2015-02-09, 19:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blazrrboz
Sluta tjata om yttrandefrihet, det är en relativ frihet som kan inskränkas genom lag. Den är inte, har aldrig varit och kommer aldrig att vara absolut. Sluta tjata om det nu.

Jag tror att många näthatare drar sig för att logga in och "skriva av sig" som läkarn uttryckte det.
För en gångs skull har aftonbladet gjort något vackert. De har rapporterat sanningen
Citera
2015-02-09, 19:31
Medlem
Rundcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbasxd
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20270343.ab

Jag kan verkligen inte tro att detta är på allvar. Vad fan är det för fel på denna 'tidning'?
Någon som vet varför detta görs? Jag sitter verkligen och kisar med ögonen, det är så pinsamt att läsa.

Snälla använd http://unvis.it/ när du länkar till trollmedia. AB skriver endast sådant som ger många klick (=reklamintäkter).

Antar att de flesta flashbackanvändare reggat sig med låtsasmejladresser och har nicknames som inte går att härleda till deras IRL-person (eller snarare AFK-person som Peter Sunde skulle ha sagt ).

Mycket talar därför för att AB endast kommer kunna hänga ut övre medelåldersfigurer som inte har koll på hur man håller sig anonym på nätet. Det är dock illa nog. "Yttrandefrihet på riktigt-principen" måste bevaras.
Citera
2015-02-09, 19:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Aftonbladet och Researchgruppen är hemska per definition då de avslöjar anonyma "tyckare"... Dock tycker jag det vore betydligt mer intressant att diskutera varför dessa "tyckare" i princip alltid skyller ifrån sig istället för att stå för vad de skrivit.

Jag menar... Separerar jag från flickvännen eller skiljer mig från min fru sätter jag väl inte igång med att skriva inlägg på Flashback jag inte kan står för i verkliga livet? Har jag sådana åsikter är de väl mer grundade än en tillfällig personlig kris?

Det är väl inte så konstigt, även den mest rutinerade yrkespolitiker blir manglad av ett mediadrev. En vanlig "Svensson" skulle köras över som av en ångvält.
Citera
Medlem
Kan svära på att ingen av de utländska killar som skrivit skit om svenskar på FB kommer hängas ut.
Citera
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazrrboz
Sluta tjata om yttrandefrihet, det är en relativ frihet som kan inskränkas genom lag. Den är inte, har aldrig varit och kommer aldrig att vara absolut. Sluta tjata om det nu.

Är det olagligt att "tycka" om Carolas adoptivbarn? Eller konstatera att inavel skapar medicinska kostnader?
Citera
2015-02-09, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Haha! Fantastiskt.
Karln säger i AB-intervjun att han vill "provocera" och "göra folk arga" med sina rasistiska uttalanden. Som om det skulle provocera eller uppröra en enda käft på Flashback. Åtta av tio håller ju för fan med!

8 av 10 håller bara med när de sitter på nätet och kan hetsa varandra. I verklighet är det få här som har de åsikterna.
Citera
2015-02-09, 19:35
Medlem
losfers avatar
Ska bli intressant att se om denna uppmärksamhet driver mer traffik till flashback. Trenden har inte varit så bra på sistone men det kanske vänder nu, med ABs "reklamkampanj" i ryggen.

http://www.alexa.com/siteinfo/flashback.org

OnT: Roligt när gamla synder kommer tillbaka så här. Jag har säkert själv sagt en hel del på fb som jag kanske inte skulle gjort över en öl med arbetskompisarna men det är "the name of the game". Det får man ta.

Skriv aldrig nåt i någon form av digital media som du inte är beredd att se i tidningen nån dag. Dina privata email, dina jobbemail, flashback, facebook, olika chattar osv. Allt kan hittas en dag och bli allmän kännedom.

Dom flesta fattar detta men inte alla. Fast en doktor hade man väl trott skulle va lite smartare. Han kanske är tandläkare.
Citera
2015-02-09, 19:35
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KurtMikkelsen
Väldigt intressant att man väljer att fokusera på den politiskt korrekta delen och göra ett rasistjippo utav det hela när själva problemet är att läkaren har brutit mot sin tystnadsplikt och diskuterat patienter.

Fast kan förstå massmedia också, kan inte vara lätt att få varit samhällsuppfostrare och okritiskt kunnat publicera vilken smörja som helst och det var sanning.
Men nu blivit degraderad till någon apa som repetitiv sitter och spyr ur sig samma lågkvalitativa skit dag ut och dag in.
När folk nu sitter och spinner vidare på informationen dom matas med, och gång på gång ertappar dessa patetiska jon med felaktigt publicerad information, censur och annat ovärdigt.
Det är klart dom vill ha tillbaka sitt åsiktsmonopol.

Men har läkaren gjort det ?

Har han skrivit vem, var och när ?

Tex Kalle, båstad, hösten 2012 ?

Eller har skrivit : en man ifrån en stad någongång...
Citera
2015-02-09, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Kan svära på att ingen av de utländska killar som skrivit skit om svenskar på FB kommer hängas ut.

Som vilka då? Dom har ju ingen motsvarighet till anhängare av Sverigedemokraterna, Svenskarnas parti eller Svenska motstådsrörelsen som sitter på FB och sprider hat.
Citera
2015-02-09, 19:37
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedishtripper
8 av 10 håller bara med när de sitter på nätet och kan hetsa varandra. I verklighet är det få här som har de åsikterna.

Du verkar så jävla dum att det förmodligen inte ens är lönt att diskutera med dig. Varför tror du det är så då? Försök tänk lite längre hela tiden. Ett steg längre hela tiden!

(Ledtråd, denna tidning vi diskuterar i denna tråd och just denna uthängning)

RIP åsiktsfriheten och demokratin i Sverige. Välkommen diktaturen!
Citera
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Frågan är i och för sig om det i sådana fall skulle publiceras. Även om slaskpressen förstås kan tänkas göra lite vad som helst för att sälja lösnummer så undrar jag om man verkligen skulle hänga ut en politiker från något parti som står tidningen och redaktionen nära.

Chang Frick menade ju t.ex. att det skulle hängas ut politiker som tipsat PI (på den tiden det begav sig), men allt Metro tycks ha valt att publicera är väl en enda enda sverigedemokrat. Frågan i just det fallet blir väl om Metro avstod från att hänga ut resten, om Chang själva inte läckte det han skrev att han skulle läcka, eller om det helt enkelt inte fanns något mer att läcka.

Jo men det tror jag dom hade gjort. Alla de drev som fått sossar att avgå har ju startats av Sossevänlig media. Om det säljer, ja..

Men det hade inte förvånat mig om dom beskyddat sina vänner om de fastnade i nätet.
Dom har ingen själ, inga skrupler. Bara en påhittad kodex som dom försöker följa..
Citera
Medlem
najass avatar
Återigen, håll er till ämnet. Följande trådar passar för mycket av det som nu raderats som OT i denna tråden:

(FB) Researchgruppen, vad vet vi?
(FB) Researchgruppen påstår att de har Flashbacks databas
(FB) Vad hände med Researchgruppen?
(FB) Judar och Researchgruppen

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in