Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Är det fel att vi är människor privat och i yrkeslivet? Som sagt, att avkrävas en åsiktsförklaring för att få ett jobb är uddlöst, åsikten finns oavsett vad vederbörande säger sig ha för åsikt. Att sortera människor med åsikter som grund tillhör inte ett demokratiskt samhällsskick anser jag. Vi måste kanske acceptera att vi tycker och gillar olika och leva sida vid sida trots att vi i tankarna hatar det ena eller det andra. Det är en omöjlig väg vi är inne på nu.
Angiveri, dataintrång, uthängningar, censur m.m., allt syftande till att likrikta folkets åsikter, mycket skrämmande tycker jag.
"Är det fel att vi är människor privat och i yrkeslivet?"
Nej det tycker jag inte (om det nu var riktat till mig).
Och det ar klart vi ar olika. Flashback ar baserat pa uthangning och dissikering.
Jag forstar inte riktigt vad det har med att jag maste lasa att "negern maste hangas" och annat skit om jag vill anvanda mig av natets fordelar och lara mig. Skitet maste rensas bort. Det skapar bara hat eller sa maste jag sluta och bli exkluderad IGEN.
Men jag bestamde mig for lange sen att inte tillata trangsynta,insoade idioter stanga dorren for mig. Vissa dorrar kan dom behalla.
Tillater man det sa vet man inte vad dom gor nasta gang dom hungrar efter nagot som ar min ratt. Svenska kulturen ar fascinerande ibland. Som nu. Det har ar en bra grej for flashback tror jag. Renare helt enkelt.