Citat:
Ursprungligen postat av
marshemi
Jag tror inte på någon utopi, självklart kommer det alltid finnas folk som inte är lämpade för sina jobb som aldrig blir avslöjade men jag ser det ändå som något bra varje gång någon blir avslöjad.
Vi delar uppenbarligen inte uppfattning, och jag ska inte sticka under stolen med att jag ser ner på många människor som bär åsikter i likhet med de du förmedlat här i tråden. Det vore med andra ord önskvärt för mig om jag kunde slippa att möta personer som dig när jag rör mig i samhället, oavsett om det är vid ett läkarbesök eller annat ärende.
Med den anledningen vore jag tacksam om du kunde dela med dig mer om dig själv och din person. Vad heter du? Vad jobbar du med? Var bor du? Kanske kan vi till slut dela åsikten att ett "avslöjande" av privatperson vore något positivt. Är du beredd att tillmötesgå mitt önskemål, eller är din princip inte längre värt något så fort det inte är till din egna personliga fördel?
Detta är återkommande för resonemang från diverse vänsterpatrask. Under parollen "antifascism är självförsvar" finns inget hinder att ta till våld eller förtryck. Det fina i kråksången är att vänsterpatrasket själv definierar vad "antifascismen" är.