har alltid tillträde till loungerna och en bra försäkring mot förseningar. Ingår tillträde till loungerna i ScamWV?- Nej trodde väl inte det, men 4800 SEK kostar det, utan försäkring! För 1000 SEK extra får jag försäkring, consierge och
tillträde till lounger över hela världen!
Betalar jag istället för 4800 sek extra istället för 1000 sek, så får jag inte komma in i loungerna utan får sitta i pöbelavdelningen på flygplatsen och vifta med sektflaggor med lallande fån. Nej
Dixon75, jag prutar gärna ned ditt värdelösa 'erbjudanade' med 3800 sek och får då tillgång till lounger och concegiese! Den försäkring som kortföretagen erbjuder är inte heller fy skam! De betalar ut helt riktiga pengar när din resa inte blir som du tänkt dig. Inga poäng - Riktiga pengar. Kan du tänka dig det
Dixon75! Pengar - Inte poäng!
B]Det du missar
Pellets är att du tror att dessa scammers faktiskt följer sina egna 'kompensationsplaner'![/b]
När du går med efter att blivit inbjuden blir du såklart enrollerad som det värsta 'lowlifet' du kan tänka dig i en mer än vinglig pyramid! Fundera på om du tror att pyramidscamföretagen aldrig lockar oärliga personer i toppen, och du kommer att inse att dessa snygga herrar lovar mer än en matematikbok från årskurs ett kan hålla.
Det är nu det blir riktigt oroande:
Det spelar ingen roll hur mycket vi här i tråden sågar upplägget med dyra och obefintliga rabatter! Vi är då precis lika lurade som
Dixon75 på pyramidens botten! De skojar in nya suckers på en nivå där de redan hittat på 7 namn som får kompensation, innan dessa nya suckers får ut ett endaste öre ur scammen!
Problemet är att dessa herrar pekar på kompensationsplanen och försöker att få oss att fokusera på denna då de springer åt andra hållet med
Dixon75:s pengar!
De följer inte sina egna regler!
Detta innebär att vinstchansen i pyramiden blir 0.001%. Det är inte att undra på att detta är olagligt för att skydda menlösa fån som
Dixon75 att förlora sina pengar!
Nej, om man har mer än en tredjedels normalförstånd så undviker man denna scam direkt!
Eller tycker just du att rutten frukt smakar bäst? (PM:a mig då genast då jag har ett PG-konto som behöver fyllas!)
Dixon75 är antingen gravt korkad eller gravt kriminell. Vi bryr oss liksom inte om vilket!
Du
Pellets är en hjälte! Dock missar du att hela upplägget är skit och fokuserar för mycket på skenverksamheten med påhittade reserabatter som är ännu mer skit! (Vilket du mer än övertydligt redan har visat!)