Citat:
Ursprungligen postat av
lejfgeve
Min email som jag använde för att regga mitt första konto finns med + mitt personnummer, nu har jag ju inte skrivit en massa rasistskit, men ändå, den emailen som jag använde var en telia adress och den har jag bara använt till bank,tradera, och messenger, så nog är det väl uppenbart att de i alla fall har fått tillgång till Fb registrerade email-adresser. Hur skulle de annars kunna koppla samman användare på FB, konstigaste är ju att min gamla konto skulle blivit hackat i år!
Det är ju en högt sannolik kandidat. Betydligt mer sannolik än FB. Personnummer har du förhoppningsvis inte angett på FB. Så du har två uppgifter från helt andra sidor och eftersom de sammankopplas på en lista som sägs komma från FB så får du panik.
Hur skulle FB sammankoppla en email med ditt personnummer? Det är inte mer troligt att Tradera ligger bakom på något sätt?
Ebay hade väl en betydande läcka för inte så länge sen, man kan efter det sammköra svenska adresser med just om det finns ett reggat konto på FB.
Så vad jag frågar dig är helt enkelt. Har de på något sätt sammankopplat mailen eller personnumret till ett användarnamn på FB på något sätt?