2015-02-10, 14:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Svensk medielogik: Först skapar man ett repressivt, DDR-liknande klimat där minsta avvikelse från elitens linje straffas stenhårt. Sedan hånar man människor som i detta mardrömslika debattklimat väljer att vara anonyma, och är helt oförstående inför deras val.

Vore det inte så sorgligt kunde man skratta åt det.

Precis så är det. Tragikomiskt. Tyvärr överväger tragiken.
Citera
Medlem
IvanIvanovitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Det kommer inte gå såklart. 40000 rasister är uthängda, Flashback har nästan 1 miljon användare, detta talar för att det enbart är rasister som hängs ut.

Om 1/200 blir bespottade gråter jag inte direkt, speciellt inte om de sitter här och hetsar mot islam.

Tack för informationen. Var det någon som bad om din åsikt? Hora...
Citera
Medlem
NavierStokess avatar
Citat:
Då är du körd. Och det är bara rätt.
Är det inte risk att AFA-iten blir körd i det läget?
Citera
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Det kommer inte gå såklart. 40000 rasister är uthängda, Flashback har nästan 1 miljon användare, detta talar för att det enbart är rasister som hängs ut.

Om 1/200 blir bespottade gråter jag inte direkt, speciellt inte om de sitter här och hetsar mot islam.

Men det är inte 40 000 rasister ditt troll. De har ju tagit alla de kan och registrerat uppenbarligen (eftersom jag är med )
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Hur vet du det? Om den som skriver så nedsättande om svarta och judar också behandlar svarta och judar sämre är det inte precis något som journalförs.

Blotta misstanken skulle nog göra att arbetsgivaren blev ytterst vaksam, vilket skulle vara en vinst. I detta fall vet förmodligen arbetsgivaren inte vem mannen är eftersom Aftonbladet inte outat honom.

Är man professionell så ska ens åsikter inte påverka alls.

Jämför med en läkare som ska ta hand om en skottskadad våldsbrottsling, som precis gjort andra människor illa. Den professionella läkaren behandlar honom på precis samma sätt som han behandlar andra. Han gör bara sitt jobb.
Citera
2015-02-10, 14:47
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
Och skryter gör asen också, stor text på startsidan. Typ som om det vore ett terrorattentat. Död åt Aftonbladet!

Det sjuka är ju att dom hänger ut sina egna
"MP-POLITIKER MED DUBBLA BUDSKAP"

Det finns ingen gräns för vilka som ska bli huggna i ryggen av aftonbladet.
Bäst att alla journalister och föräldrar till alla journalister tar ett steg ifrån varandra då kniven i ryggen inte är långt borta på redaktionen..
Citera
Medlem
pepsiluls avatar
De söker efter våra medlemmar och får dem sparkade.

Aftonbladet: Glöm inte, ni har just börjat detta. Kriget har bara börjat.

Ni har väl inte glömt 2008 när era mail blev outade, och vart?
Senast redigerad av pepsilul 2015-02-10 kl. 14:52.
Citera
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Hur mycket man än hatar allt detta så ska man vara jävligt glad att inte vänsterextremisterna i RG släppte hela medlemslistan på tbp eller någon annan torrent site så att alla de 40.000 unika användare kunde hängas ut.

Nu har ju en skittidning i alla fall i deras bemärkelse sållat ihop ett gäng flashbackare som de anser är rasister och inte alla de 40.000 som de påstår sig ha tillgång till.

Än värre hade det varit om hela jävla listan sprids. Men så dumma är nog inte RG eller AB.
Listan med alla 40 000 finns ju ute, men den tycks ju inte ha så mycket med Flashback att göra, förutom namnet på databastabellen.
Citera
2015-02-10, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanIvanovitj
Så satans korkat... Du ser inte att andra personer vill vara anonyma av samma anledning.

Dina åsikter är nog ganska mycket lättare att "stå för" än andras. Du riskerar inte att förlora jobbet, hamna i fängelse för hets mot folkgrupp samt få ett hembesök av RF eller AFA. Så inte så konstigt att du kan "stå för dina åsikter".

Att du inte ser hur det är ett demokratiskt problem om människors anonymitet upphör över nätet. Minns ett exempel i Kina där regeringen i Peking begärde ut från Yahoo namnet på en anonym bloggare för att han spred åsikter som gick emot den kinesiska staten. Han fängslades när dem fick hans namn från Yahoo. Det är inte helt omöjligt att något liknande skulle kunna hända i Sverige om det blir en norm att förfölja människor med impopulära åsikter över nätet. Vem är det som drar gränsen för vem som har förkastliga åsikter? Aftonbladet? Dem kommer ju alltid att gå och lita på, dem vill ju vårt bästa.

Jag anser att man från början inte borde skriva sina åsikter om de kan leda till att man förlorar jobbet eftersom man tar på sig ett ansvar när man accepterar ett yrkesuppdrag. Som läkare förväntas man ha en humanistisk värdegrund och de andra två männen hade mycket troligt också riktlinjer att följa när de blev anställda. Om man riskerar att hamna i fängelse pga sina åsikter så är det inte heller mer än rätt att man får stå till svars för dem eftersom man begått en brottslig handling. Eller tycker du att man ska få komma undan med brott bara för att man är anonym på nätet? Jag har inte begått något lagbrott och jag riskerar inte att förlora vänner eller jobb om jag skull bli outat på fb, jag beter mig inte heller som en jävla idiot och spyr ut mig hatiska åsikter som jag aldrig skulle våga stå för i verkligheten bara för att jag sitter anonym bakom en datorskärm. Jag är inte så jävla feg helt enkelt.

Sedan förstår jag inte varför alla ska dra det så långt. Nej, vi kommer inte bli en diktatur för att vi inte accepterar kränkningar, hot och hets mot folkgrupp i vårt land. Vilka som drar gränsen är våra svenska lagar och arbetsgivarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Känner du honom eller hur vet du det där?
Hade det funnits en massa anmälningar mot honom så kan vi nog vara väldigt säkra på att det hade tagits upp i artikeln om honom. Så det är en mer än rimlig slutsats att tro att han sköter sitt jobb.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Du verkar så jävla dum att det förmodligen inte ens är lönt att diskutera med dig. Varför tror du det är så då? Försök tänk lite längre hela tiden. Ett steg längre hela tiden!

(Ledtråd, denna tidning vi diskuterar i denna tråd och just denna uthängning)

RIP åsiktsfriheten och demokratin i Sverige. Välkommen diktaturen!

Jag är alltså för dum för att diskutera med men ändå ställer du en fråga och förväntar dig ett svar?
Motsägelse? Retoriskt argument? Hunnit mogna sen dess? Skrivet i affekt?

Välkommen till det nya Sverige där man får stå för det man skriver. Jag är inte ett fan av anonyma hattrådar här på flashback och jag är ännu mindre fan av unga arga vita män som tror att det pågår ett krig i Sverige. Och att hat är lösningen på alla problem. Aftonbladet förtjänar credd för att de hänger ut offentliga figurer men besparar vanliga medborgare. De hade faktiskt kunnat gå ett steg längre. Längre. Längre.
Citera
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vad är dina belägg på att han missköt sitt jobb? tills motsatsen är bevisad så antar jag att han gör sitt jobb... eller sitter du på information som inte jag gör?

Det är ett jobb som kräver FÖRTROENDE. Det räcker med misstanke för att förstöra förtroendet. Det krävs inte bevis på att personen FAKTISKT misskött sitt jobb.

Ungefär som om en politiker för vänsterpartiet inte skulle vara lämplig för uppdraget om hen var stor aktieägare i ett företag som säljer vapen till Saudiarabien och sade sig privat stå för det men som politiker vara mot det. Eller en domare som dömer sexköpare men som själv på sin fritid köper sex. I båda dessa fall saknas bevis för att personerna missköter sitt jobb, men det uppkommer stora etiska frågetecken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in