2015-02-10, 14:01
Medlem
ArneIIIs avatar
Skulle jag varit Joel skulle jag inlett en rättsprocess om förtal mot Aftonbladet som jag antagligen skulle vunnit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Ojojoj hur många av er fascister och rasister som kommer åka dit

Detta kommer pågå i flera år, och det finns inget som säger vi inte har tillgång till allt ni skriver nu också...

Bäva inför Researchgruppen och det antifascistiska motståndet!

Tänk bara på alla äckliga hycklande politiker och maktmän och poliser som kommer få ett helvete....

Majoriteten av oss är inte dumma och har använt oss utav VPN + mail som inte går att koppla till oss själva.

Men det är tråkigt för dem som är naiva eller okunniga om datasäkerhet. Du ger ryggdunkning till AB för att samarbeta med RG som kartlägger människor som har andra åsikter än dem själva. Tråkigt att du har den synen, men Flashback är ett ställe där alla skall kunna ventilera sig oavsett extrema åsikter.

Det är bättre att man sitter här och ventilerar sig än samla på sig frustration eller aggression och ta ut det i verkliga livet.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Nu är det bevisat att SD:are egentligen är väldiga rasister, att de sedan inte vågar stå för sin rasism visar på vilket parti det är...

Alla som skriver rasistiskt på Flasback om muslimer och andra grupper ska veta att de inte är säkra.

Fast den enda politiker som hängts ut hittills, i det senaste drevet, har varit en miljöpartist.

Det är fel att tro att sådana är åsikter endast finns bland sverigedemokrater. Dolda kameror mm har genom åren visat att det finns "invandrarfientliga" åsikter även bland andra partiers representanter. Det är förmodligen flest inom Sverigedemokraterna, men det finns givetvis gott om personer även inom andra partier.

Man får tänka på att det inte är naturligt att vara för Islam och att vara för utplånande av det svenska Sverige. Däremot är det förenat med stora risker att uttrycka sådana åsikter offentligt, så därför uttrycker många det i smyg istället. Detta gäller oavsett partitillhörighet.
Citera
2015-02-10, 14:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Micro 113

Du läser ju inte ens det han skriver förmodligen för att det sätter fingret på problemet nåt som du inte bryr dig om att behandla orsakerna till folks skriverier här på FB utan ska *behandla* symptomen och sparka på folk som desperat avreagerar sig på FB.

försök förstå varför man skriver så istället för att avfärda det som nåt ååå han är rasist och hatisk osv.

Varför är man det ?

Moloknas inlägg sätter fingret på det många av oss som raljerat genom åren känner.

Ett utanförskap och framförallt en brist på debatt som är saklig och belyser båda sidors oro och problem utan det är ett enögt monster som ska lära folk vad man får säga.
Jag läste och besvarade den del som var relevant för det jag diskuterat.

Och nej - jag ser faktiskt inga skäl till att förstå varför hatare skall skyddas från yttrandefriheten men inte dem de hatar ..

Är man med och hänger ut andra i yttrandefrihetens namn så får man finna sig att bli uthängd i yttrandefrihetens namn.
Anser man att ens egna åsikter skall ha utrymme under yttrandefriheten så får man finna sig att andra - motsägande åsikter - har samma utrymme...
Citera
2015-02-10, 14:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, du får sitta hemma och plita ner vad du vet om dina grannar utan hinder ... Däremot får inte myndigheter kartlägga och registrera människor hur som helst...

Och du får inte upprätta register på internet hur som helst.

Vore det ett brott att "kartlägga" privatpersoner för andra privatpersoner så vore i princip en telefonbok ett brott ...

Inte riktigt så. Det är olagligt med privata register över privatpersoner som inte har gett sitt samtycke till att stå med, såvitt jag förstår.
Citera
2015-02-10, 14:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast den enda politiker som hängts ut hittills, i det senaste drevet, har varit en miljöpartist.

Det är fel att tro att sådana är åsikter endast finns bland sverigedemokrater. Dolda kameror mm har genom åren visat att det finns "invandrarfientliga" åsikter även bland andra partiers representanter. Det är förmodligen flest inom Sverigedemokraterna, men det finns givetvis gott om personer även inom andra partier.

Man får tänka på att det inte är naturligt att vara för Islam och att vara för utplånande av det svenska Sverige. Däremot är det förenat med stora risker att uttrycka sådana åsikter offentligt, så därför uttrycker många det i smyg istället. Detta gäller oavsett partitillhörighet.
En politiker och en politisk rådgivare ... Jag vill nog hävda att de rådgivare en politiker håller sig med också får tåla att granskas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Men är man själv så mycket bättre moraliskt om man använder hot och tvång för att få folk att inte yttra dessa åsikter? För det är ju det som sker nu.

När har de använt hot och tvång? Är det genom att rapportera om det hela? Eller vad menar du? Skall inte en kvällstidning få innehålla nyheter som inte passar vissa?

Undrar förresten varför de påstår att de mognat kvickt som fan efter det att nyheten ifråga kommer fram.
Citera
Medlem
Provokatörs avatar
Jan Hellin ”Hoppas kunna starta en diskussion om gränser” men han vägrar öppna kommentarsfältet.
Mao så misstror han sina läsare då han gjort bedömningen att läsarna inte skulle klara av att hålla sig inom "hans" gränser.

Ett publicistiskt lågvattenmärke, igen!

/Provokatör
Citera
2015-02-10, 14:04
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Jag tror inte på någon utopi, självklart kommer det alltid finnas folk som inte är lämpade för sina jobb som aldrig blir avslöjade men jag ser det ändå som något bra varje gång någon blir avslöjad.

Vi delar uppenbarligen inte uppfattning, och jag ska inte sticka under stolen med att jag ser ner på många människor som bär åsikter i likhet med de du förmedlat här i tråden. Det vore med andra ord önskvärt för mig om jag kunde slippa att möta personer som dig när jag rör mig i samhället, oavsett om det är vid ett läkarbesök eller annat ärende.

Med den anledningen vore jag tacksam om du kunde dela med dig mer om dig själv och din person. Vad heter du? Vad jobbar du med? Var bor du? Kanske kan vi till slut dela åsikten att ett "avslöjande" av privatperson vore något positivt. Är du beredd att tillmötesgå mitt önskemål, eller är din princip inte längre värt något så fort det inte är till din egna personliga fördel?

Detta är återkommande för resonemang från diverse vänsterpatrask. Under parollen "antifascism är självförsvar" finns inget hinder att ta till våld eller förtryck. Det fina i kråksången är att vänsterpatrasket själv definierar vad "antifascismen" är.
Citera
2015-02-10, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Skulle jag varit Joel skulle jag inlett en rättsprocess om förtal mot Aftonbladet som jag antagligen skulle vunnit.

De har rapporterat om vad han har skrivit. Skall han stämma dem för det?
Citera
2015-02-10, 14:07
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jan Hellin ”Hoppas kunna starta en diskussion om gränser” men han vägrar öppna kommentarsfältet.
Mao så misstror han sina läsare då han gjort bedömningen att läsarna inte skulle klara av att hålla sig inom "hans" gränser.

Ett publicistiskt lågvattenmärke, igen!

/Provokatör

Det är ju så det är nuförtiden. All debatt och diskussion sker mycket långt från dinosauriemedia. Inte ens i denna fråga, när de borde kunna vara agendasättande eftersom det ju faktiskt är deras artiklar, så är de i närheten av att vara en plattform för nyhetsdiskussioner. De blir omedelbart placerade i periferin och all diskussion sker på andra media, inklusive Flashback, Twitter, Facebook osv.

Rätt festligt så totalt ute de är.
Citera
2015-02-10, 14:07
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
De har rapporterat om vad han har skrivit. Skall han stämma dem för det?
Ja och med fog. Det var ju precis det jag skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in