2015-02-10, 11:58
Medlem
Nattlandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Tyvärr är det på detta vis. Man läser nyheten i Expressen eller på Aftonbladet, kontrollerar sedan sanningshalten och den rätta storyn på flashback.

Tyvärr gammelmedia, ni valde att köra ert race med lögner, förvridna sanningar och genom att styra svenskar likt marionettdockor in i den en enda tillåtna heliga pk-andan. Det går inte längre, svensken har andra informationskällor i takt med utveckling, samt har genom universitetsutbildningar lärt sig att bli mer källkritiska. Er tid är ute.

För övrigt så är er uppgift att granska stat och makt, inte enskilda individer. Finns ingen integritet kvar i detta land, du får inte ha fel åsikter och helst ska du drivas in i döden som oliktänkare. Detta tack vare några enskilda personer på våra mediabolag. Fy fan för vänstern- ni gör mig illamående. Ni "dom goda"

Så är det!

Flashbackare! Glöm aldrig att vi är fler, långt fler, än de som köper tidningen Aftonbladet! Den döende skvallertidningen Aftonbladets upplaga är snart nere under 100 000 ex. Ven fan bryr sig om en sådan skittidning förutom några döende gamlingar och korkade gubbar? Aftonbladet kämpar likt en drunknande. Man klöser och slår mot allt i ren desperation. Men det är en kamp som är dömd att misslyckas. Även om vi skulle räkna bort alla trollkonton är vi överlägset större i antal än Aftonbladets tidningsköpare. Och vi är smartare, yngre och snyggare!

Det är Aftonbladet som är den svage. Glöm inte det!
Citera
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Jag har inte hetsat mot olika folkgrupper anonymt så jag ser ingen anledning till det....det är ju flashback mannen, man vet ju aldrig vilken dåre som skulle komma över ens uppgifter haha :=)
Men det här att du postar om hur du injicerar illegala preparat borde väl ändå spridas under ditt riktiga namn med personnummer, tycker du inte? För samhällets bästa alltså, din brottningsklubb kan ju vara intresserad av det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Då kanske man ska sluta skriva saker på nätet man inte kan stå för irl?
Då finns det många i världen att jaga, http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_virtual_communities_with_more_than_1_milli on_users

Hade detta hänt i USA hade det blivit ramaskri, men i Sverige anser man att det är bra.

Tror du USA Today skulle jaga folk som skriver lite rasistiskt på Reddit ?

Vi svenskar tror vi är så moderna och uppdaterade men det här landet är tamifan det sjukaste landet i världen, Nordkorea rankar jag som sundare, där tror alla på samma sak i alla fall.
Senast redigerad av JevlaTomteVerkstad 2015-02-10 kl. 12:02.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warthog
Helt rätt av Aftonbladet att avslöja dessa fega nationalistkräk som sitter och tömmer sin tarm på Flashback. Bra att några av dom värsta får smaka sin egen medicin..

Och när medicinen är utdelad så händer, vad? Tystnar alla nationalistkräk då menar du, är vi av med vissa typer av känsloyttringar?

Om debatten inte kan föras här så förs den någon annanstans.

Det började med att etablerad media tillät läsarna att kommentera artiklar, folk skrev vad de tyckte helt anonymt. Folkets åsikter stämde inte överens med medias agenda, för att mildra läsarnas uttryck krävdes att den som kommenterade inte gjorde det anonymt.

Trots avanonymiseringen fortsatte läsarna att uttrycka åsikter som misshagade etablissemanget, kommentarsfunktionerna togs bort helt och hållet, debatten fortsatte där folk tilläts uttrycka sig anonymt och fullt ut, till exempel i det här forumet.

Nu när media röker ut skribenter på Flashback till allmän bespottning kommer resultatet inte bli annat än att den som fortsatt vill uttrycka sig fritt söker sig till andra forum och uttrycksformer, på nätet eller "irl". Åsikter kommer att ventileras i all evighet, frågan är bara var och hur det sker.

Är det inte bättre att åsikter tillåts framföras anonymt och att alla kan ta del av dem än att de helt går under jorden och en osäkerhet uppstår om tempen på det svenska folket?

Det finns flera fördelar för alla att folk kan uttrycka sig anonymt anser jag.
Citera
2015-02-10, 12:00
Medlem
ksdfhkjs avatar
Rent spontant, skulle man kunna polisanmäla AB för detta?

Uppgifterna verkar ju komma från flashbacks databas som ska ha blivit hackad, dvs olagligt. Även fast det inte är AB eller Researchgruppen själva som hackat så har de ju köpt stulna uppgifter vilket ju inte kan vara helt lagligt? Detta betyder att de inte kan styrka vart de fått uppgifterna ifrån vilket betyder att vad de sysslar med är förtal. Rätt grovt förtal också.

Någon med lite kunskaper i juridik som kan förklara hur det ligger till?
Citera
2015-02-10, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joker4444
Vad har det med saken att göra? Är det ärligt talat okej att skriva vad skit som helst på nätet anonymt?

Du skriver att du tycker att det är bra att de avslöjas och hängs ut. Jag har personligen svårt för grova rasistiska anspelningar och dylikt skit. Men att som media gör, att på mycket tvivelaktiga och smutsiga grunder försöka lära folk vad dom får tycka är superäckligt. Inte bara äckligt, det är livsfarligt för demokrati och de mänskliga rättigheter som finns. Tänk en sekund till
Citera
2015-02-10, 12:02
Medlem
Yttrandefrihet i all ära, men jag tycker personligen inte att rätten att uttrycka ens åsikter är detsamma som att anonymt sitta och håna vissa folkgrupper med hatiska och fula beskrivningar, det är bara fegt och ynkligt, man såg ju i ögonen på den där SD juristen när Aftonbladet försökte ställa sina frågor, han var gråtfärdig, han visste ju till vilken grad han hade gjort bort sig....Sakerna han skriver finns ingen ursäkt för, han pratar ju om hur han medvetet i sitt ämbete ska försöka missgynna vissa människor baserad på deras härkomst, det om något tycker jag är mer skrämmande än en läckt databas på FB.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattlandet
Ven fan bryr sig om en sådan skittidning förutom några döende gamlingar och korkade gubbar? !

Typ alla i denna tråden uppenbarligen? Kanske är långt fler än 100.000. Vem vet.
Citera
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
"Anonymitetet kränks" - Hahahahaha

Sagt på ett forum där anonyma ägnar spalt metrar till att kränka invandrare, homosexuella och offentliga personer varje dag. Så sjukt roligt

Kul att de som sysslar med detta hela tiden får igen lite
Problemet är detsamma som när Disqus-hacket genomfördes. Många av oss, som inte är "kränkta rasister", som gärna debatterar lite överallt, registreras. Och inte bara registreras utan registreras som "rasist" utan att det finns underlag.

Jag kommenterar en del på Avpixlat, Fria Tider och allehanda ANDRA siter vilket även inkluderar vänsterextrema diton, men för Expressen och RG registrerades jag som "extremist" och "rasist".

Allvaret är lite större än så. Steget "den goda sidan" tar ökar för var dag. Skulle "den onda sidan" göra det samma skulle det bli jävligt otrevligt i landet.
Citera
2015-02-10, 12:03
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Usch, det är ett ytterst fåtal saker som har äcklat mig lika mycket som Aftonbladets dubbelmoral med Charlie Hebdo och nu denna artikelserie inom loppet av en månad. Om inte det vore tillräckligt så även vänsterextremister. Jag själv har knappt några skelett i garderoben när det kommer till mina inlägg här men jag vet att många av er andra har det och jag uppskattar allt ni gör för att upprätthålla yttrandefriheten.

Finns ingen dubbelmoral.

Yttrandefrihet innebär inte rätt att hata andra människor för att de tillhör en etnisk eller kulturell grupp som man ogillar. Charlie Hebdos tecknare gör satir av religion och politik, de hatar ingen.

Rasister, fascister och nazister har aldrig accepterat denna skillnad - därför att hatet är förutsättningen för deras politiska agenda och när de vid tillfälle vunnit den politiska makten, som i Tyskland på 30-talet, så har yttrandefriheten snabbt avskaffats. Kvar har blott hatet funnits och folkmordet kom som resultatet av detta hat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
"Anonymitetet kränks" - Hahahahaha

Sagt på ett forum där anonyma ägnar spalt metrar till att kränka invandrare, homosexuella och offentliga personer varje dag. Så sjukt roligt

Kul att de som sysslar med detta hela tiden får igen lite

Kul tycker du? Lika roligt när någon blottat sitt inre, ställt en fråga för feedback om sin sexuella läggning? Berättat om ett övergrepp, diskuterat frågor som på något vis är känsliga att ta upp för egen eller annans skull, kanske något som gäller arbetsplatsen. Är det fortfarande "kul" då? Fattar du riskerna med att bryta anonymiteten? Eller ska den bara gälla vissa, som t.ex. RG, Aftonbladet. Expressen och EXPO ska få avgöra?

Det handlar således inte om vilken åsikt eller vad som uttrycks, vad man än må tycka om det. Fattar du det?
Senast redigerad av FTXn666 2015-02-10 kl. 12:06.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigvard41
Du skriver att du tycker att det är bra att de avslöjas och hängs ut. Jag har personligen svårt för grova rasistiska anspelningar och dylikt skit. Men att som media gör, att på mycket tvivelaktiga och smutsiga grunder försöka lära folk vad dom får tycka är superäckligt. Inte bara äckligt, det är livsfarligt för demokrati och de mänskliga rättigheter som finns. Tänk en sekund till

Vilken, eller vilka, mänskliga rättigheter är det du åsyftar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in