Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Att Aftonbladet på egen hand eller via andra aktörer lyckas komma in i det heligaste är inget som förvånar, dock märkligt att Aftonbladet eller någon av deras partners inte har infiltrerats. Det borde dyka upp skandaler från den sidan rätt vad det är tycker jag.
Kommer vi att få se Melins huvud rulla en vacker dag, eller varför inte chefredaktörens? Jag kan inte för en sekund tänka mig att hela Aftonbladets redaktion är totalt fläckfri, det finns inte på kartan. Taskspel är inte att föredra men Aftonbladet har satt ribban för hur politiska frågor bör tacklas.
Du måste nu tänka till, för det handlar om olika saker.
Vi debatterar allt möjligt internt på forumet, just för att det finns ingen öppen debatt i det offentliga rummet. Det finns frågor som är nästan
livsfarliga att diskutera, och som bemöts med rasistanklagelser, när de diskuteras. Just för att Sverige är ett konstigt land, där bilden av Sverige är viktigare än hur det är i Sverige i verkligheten.
Men det är ingen vettig diskussion när man förpestar livet för enskilda människor man inte tycker om, eller genom sitt yrke undergräver och diskriminerar vissa utvalda grupper människor, när all lagstiftning förbjuder diskriminering av klienter och patienter. Likhetsprincipen är stark inom det mesta i Sverige!
Att utnyttja anonymiteten som skydd, för att agera kriminellt är inte yttrandefrihet!
Det enda som är utmärkande är att det är svårt att tränga igenom anonymiteten, och nu har det gjorts.
Flashbacks regler är inte lag utanför forumet. Därför blir diskussionen om yttrandefrihet lika patetisk som när brottslingar inte står för sina gärningar med fingrarna i syltburken.