2015-02-10, 11:23
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtrooper
kallekuling@baj.se

matchar med ratsit namnet eller hitta.se på vissa kreditupplyssnings sidor skriver man in kalle kuling och matchar vilken stad med hitta.se och där ser jag ditt personr på nån kredit sida. rasit?

Om vi antar att jag uppgett mailadressen , säg, "Kanonbollen@gmai.com" - hur ska de kunna hitta mig via ratsit eller kreditupplysningssidor via den menar du?

Jag använder inte "kanonbollen"-adressen när jag e-handlar. Då kör jag en "mittnamn.efternamn@"-adress. Jag är inte registrerad med mitt namn och "kanonbollen" någonstans.
Senast redigerad av swimp78 2015-02-10 kl. 11:25.
Citera
2015-02-10, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Om vi antar att jag uppgett mailadressen , säg, "Kanonbollen@gmai.com" - hur ska de kunna hitta mig via ratsit eller kreditupplysningssidor via den menar du?

Jag använder inte "kanonbollen"-adressen när jag e-handlar. Då kör jag en "mittnamn.efternamn@"-adress. Jag är inte registrerad med mitt namn och "kanonbollen" någonstans.

RG har en databas som heter Piscatus, i den finns alla myndighetsdokument från hela Sverige, så har du nån gång i ditt liv mailet en myndighet finns hela ditt mail där, tillsammans med din IP adress eftersom när du skickar ett mail skickas din IP adress med i headern. Detta är bara ett sätt för RG att spåra oliktänkande. Att de rotar på Bonnierägda medier en annan.
Citera
2015-02-10, 11:34
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerkonny
RG har en databas som heter Piscatus, i den finns alla myndighetsdokument från hela Sverige, så har du nån gång i ditt liv mailet en myndighet finns hela ditt mail där, tillsammans med din IP adress eftersom när du skickar ett mail skickas din IP adress med i headern. Detta är bara ett sätt för RG att spåra oliktänkande. Att de rotar på Bonnierägda medier en annan.

Ok, men jag har aldrig nånsin kontaktat en myndighet med min epostadress "kanonbollen" som finns i databasen. Jag använder den enbart för att regga mig anonymt på olika forum. Den är inte kopplad till mitt riktiga namn.
Citera
2015-02-10, 11:44
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Ok, men jag har aldrig nånsin kontaktat en myndighet med min epostadress "kanonbollen" som finns i databasen. Jag använder den enbart för att regga mig anonymt på olika forum. Den är inte kopplad till mitt riktiga namn.

Vilka forum har du registrerat dig på förutom FB?
Citera
2015-02-10, 11:44
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20292989.ab

När verkligheten springer i kapp en ....
Jo, och det här kan ju sikta sig rätt stenhårt för PK-gänget om de tar upp detta på Europaparlamentsnivå eftersom risken finns att EU plötsligt blir medvetna om att vi har privata underrättelsetjänster här i landet och hur debatten går i Sverige. Om vi nu ska ta vad personen i fråga har skrivit sedan han blev anställd på EU-parlamentet (det finns endast ett inlägg skrivet efter maj 2014) så lär han ju inte direkt ha några problem...

Citat:
Förstår jag dig rätt som att du inte ser det problematiska i de ovan nämnda citaten av ledande och tongivande politiker? Uttalanden och idéer som dessutom till sin mening repeteras i massmedia oupphörligen. Menar du på allvar att detta inte har någon inverkan på människors verklighetsuppfattning, särskilt i ett land som Sverige som åtminstone tills nyligen kännetecknats av en stor tilltro till auktoriteter?
Jävlar, här snackar vi ju verkligen näthat på hög nivå. Tänka sig att han skrivit det här inlägget samtidigt som han arbetar för EU... Avgå direkt ju!

Det inlägget från 2014 man citerar en mening från och som är det enda som är någorlunda aktuellt lyder i sin helhet:
Citat:
Det verkar som ett av mångkulturens adelsmärken, s.k. home invasions (http://en.wikipedia.org/wiki/Home_invasion) har kommit till Sverige för att stanna. Det har länge varit ett stort problem i andra länder med längre fortskriden mångkultur att representanter för diverse undermänniskogrupper bryter sig in hos oskyldiga, hårt arbetande vita människor för att ta för sig av pengar, värdeföremål och(i AB hos Sic!) sovande kvinnor och flickor.

Ett uppmärksammat fall var när två brottslingar (sedermera passande nog dömda till döden) bröt sig in hos en flerbarnsfamilj i Connecticut och våldtog en 48-årig tvåbarnsmamma och hennes 11-åriga dotter för att sedan strypa mamman och bränna de båda döttrarna till döds efter att ha dränkt dem i bensin.

Intressant att notera är att home invasion-brott ofta används som argument för att laglydiga amerikanska medborgare skall få försvara sig och sina hem med skjutvapen. Eftersom svensk polis verkar stå handfallen inför den eskalerande och allt mer brutala invandrarbrottsligheten kanske det är dags att vanliga svenskar tillåts skaffa skjutvapen?
Det som Aftonbladet lyfter ut är i fetstil och det man sprider. Detta var alltså i en tråd som handlade just om att någon blivit våldtagen och rånad hemma, och inga lösa fria spekulationer. Återigen snackar vi gravt förvanskade rapportering där man lyfter ut enstaka meningar ur sitt sammanhang. Dessutom är ju INGET inlägg man hänvisar till skrivet under tiden han arbetar för EU, vilket är den bilden man ger i artikeln.

Alltså, även om man tycker att det här är osympatiska formuleringar kan väl ändå vänstern och media åtminstone försöka sätta sig in i vilka prejudikat man riskerar att sätta vad gäller samhällsklimatet när man kan smutskasta och skandalisera folk för enstaka meningar ur enstaka inlägg som är flera år gamla och skrivna anonymt? Ska vi hänga folk som för fel kommentar om de sagt något som var okänsligt en gång på fyllan också?
Citera
2015-02-10, 11:47
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Tror du det dröjer länge innan identiteten är känd? Och vad är brottet? Brottet är att ha en åsikt om någonting och uttrycka den i ett forum på internet, för detta förtjänar man att hängas i Sverige. Det är verkligen groteskt. Svenska IS-sympatisörer som begår massaker vet inte en människa vilka de är, det skriver media inte ett skit om - inte ens SvD trots att deras egen skribent Gudmundson nämner allihop i sin privata lilla blogg. Men tyck någonting som går emot värdegrunden eller vad fan de nu kallar det som tydligen är nu är Sveriges heligaste, och plötsligt ska himmelen ramla ner över dig.

De här häxprocesserna som pågår nu är verkligen det värsta som skett i Sverige på många årtionden. Aldrig har fräckheten, maktmissbruket och hatet mot oliktänkare varit större

Media har både namngett och publicerat bild på flera "svenska" IS-krigare, samt intervjuat familjemedlemmar till dessa. Seek, and you will find...
Citera
2015-02-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFlum
Jan helin bor i ålsten i utkanten av Stockholm. Hans adressuppgifter går att ordna online eller via PM till mig.

Jag tycker vi börjar hänga ut honom och hans familj på hans lediga tid. Tror inte det är lika kul att leka stasi om ens barn kommer hem misshandlade var och varannan dag.

Jag uppviglar inte till brott i detta inlägg. Allt är en hypotetisk spekulation!
Jan Helins postnummer = 167 65

Antal Mohamed (förnamn eller efternamn, 16+) på aktuellt postnummer = noll
Antal Muhamed (förnamn eller efternamn, 16+) på aktuellt postnummer = noll

Postnummer 167 xx = 8 stycken av 20 150 personer.
Senast redigerad av OIKOFOB 2015-02-10 kl. 11:50.
Citera
2015-02-10, 12:07
Medlem
Brottsforums avatar
Citat:

Det är sant att Piscatus begär ut mail som allmänheten skickat till domstolar för att ta ett exempel, men i ett mail står aldrig IP-adress. Har du testat att skriva ut ett mail? Det står namn, avsändarepost, tillsända epost, datum och klockslag samt ämnet och vad mailet innehåller. En mailheader är inte en allmän handling. Lika lite som att ett frimärke som är poststämplat som kommer in till en myndighet via ett brev är det.
Citera
2015-02-10, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottsforum
men i ett mail står aldrig IP-adress. Har du testat att skriva ut ett mail? Det står namn, avsändarepost, tillsända epost, datum och klockslag samt ämnet och vad mailet innehåller.

Det är fel, IP adressen skickas alltid med i mailheadern, kolla i ditt eget epostprogram så får du se, du måste klicka i kryssrutan "show all" eller "show header" beroende på epostprogram för att se det.

Citat:
Ursprungligen postat av Brottsforum
En mailheader är inte en allmän handling. Lika lite som att ett frimärke som är poststämplat som kommer in till en myndighet via ett brev är det.

Det är fel. I ett mail ingår alltid IP adressen annars kan man inte skicka iväg ett mail och tas ej heller emot. Hela mailet inklusive IP adressen blir en allmän handling.
Citera
2015-02-10, 12:36
Medlem
ArneIIIs avatar
Var det ens så att man fick ett bekräftelsemejl när man reggade sig för tio år sedan? Jag skrev in något random typ gustav.eriksson@gmail.com ( OBS, bara ett exempel) Ska nu personen med denna mejladress (exempel) stå till svars för allt jag skrivit? Inte speciellt säkert avslöjande i då fall.
Citera
2015-02-10, 12:36
Medlem
Supczs avatar
Nåja. Oavsett vad man skriver för inlägg på Flashback så tycker jag det finns ett antal säkerhetsåtgärder som var och en borde vidta. Har man en 1000-2000 inlägg så är det inte helt osannolikt att man skrivit en eller annan sak som kan vridas och användas mot en av någon illasinnad (det gäller även er rättrogna kulturmarxister).

1.Använd en exklusiv mail för Flashback som du inte använder på andra sajter. Registrera dig på FB med mailen och kasta sedan bort lösenordet till den.

2. Använd säkra lösenord med 10-20 tecken.

3. Använd VPN. Kostar några hundralappar om året.

4. Ditt användarnamn ska vara unikt för Flashback.

5. Lämna inte ut personliga detaljer i dina inlägg som gör att du kan identifieras.

Typ alla som blir identifierade i något sammanhang (Silkroadhärvan i USA m.m) torskar på punkt 4-5.

Följer man instruktionerna ovan så är man i stort sett säker.
Citera
2015-02-10, 12:39
Medlem
Supczs avatar
Citat:
Det är fel, IP adressen skickas alltid med i mailheadern, kolla i ditt eget epostprogram så får du se, du måste klicka i kryssrutan "show all" eller "show header" beroende på epostprogram för att se det.

Är väl i stort sett bara outlook som gör så? Gmail o andra webbaserade klienter bifogar inte ens ip i headern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in