2015-02-10, 12:26
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franzzie
Kan nån av er som håller så hårt för er rätt att näthata förklara för varför varenda SD-människa som konfronteras med sina sjuka åsikter blir så jääävla fega direkt? Kan dom inte stå för det dom tycker?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20293855.ab
Väldigt enkelt att förklara.
Att pudla är i detta fallet enda möjligheten till att behålla jobb och karriärmöjligheter. Om man har tur.

Han gjorde helt rätt. Teg först, koll upp om spårningen av honom har någon substans och sedan pudla.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Japp, och den lagstadgade yttrandefriheten gäller endast mellan privatperson och stat. Inget annat.

Skit i den svenska grundlagen om den inte är tillämplig.

Sverige har skrivit under deklarationen om de mänskliga fri och rättigheterna. Artikel 19 anger följande, citat;

Artikel 19
Var och en har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet att utan ingripande hysa åsikter samt söka, ta emot och sprida information och idéer med hjälp av alla uttrycksmedel och oberoende av gränser.
Citera
Medlem
Aktuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Finns ingen dubbelmoral.

Yttrandefrihet innebär inte rätt att hata andra människor för att de tillhör en etnisk eller kulturell grupp som man ogillar. Charlie Hebdos tecknare gör satir av religion och politik, de hatar ingen.

Rasister, fascister och nazister har aldrig accepterat denna skillnad - därför att hatet är förutsättningen för deras politiska agenda och när de vid tillfälle vunnit den politiska makten, som i Tyskland på 30-talet, så har yttrandefriheten snabbt avskaffats. Kvar har blott hatet funnits och folkmordet kom som resultatet av detta hat.

Har du läst artikeln om J*el A*kar? För där publiceras ju nämligen rasistiska skämt bland flera andra inlägg, varför? Det är ju bara skämt och hatar ingen. Hatet för hatet är det enda som håller er mörkröda vid liv och utan det skulle ni inte existera, så indirekt är ni en produkt av den politiska agendan.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det är dock inte olagligt med det ordet i USA, och det är liksom det som är poängen. I Sverige kan det som värst bli fängelse för att säga det. I USA blir det bara att man blir impopulär. Sedan att det är dumt att alls säga det ordet är en helt annan diskussion.
Beroende på sammanhang så är det olagligt - jo. Diskrimineringslagarna i USA är långt mycket striktare än de vi har i Sverige. .. och med striktare avses - lämnar mindre utrymme för diskriminering på grund av ras/kön etc.
Citera
2015-02-10, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Men det här att du postar om hur du injicerar illegala preparat borde väl ändå spridas under ditt riktiga namn med personnummer, tycker du inte? För samhällets bästa alltså, din brottningsklubb kan ju vara intresserad av det.

Att jag injicerat mig med illegala preparat är ju precis samma sak som att sprida rasism på nätet? Nåde gud för den samhällsskada som mitt egna bruk har skapat , jag tror inte att någon är särskilt intresserad av det längre, med tanke på att jag blivit mer eller mindre upptäck haha :*
Citera
2015-02-10, 12:29
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Joel Ankar: ”Jag tar starkt avstånd ifrån vad jag skrivit på Flashback för 6-7 år sedan. Uttalandena jag gjorde då skrevs i affekt och präglades av okunnighet, okänslighet och ilska. Jag är en annan person idag och har mognat betydligt. Jag vill be om ursäkt till de som känt sig kränkta eller illa berörda av mina uttalanden.”

Vad förbannad jag blir. Ta nu för fan konsekvenserna av ditt idiotiska, brottsliga och farliga beteende. Det går inte att anynoymt sprida sådan dynga och sen, när man blir påkommen, ta tillbaka det. Då är det FÖR SENT. Fy fan.

Ja det måste få konsekvenser när en person som jobbar så nära makten medger att han skrivit sådana saker. Det är inte rimligt att bara göra avbön och tro att han ska bli bedömd som en person med motsatt åsikter idag.
Citera
2015-02-10, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nötallergiker
Joel Ankar: ”Jag tar starkt avstånd ifrån vad jag skrivit på Flashback för 6-7 år sedan. Uttalandena jag gjorde då skrevs i affekt och präglades av okunnighet, okänslighet och ilska. Jag är en annan person idag och har mognat betydligt. Jag vill be om ursäkt till de som känt sig kränkta eller illa berörda av mina uttalanden.”

Vad förbannad jag blir. Ta nu för fan konsekvenserna av ditt idiotiska, brottsliga och farliga beteende. Det går inte att anynoymt sprida sådan dynga och sen, när man blir påkommen, ta tillbaka det. Då är det FÖR SENT. Fy fan.

Han borde antingen stå för det eller förneka att det verkligen var han som sa det. Att medge att man har sagt något men ångrar sig visar på att man är svag.
Citera
2015-02-10, 12:30
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Skit i den svenska grundlagen om den inte är tillämplig.

Sverige har skrivit under deklarationen om de mänskliga fri och rättigheterna. Artikel 19 anger följande, citat;

Artikel 19
Var och en har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet att utan ingripande hysa åsikter samt söka, ta emot och sprida information och idéer med hjälp av alla uttrycksmedel och oberoende av gränser.
Om vi inte försvarar dessa värderingar vilket samhälle riskerar vi då att få?
Citera
2015-02-10, 12:31
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified
Här uttalar sig den moderne kommunisten som inte anser att människor har rätt till sina egna åsikter och tankar utan att alla ska ha exakt samma nivå på vad dom tycker och tänker.

Det du anser är satir anser måna miljoner människor är hat. Det du anser är hat anser många miljoner människor är luftande av åsikter.

Vem är du att sätta en universell standard på folks åsikter och tankar?

Det är lugnt, kamrat. Jag talar inte utifrån en kommunistisk synpunkt i denna tråd. Jag talar utifrån en allmänt accepterad synpunkt i västerlandet som blev universellt giltig i samband med den borgerliga franska revlutionen.

Du vill fortsätta hata etniska grupper i yttrandefrihetens namn. Det har rasister, fascister och nazister gjort i alla tider. Dessa fattar inte att hat av etniciteter och kulturella grupper inte inryms i den universella standard om mänskliga fri- och rättigheter, av vilken yttrandefriheten är en del.

Universella mänskliga rättigheter garanterar nämligen varje individ och varje etnicitet och varje kulturell grupp att inte bli utsatt för hat som leder till i värsta fall folkmord. Men personer som vill se ett nytt folkmord i Europa, vill förstås vara fri att fortsätta hata i syfte att kränka dessa mänskliga fri- och rättigheter.
Citera
2015-02-10, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joker4444
Vad har det med saken att göra? Är det ärligt talat okej att skriva vad skit som helst på nätet anonymt?

Inlägg #1565

Jag vill diskutera, om det är rätt av Aftonbladet att samköra mejladresser, som allmänheten lämnar hos myndigheter, med den ohederligt framtagna listan på Flashbacks användares mejlkonton, vilka man sammankopplar med personnumret från myndigheten.

Alltså avslöjar anonymiteten på en annan publikations källor.

Ifall du eventuellt är spelberoende, kan ju bara din omgivning veta. Eller kanske vill dom ta reda på det nu, när det går?

När du postat i tråden Andras tankar om dina spelförslag., #79925, så var det inget ont i texten i sig.

Men i sitt rätta sammanhang kanske det avslöjar dig, trots att du valt att skriva anonymt. Vill du ha ett sådant samhälle, där Aftonbladet sätter spelreglerna (haha) efter sin agenda. Imorgon kan det bli din tur att schavottera som spelmissbrukare . . .
Citera
2015-02-10, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerkonny
Yttrandefrihet betyder att man ska få hata om man vill. Det är därför Flashback ligger i USA, där har de yttrandefrihet utan inskränkningar. Hade det varit förbjudet att hata i USA hade Flashback fått läggas ner omgående. Sverige har inskränkningar i yttrandefriheten såsom hets mot folkgrupp, förtal etc som USA inte har.

Du och många har inte förstått yttrandefriheten. I Frankrike får man inte heller hetsa mot folkgrupper, en sak retarderade grupper inte fattar och demonstrerar sin rasism och annan villfarelse som yttrandefrihet. Och de åtalas nu på löpande band, i efterspelet om Charlie Hebo.

Man får säga att Mohammed profeten är en idiot, men du får inte säga att muslimer är det!

Ska det vara så svårt att förstå? Och vad är det inom dig som gör att du måste vräka ur dig vidrigheter?

Du vet att det är vidrigheter, eftersom du vill vara anonym och inte vågar säga din skit öppet!

Du har fel om USA, inte nog med att kränkningar av olika folkgrupper är kriminellt där, så är det en sak någon hade stämt skiten ur dig med, och fått framgång hela vägen till banken. Du hade varit luspank i USA!
Citera
2015-02-10, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigvard41
Jo men precis, men nu förskjuter vi problemet lite. Ska vi låta gammelmedia få styra vad vi tycker och tänker?
Om vi inte vågar säga vår åsikt högt, ska vi då fråntas möjligheten att göra det anonymt?
Jag kanske tänker gammalmodigt. Men på nåt sätt så tycker jag att det man inte klarar av att stå för offentligt ska man vara försiktig med att uttrycka anonymt. Denna anonymitet är grunden till allt näthat och mobbing som pågår för fullt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in