2015-02-10, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Varför skriver man hatfulla saker på ett forum om man inte menar de så pass mycket att man kan säga det i verkligheten?

Just för att man är en feg tangentbordskrigare som inte tål konfrontationer i verkligheten då man vet att man är i underläge
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OpusSpicatum
Ja, men hur blev svaret? Inte så relevant iofs...

Svaret blev:

Citat:
Jag håller med om att det finns många goda saker med Flashback. Det vi granskar är ansvarslösheten när man ger spridning åt hat, hot förtal och hets mot folkgrupp. Skillnaden mot Aftonbladet är att om du tycker att det skulle finnas "idioter" här - om vi leker med den hypotesen alltså... - så kan du ställa mig till svars som ansvarig utgivare. Det går inte att göra på Flashback.

Varför måste man ställa någon till svars här?
Citera
Medlem
Kan inte mycket mer än glädjas åt detta. Man har inte outat personer för att de röstar eller sympatiserar med ett visst parti. Det här är ju män med maktpositioner som sprider hat, gläds åt att andra har mist livet etc.
Vi lever i ett sorgligt samhälle när vi inte ens kan lita på vår egna doktor.
Citera
2015-02-10, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Givvvee
Så med andra ord så erkänner du att du är en fegis?

Jag tycker det är hysteriskt med hur bajsnödiga många har blivit =), jag tror dagens läxa är viktig för många berörda =)

Nä inte feg, bryr mig inte. Fast det handlade ju inte om det, så vi släpper det, hade iofs hellre släppt mig i ditt ánsikte.
Citera
2015-02-10, 16:10
Medlem
Citat:
Varför skriver man hatfulla saker på ett forum om man inte menar de så pass mycket att man kan säga det i verkligheten?

Frågan har besvarats ett antal gånger här i tråden, men vi kan ta det igen, särskilt för dig: för att priset för att uttala somliga åsikter är alldeles för högt i Sverige i dag. Den som har avvikande åsikter om t.ex. invandringspolitiken riskerar att bli utkastad ur sitt fackförbund, förlora jobbet, bli socialt utfryst. Ska det vara så förbannat svårt att förstå den här aspekten? Åsiktsrepression råder i Sverige. I det läget är anonymitet en absolut nödvändighet för den fria debatten.
Citera
2015-02-10, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Vissa saker måste man helt enkelt hålla inne, således håller vi till i ett ANONYMT forum där du ska kunna skriva av dig..

Det handlar om sunt förnuft...

För alla normalbegåvade är detta självklart. Tyvärr återkommer denna kommentar hundratals gånger. I bland skäms jag över att tillhöra samma släkte som dessa imbeciller.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pugi
det är ju oändligt underhållande att sitta här och läsa hur jävla RÄDDA alla är över vad de har skrivit. detta är varför ni "sverigevänner" aldrig kommer lyckas med er ruttna agenda. ni är fega, ryggradslösa kräk som inte vågar stå för era åsikter. utan anonymt internet = inget SD.

maktlöshet is a bitch

Du är en sån där dum jävel som tror att internet är en fluga? Du har fel och internet ökar hela tiden i betydelse. Så enligt din egen slutsats borde SD växa!
Citera
Medlem
Chat med Jan Helin på aftonbladet just nu.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article20294667.ab
Citera
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daslollipop
Aftonbladet använder det fria ordet (som ni tydligen tycker är oerhört viktigt). Vad är det för skillnad?
Att begå brott anonymt är fortfarande ett brott. Och då får man ta konsekvenserna.

Vadå för brott? Är en åsikt ett brott? Flashback står i USA, och därför gäller inte svensk lagstiftning. Så vilka inlägg är så hemska att personerna som skriver dem förtjänar att straffas?
Citera
2015-02-10, 16:12
Medlem
Tilteds avatar
Fråga 4 i ABs chat:

"Tack, ni gör en stor samhällstjänst. "

Hahahaha, stor komik. Hur vore det om de svarade på lite kritiska frågor istället?
Citera
2015-02-10, 16:12
Medlem
Kanske det bästa AB har gjort! Man måste ju ha kuk nog för att stå för vad man tycker!
Citera
2015-02-10, 16:14
Medlem
Vedträs avatar
Citat:

Uppenbarligen för att man kan förlora jobbet o mer som några gör idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in