Citat:
Ursprungligen postat av
N3ss3
Detta motsäger dock absolut inte att du skall få ha samma åsikt med flera konton i samma tråd, det beror helt enkelt på hur man lägger fram det. Gör man det dock under samma tidsperiod får man räkna med att risken för 1.07 är befintlig.
Ja, det går ju inte riktigt att dra någon tydligt gräns för vad man kan eller inte kan göra. Enda gången man inte riskerar 1.07 då man skriver i samma tråd med två olika användare är ju faktiskt om det framgår tydligt för alla som läser tråden att det är samma person bakom användarkontona.
Citat:
Ursprungligen postat av
Segermarschen
I wh0res dödsstraff: jag skapar en tråd och förespråkar dödsstraff med konto A. Sedan dödar jag konto A genom att byta mailadress till en icke befintlig adress, byter lösenord och loggar ut, och skapar konto B efter ett par månader. Jag postar i samma tråd med konto B. Avstängd för 1.07??? Det måste väl vara ett undantag från regeln?
Jo. Men det beror på hur det hela sker, här finns ju ett flertal möjliga scenarion som inte skall straffas. (Några exempel på det jag skrivit högre upp i inlägget.)
- Exempelvis att konto A har förlorat sitt lösenord och B helt enkelt fortsätter diskussionen, dvs, svarar på det som blivit citerat av A's inlägg.
- Ett annat möjligt scenario är att A och B är helt offentligt sammankopplade och det står i konto B's signatur att hen även är konto A.
Något som däremot bör straffas är om konto A skapar en tråd. Sen slutar använda konto A av någon anledning, och ett halvår senare går in i samma tråd och säger att TS tanke är bra, och genom att uttrycka sig - inte som att man fortsätter på diskussionen - utan genom att man "stödjer" den kan man helt klart straffas för 1.07, även om man alltså inte använt konto A på ett halvår.
Att det står klart för oss moderatorer genom ett meddelande är egentligen oväsentligt. 1.07 är ju inte en regel för vår skull, det är ju för vanliga användare det borde framgår, det är ju inte för vår egen skull vi har regeln. Reglerna är ju för att användare skall ha en så bra forumupplevelse som möjligt. Vi har inte direkt något egenintresse i att stänga av användare. I en fantastiskt värld hade vi inte behövt några regler.