Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Så du menar att exempelvis ROT exempelvis ger underskott? Visa gärna källa på det tack.
Jag talar om hela bilden, inte en enskild skattesänkning, inklusive samtliga skattesänkningar så blir det minus i statens budget.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Vad som däremot skulle ge minus i budgeten är miljarder i subventioner till "billiga hyresrätter".
Ja jag har förstått, du skiter i om stora grupper människor inte har någonstans att bo, det är inte ditt problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Nej det har det inte. Vanligt folk med vanlig lön har fått betydligt mer pengar i plånboken.
Jo faktiskt så har höginkomsttagare fått dom största skattesänkningarna. Och vad hjälper det att folk med vanlig lön har fått kanske tusen spänn mer i skattesänkning per månad när det äts upp i femtusen kronor högre hyra?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Jag tror att den som är fattig egentligen borde titta på andra boendeformer än just hyresrätt, eftersom det är ett dyrt fullservicealternativ.
att öka bosparandet och kanske subventionera det tycker jag är mer intressant än att slänga pengar på byggherrar och göra byggandet dyrt.
Vilken boendeform tänker du på då? Vadå bospar? Spara till ett par extra brädor för kojan ute i skogen? Bospar till en bostadsrätt för många miljoner? Du måste skoja.
Var ska den fattige ta vägen när det inte finns tillräckligt med hyresrätter och det lilla som står till buds är för dyrt? Vadå slänga pengar på byggherrar och göra byggandet dyrt? Man kan bygga hyresrätter som vanligt folk har råd att hyra, det enda som fattas är politisk vilja.
Poängen är att du hatar hyresrätt som bostadsform, i synnerhet hyresrätter som vanligt folk har råd att hyra.