2015-02-08, 08:06
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
jo, fast vilka gems är det du kör med? bane of the trapped och... enforcer? bane of powerful? enforcers procent adderas nämligen med cold damage (samt appliceras bara på skadan dina sentries gör) så den effektiva boosten är inte riktigt så stor som det ser ut. om du vill fortsätta med 2 gems tycker jag iaf du ska testa göra några runs med bane of the trapped och zei för att se om det går bättre. alltid när jag kollar "bra" spelares profile så har dom (ifall gemsen inte alla är samma rank) prioriterat att lvla upp just trapped och zei först, så det verkar som att dessa ger en större effekt än enforcer/bop. värt ett försök kanske.

testade spela in en run innan, mest för att testa software då jag aldrig gjort det. ganska kass kvalite men kanske är av intresse. https://www.youtube.com/watch?v=yeN7MQtgxtw skulle egentligen bara testa om spitfire > polar station då jag fixade en ny arcane barb med chill on hit (för att trigga cull the weak) men trots den överdrivet bra våningen så var det inte alls lika bra som polar station vid närmare undersökning efteråt, så fokusera inte allt för mycket på mitt val av sentries

Gems jag kör är; Bane of trapped & Bane of powerful. (inte direkt usel level på dom)

Min profil; http://eu.battle.net/d3/en/profile/Fritte-2225/hero/50595895
Den gear du ser och skills, är vad jag kör med oavsett T6 eller Great Rift..

Enforcer kör jag inte med då Sentrys inte är PETs längre, så ser inte den som nåt som kan gynna..
Eller är det en viss beräkning kvar fortfarande gentemot Enforcer?

Spitfire testar jag med nu imellanåt, men kör till 99% med Polar Station för att få lite defensiv och skydd då det börjar gå åt pipan, att få en Slow på mobs/elits är rätt bra då det tryter på Hatred

Men din video, vid RG så placerar du Sentrys direkt vid RG, vilket gör att du förlorar ju effekten som Zei ger, enda du får som nytta då är ju Stun-effekten.
Zei har ju innan patchen kalkulerat ifrån Sentrys samt från Fetish Army om man kör som WD med den.
Lite detta jag menade i ett tidigare inlägg att Zei är för mig världelös och tar upp en socket i en ring/amulett som skulla kunna ge Sheet-dmg :P
Senast redigerad av ImWorthless 2015-02-08 kl. 08:12.
Citera
2015-02-09, 02:53
Medlem
PhilDunphys avatar

Har inte kollat upp allt för mkt om dh's men såhär tror jag att det står till. Sentries är fortfarande pet och det fungerar fortfarande att använda enforcer. Det som har ändrats är att istället för att sentriese gör 95% av skadan står de istället för ~40%. Så använder man enforcer med 30% mer dmg, får man istället bara ut 30%*40% av sin totala dmg ökning.

Samma gäller då för zei's fast omvänt. Om man själv står rätt positionerad har man ju 35%(eller va den nu ger)*60%. Om sen sentriesen är rätt positionerade får man ju ut all dmg på den. Jag skulle säga att zei's är det självklara valet som andra gem!

Edit. Grattis till 48an M.S! Starkt jobbat
Senast redigerad av PhilDunphy 2015-02-09 kl. 03:03.
Citera
2015-02-09, 12:32
Medlem
Lanoos avatar
Så kort och gott är inte Enforcer eller Zei speciellt bra till en sentry-DH längre?
Jävligt surt då jag gillar stun-effekten Zei ger.

Bane of the trapped är ju självklar
Bane of the powerful är aldrig fel.
Men sen då? Taeguk känns ju användbar och jag har sett många som kör den.
Pain enhancer då? Den borde ju funka? Speciellt eftersom physical DHn har gjort sin entré på högre nivåer

Till min lightning DH kör jag trapped och gogok. Borde man byta ut 10%cc på neck mot socket för att trycka in en tredje gem? Eller torskar man för mycket critt? ligger nu på 57% om jag minns rätt. (diabloprogress funkar inte helt idag)
Citera
2015-02-09, 12:50
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Så kort och gott är inte Enforcer eller Zei speciellt bra till en sentry-DH längre?

Pain enhancer då? Den borde ju funka? Speciellt eftersom physical DHn har gjort sin entré på högre nivåer

Till min lightning DH kör jag trapped och gogok. Borde man byta ut 10%cc på neck mot socket för att trycka in en tredje gem? Eller torskar man för mycket critt? ligger nu på 57% om jag minns rätt. (diabloprogress funkar inte helt idag)

Nej, kanske var lite otydlig men kort och gott så är zei det näst bästa alternvativet för dh's. Den har blivit starkare än tidigare då det är enklare att positionera sig själv än sina sentries. Som tredje gem brukar dock folk köra taeguk eller powerful. Teaguk är bättre vid hög rank.

Själv är jag aldeles för lat för att orka hålla reda på stacks, så jag håller mig till powerful!
Citera
2015-02-09, 13:52
Medlem
Citat:

som phil säger är bane of trapped och zei generellt sett obligatoriska val. sedan har jag läst tester om att powerful är bäst för group play och enforcer/taeguk e bäst för solo play (antagligen beroende på om man har tillräckligt med rcr för att hålla upp taeguk på gränsen till konstant med CA)
Citera
2015-02-09, 13:54
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:

Pain Enhacer failar om du kör Steady Aim som passiv då dom tar ut varandra..

Jag testade nyss Lightning enligt denna guide; https://www.youtube.com/watch?v=UblRlraSe2U
Sög hårt som fan tycker jag
Men då verkar den där spelstilen vara väldigt aktiv med, jag är lite mer laidback och bara vill stå och trycka på en knapp och sentrys gör jobbet :P

Sen glömde jag tidigare, Gratulerar M.S till 48an!
Citera
2015-02-10, 13:17
Medlem
TILFens avatar
Hej,

Jag införskaffade mig nyligen Diablo 3 (PS4), jag har ett par frågor som jag gärna skulle vilja få besvarade och se vad ni har för synpunkter.

Bör jag spela som Barbarian eller Crusader?
Om jag spelar CO-OP, måste jag ha ett till konto eller kan min vän spela som gäst?

Tack på förhand!
Citera
2015-02-10, 13:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TILFen
Hej,

Jag införskaffade mig nyligen Diablo 3 (PS4), jag har ett par frågor som jag gärna skulle vilja få besvarade och se vad ni har för synpunkter.

Bör jag spela som Barbarian eller Crusader?
Om jag spelar CO-OP, måste jag ha ett till konto eller kan min vän spela som gäst?

Tack på förhand!

Lira den klass du tycker är kul skulle jag säga, tänk inte så mycket på vad som är OP end game för din första klass, utan du kommer ha tid att dra upp flera olika klasser.

Vet inte vad du menar med ett konto till, ska du lira med någon annan så kräver detta att båda har köpt spelet.
Citera
2015-02-10, 13:27
Medlem
Är ni taggade inför S2 på fredag? (är det 18.00 den startar?)

Jag är iaf taggad! Hoppas några fellow FB'are kommer va på grinden i helgen!

http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/2ve1df/170_no_exploit_67_hour_leveling_guide_what_to_do/
Citera
2015-02-10, 14:08
Medlem
TILFens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Lira den klass du tycker är kul skulle jag säga, tänk inte så mycket på vad som är OP end game för din första klass, utan du kommer ha tid att dra upp flera olika klasser.

Vet inte vad du menar med ett konto till, ska du lira med någon annan så kräver detta att båda har köpt spelet.

Tack för svar! Blir nog barbarian.

Menar när man kör CO-OP i samma rum dvs.
Citera
2015-02-10, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Är ni taggade inför S2 på fredag? (är det 18.00 den startar?)

Jag är iaf taggad! Hoppas några fellow FB'are kommer va på grinden i helgen!

http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/2ve1df/170_no_exploit_67_hour_leveling_guide_what_to_do/

den där guiden ger jag inte mycket för. tycker den hade kunnat ersättas av "play adventure mode", för mer än 6-7 timmar är vad season 1 tog för mig och då gjorde jag i princip bounties/rifts med lite olika public groups utan någon närmare planering eller eftertanke
Senast redigerad av M.S 2015-02-10 kl. 14:48.
Citera
2015-02-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
den där guiden ger jag inte mycket för. tycker den hade kunnat ersättas av "play adventure mode", för mer än 6-7 timmar är vad season 1 tog för mig och då gjorde jag i princip bounties/rifts med lite olika public groups utan någon närmare planering eller eftertanke

Nåja, vissa bra tips finns det allt i den Menade dock inte att den är något att följa slaviskt, bara slängde in det i mitt inlägg då jag satt på reddit kollade samtidigt.
Senast redigerad av GillarKebabtallrik 2015-02-10 kl. 14:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in