2015-02-10, 13:19
Medlem
RadioDDR1s avatar
[quote=Hiitsme|52217439]
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified

Ja, det kan faktiskt bli konsekvenser av åsikter som att det är ok att knulla barn, att förintelsen aldrig har hänt eller att svarta är lägre stående än vita. Det kanske man bör vara beredd på.

Det är självreglerande. Går du ut och säger att det är ok att knulla barn kommer du att bli socialt utstött. Ett mycket hårt straff. Staten ska inte blanda sig i så länge du inte misstänks för att vara en praktiserande pedofil.

Det ska vara tillåtet att förneka förintelsen precis som det ska vara tillåtet för turkarna att förneka folkmordet på armenierna. Det är också självreglerande. I det första fallet anses du vara koko, det andra fallet resulterar i att Turkiet inte är välkomna som medlemsland i EU. Ser du hur självreglerat allting är?

Där staten blandar sig i blir det bara problem. Staten ska syssla med det mest grundläggande, inte gå in och detaljstyra hela samhället.
Citera
2015-02-10, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Men är man själv så mycket bättre moraliskt om man använder hot och tvång för att få folk att inte yttra dessa åsikter? För det är ju det som sker nu.

Det blir en öppnare debatt, och det var på tiden. Och information om vilket slödder som hamnar i Bryssel på skattebetalarnas bekostnad.

Det du skriver är nonsens om det inte är så att det är du själv som är folk!

För jag tror inte detta ändrar folks åsikter. Kommer din åsikt ha ändrats?

Men du kanske reflekterar, om var gränserna går för yttrandefriheten beträffande råa kränkningar av människor just för att en stolle i Bryssel borde ha besinnat sin rasism i stället för att stalka sin professor.
Citera
2015-02-10, 13:20
Medlem
JAMs avatar
[quote=RadioDDR1|52217581]
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme

Det är självreglerande. Går du ut och säger att det är ok att knulla barn kommer du att bli socialt utstött. Ett mycket hårt straff. Staten ska inte blanda sig i så länge du inte misstänks för att vara en praktiserande pedofil.

Det ska vara tillåtet att förneka förintelsen precis som det ska vara tillåtet för turkarna att förneka folkmordet på armenierna. Det är också självreglerande. I det första fallet anses du vara koko, det andra fallet resulterar i att Turkiet inte är välkomna som medlemsland i EU. Ser du hur självreglerat allting är?

Där staten blandar sig i blir det bara problem. Staten ska syssla med det mest grundläggande, inte gå in och detaljstyra hela samhället.
Min fetstil och tillägget på det är: Och framförallt inte "pressen".
Citera
2015-02-10, 13:21
Medlem
Ännu en gång väljer en Sveriges största vänstertidningar att samarbetar med kriminella vänsterextremister.
Skäms man inte. Varför hänger dom inte ut vänsterpolitiker som spyr ut sitt hat mot judar.

Sen fattar jag inte varför folk skriver saker som dom inte står för i verkligheten.

Hur fick dom reda på mailadressen? Kan alla se våra mailadresser
Citera
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Och vad finns det för nyhetsvärde att privatpersoner skriver liknande saker som Aftonbladets egna medarbetare? Är det inte ett enormt hyckleri att vissa ska hängas ut medan andra blir anställda efter liknande uttalanden? Du kanske gillar hyckleri som alla andra kulturmarxister?

Har du inte läst vad jag skrivit. Jag har ALDRIG försvarat att någon ska hängas ut. Det finns andra metoder att komma tillrätta med hatet, men det orkar jag inte ta i denna adrenalinstinna tråd.

När en uthängd person medger vad hen skrivit är det en helt annan sak. Då bedöms åsikterna i relation till t ex vad personen jobbar med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Lugna ner dig nu. Jag har inte läst något om den där journalisten. Om det du skriver stämmer så tar jag självklart avstånd från det. Rasism är aldrig OK.

Nej, du är extremt okunnig som alla andra kulturmarxister. Ni blir matade med ensidig information och går sedan ut i någon "antirasistisk" demonstration med er snedvridna verklighetsuppfattning där allt är svart eller vitt, Sverigedemokrater gör alltid fel och miljöpartiser, "antirasister", feminister och muslimer är små änglar som aldrig hatar.
Citera
2015-02-10, 13:22
Medlem
Me4Victorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reellfantasi
Nu är det bevisat att SD:are egentligen är väldiga rasister, att de sedan inte vågar stå för sin rasism visar på vilket parti det är...

Alla som skriver rasistiskt på Flasback om muslimer och andra grupper ska veta att de inte är säkra.
Precis, samma sak gäller MP. Jävla rasistparti
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirrorz
Jag tog en titt eftersom att en av mina mailadresser fanns med i listan. Personnummer var dock Helt åt skogen så hur de nu har kopplat samman mailadresser med personnummer kan jag inte förstå. Nu skriver jag inte hatiska inlägg heller så det gör mig ingenting men själva principen att sträva efter att outa tusentals svenskar som pratar om relationer/sexliv/ekonomi/hälsa/politik osv är i mina ögon förkastlig.

Näthat finns även på twitter och där pågår det relativt öppet. Att det här nu blir en sensation är inte konstigt, men det blir spännande att se om det blir några konsekvenser kring det här eller om det blir ungefär som med Lexbase (att det rinner ut i sanden).

Ja, det verkar som allas personnr inte stämmer överrens. Men det betyder ju ändå att du är övervakad av Researchgruppen. De vet förmodligen vilka ni är redan. De har kontakter överallt där de säkert få tillgång till andra databaser för att genomföra någon slags koll vilka andra sidor mailadressen existerar hos. Om du då har valt att skriva t.ex. ditt förnamn där så är det betydligt lättare att identifiera dig. Kanske till och med hela namnet?

Det är ingen som vet, men jag kan konstatera att Researchgruppen vet jävligt mycket mer än vad vi tror!
Citera
Medlem
rojass avatar
Citat:
Du verkar inte förstå alls. Jag vill inte förbjuda hat. Var får du det ifrån? Jag uppmanar den som känner hat att uppsöka psykologhjälp för att sluta må dåligt. Att känna hat över åsikter, samhället eller fenomen är tragiskt och destruktivt.
Ska du låtsas bry dig om "hatarnas" välmående nu?
Tror du att man som "hatare" mår bättre av att man blir uthängd och demoniserad i kvällspressen?
För ett par dagar sedan begick en f.d Sverigedemokratisk politiker självmord efter att hans liv blivit förstört i Expressens hets och förtalskapnaj.

Aftonblader och annan slaskmedia är inte ute efter att skapa en diskussion,detta hade de kunnat göra utan att outa privatspersoner,utan syftet med kampanjen är ingjuta skräck i anonyma establisemangs och systemkritiker och få dem att sluta yttra i tron om att de kan vara nästa offer för häxjakten.
Citera
2015-02-10, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Ännu en gång väljer en Sveriges största vänstertidningar att samarbetar med kriminella vänsterextremister.
Skäms man inte. Varför hänger dom inte ut vänsterpolitiker som spyr ut sitt hat mot judar.

Sen fattar jag inte varför folk skriver saker som dom inte står för i verkligheten.

Hur fick dom reda på mailadressen? Kan alla se våra mailadresser

Förmodligen genom "The Freedom of Information Act (FOIA)", 5 U.S.C. § 552 i USA där servrarna ligger.

http://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_of_Information_Act_%28United_States%29
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Huvudet på spiken. Det hade varit ytterst osannolikt att den där juristen skrivit dessa saker om JS och inte betonat att JS är av judisk börd. Det är i själva verket JS etnicitet som är det centrala för juristen. Det han skriver är typiska antisemitiska angrepp och föreställningar om judar.

Det kan för böveln inte vi veta, det är din personliga tolkning så gör det inte till en trådsanning. Det råder någon slags förställning om att alla människor är på samma medvetandenivå. Din sanning och verklighetsuppfattning måste inte vara samma som min, och juristens uppfattning behöver inte stämma med min. Han visste kanske inte bättre vid tillfället för skriverierna, för det bör han väl inte kritiseras eller? Man kan inte utgå ifrån att alla är lika klarsynta som en själv tycker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Det är lite rörigt med alla trådar, kanske finns det inte någon tillägnad den där databasen. Men...
Jag kan konstatera att en av mina vanligast använda mailadresser finns med. Även mitt personnummer. Dock ligger de åtskilliga tusen rader ifrån varandra. Min mailadress har inget med det associerade personnumret att göra och vice versa.

Jag förstår inte vad personnumret skulle ha med flashback att göra. Det har väl aldrig någonsin varit något man angett här? Det måste ju snarare härstamma från någon annan sida. Vad det nu finns för sidor där man anger fullständigt personnummer...

Vad jag har förstått så verkar det som glitch medveten har gjort så att man skall kunna se om man finns med i listan med hjälp utav alla mailadresser som finns med där. Han har valt att kasta om ordningen säkerligen för att inte drabba folk så att det syns utåt vilket personnr som tillhör vem osv. Jag vet inte, jag bara spekulerar. Men det skulle nog kunna vara så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in