2015-02-10, 14:49
Medlem
Reellfantasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paladin
Men det är inte 40 000 rasister ditt troll. De har ju tagit alla de kan och registrerat uppenbarligen (eftersom jag är med )

Då får du väl bevisa det då. För mig är du bara en minoritetshetsare och du förtjänar att bli uthängd.

Ingen av er rasister ska någonsin gå säker.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NavierStokes
Är det inte risk att AFA-iten blir körd i det läget?

Till slut slår någon förmodligen tillbaka ganska ordentligt. Kan inte säga att det skulle göra mig särskilt ledsen, även om jag inte uppmanar någon till något. Det är bara ett inte helt orimligt antagande.
Citera
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ja, så länge det inte är hets mot folkgrupp och att det tydligt framgår det är jag som tycker och tänker det. Det ser jag inga som helst problem med.

Det behöver inte tydligt framgå vem som skriver någonting. Det är en helt bisarr idé. FN-deklarationen finns till för alla, i synnerhet i sådana länder där du får plikta rejält för att ha en åsikt.

Hela George Orwells bok 1984 går ut på att det inte ska finnas någon anonymitet. Att du alltid ska vara övervakad, eller åtminstone oroa dig för att vara övervakad. 1984 är anonymitetens motpol, och det verkar vara vad Aftonbladet eftersträvar.
Citera
Medlem
googlar man på bla tar och judesvin hamnar man numera på Aftonbladet.
vill de visa att det är betydligt fler som är emot invandring än bara SD?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsilul
De söker efter våra medlemmar och får dem sparkade.

Aftonbladet: Glöm inte, ni har just börjat detta. Kriget har bara börjat.
Våra medlemmar?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
SD har nu sparkat JA och det är både väntat och patetiskt.

Vi kontrollerar våra medarbetare på det sätt man kan med vandelsintyg och alla konstens regler. Men vi kan ju inte göra som ni, att hacka oss in på sajter och kolla

Intressant uttalande av Winberg till Aftonbladet.
Vill inte länka, men det står på AB just nu.
Citera
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Är man professionell så ska ens åsikter inte påverka alls.

Jämför med en läkare som ska ta hand om en skottskadad våldsbrottsling, som precis gjort andra människor illa. Den professionella läkaren behandlar honom på precis samma sätt som han behandlar andra. Han gör bara sitt jobb.

Om våldbrottslingen just våldtagit läkarens barn tror jag inte att läkaren skulle bedömas lämplig att utföra behandlingen.
Citera
2015-02-10, 14:50
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Jag anser att man från början inte borde skriva sina åsikter om de kan leda till att man förlorar jobbet eftersom man tar på sig ett ansvar när man accepterar ett yrkesuppdrag. Som läkare förväntas man ha en humanistisk värdegrund och de andra två männen hade mycket troligt också riktlinjer att följa när de blev anställda. Om man riskerar att hamna i fängelse pga sina åsikter så är det inte heller mer än rätt att man får stå till svars för dem eftersom man begått en brottslig handling. Eller tycker du att man ska få komma undan med brott bara för att man är anonym på nätet? Jag har inte begått något lagbrott och jag riskerar inte att förlora vänner eller jobb om jag skull bli outat på fb, jag beter mig inte heller som en jävla idiot och spyr ut mig hatiska åsikter som jag aldrig skulle våga stå för i verkligheten bara för att jag sitter anonym bakom en datorskärm. Jag är inte så jävla feg helt enkelt.

Sedan förstår jag inte varför alla ska dra det så långt. Nej, vi kommer inte bli en diktatur för att vi inte accepterar kränkningar, hot och hets mot folkgrupp i vårt land. Vilka som drar gränsen är våra svenska lagar och arbetsgivarna.

Sen när blev det olagligt med avvikande åsikter i Sverige?
Citera
Medlem
Jag undrar om inte metodiken för AB o.s.v. är att man kommer över någons användarnamn, varpå man söker på personens alla inlägg (ord som typ neger, cp, utvecklingsstörd m.m.) för att se om personen någonsin "näthatat". Även om man bara hittar 4-5 inlägg bland 1000 så har man ju en story.
Är det 1000 inlägg om Counterstrike, mobiltelefoner och vilken folköl som är godast så blir det såklart ingen story.

Hade man suttit på en databas så borde det funnits mer intressanta personer än den så kallade läkaren.

Resultatet är fortförande att man svartmålar en konkurrerande nyhetskanal samt skrämmer folk från att någonsinn uttrycka sådanna åsikter som aftonbladet för tillfället anser inte ska uttryckas.

Jag misstänker dock att många som ser löpsedeleln (köper någon tidningen?) offentligt uttrycker fasa men sedan söker sig till Flashback p.g.a. det alternativa innehållet jämfört med svensk msm.
Citera
Medlem
Anteauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
SD har nu sparkat JA och det är både väntat och patetiskt.
”När han anställdes av Europaparlamentet skrev han under ett dokument om en uppförandekod som han nu brutit emot”, säger Cecilia Wikström i ett pressmeddelande.
Mm. Nu är det bara så att han inte skrivt ETT endast inlägg på Flashback sedan han tillträdde sin tjänst. Och även om några av de 94 inlägg han skrivt där sedan registreringen för elva (11!!!!) år sedan må vara klandervärda så kan då jag inte finna något uttalande som kan anses brottsligt.
http://www.svt.se/nyheter/sverige/sd-jurist-sparkas-efter-rasistinlagg
I beröringsskräcken får man totalpanik och beter sig som morsan som hittade en skorpion i badkaret - kastar ut ungen med badvattnet. :P
Citera
Bannlyst
Jag ser en röd tråd i alla de som hängts ut. Unga arga män frånskilda/ogifta män .
Ska vi se det som normen för alla andra som dagligen postar hat här på flashback?

Handlar det om att ni egentligen är ensamma?
det vore isåfall en större nyhetsstory för aftonbladet tycker jag
Citera
2015-02-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att Aftonbladet på egen hand eller via andra aktörer lyckas komma in i det heligaste är inget som förvånar, dock märkligt att Aftonbladet eller någon av deras partners inte har infiltrerats. Det borde dyka upp skandaler från den sidan rätt vad det är tycker jag.

Kommer vi att få se Melins huvud rulla en vacker dag, eller varför inte chefredaktörens? Jag kan inte för en sekund tänka mig att hela Aftonbladets redaktion är totalt fläckfri, det finns inte på kartan. Taskspel är inte att föredra men Aftonbladet har satt ribban för hur politiska frågor bör tacklas.

Du måste nu tänka till, för det handlar om olika saker.

Vi debatterar allt möjligt internt på forumet, just för att det finns ingen öppen debatt i det offentliga rummet. Det finns frågor som är nästan livsfarliga att diskutera, och som bemöts med rasistanklagelser, när de diskuteras. Just för att Sverige är ett konstigt land, där bilden av Sverige är viktigare än hur det är i Sverige i verkligheten.

Men det är ingen vettig diskussion när man förpestar livet för enskilda människor man inte tycker om, eller genom sitt yrke undergräver och diskriminerar vissa utvalda grupper människor, när all lagstiftning förbjuder diskriminering av klienter och patienter. Likhetsprincipen är stark inom det mesta i Sverige!

Att utnyttja anonymiteten som skydd, för att agera kriminellt är inte yttrandefrihet!
Det enda som är utmärkande är att det är svårt att tränga igenom anonymiteten, och nu har det gjorts.

Flashbacks regler är inte lag utanför forumet. Därför blir diskussionen om yttrandefrihet lika patetisk som när brottslingar inte står för sina gärningar med fingrarna i syltburken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in