2015-02-10, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
jag tror nog inte speciellt många av dessa 40 000 går att spåra. och jag tror och hoppas det kommer mer, i morgon, i övermorgon och ett bra tag framöver
Jag också det är som julafton nu snälla mer ledsna ansikten med mic i fejset!
Citera
Medlem
Jezebel82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det fel att vi är människor privat och i yrkeslivet? Som sagt, att avkrävas en åsiktsförklaring för att få ett jobb är uddlöst, åsikten finns oavsett vad vederbörande säger sig ha för åsikt. Att sortera människor med åsikter som grund tillhör inte ett demokratiskt samhällsskick anser jag. Vi måste kanske acceptera att vi tycker och gillar olika och leva sida vid sida trots att vi i tankarna hatar det ena eller det andra. Det är en omöjlig väg vi är inne på nu.

Angiveri, dataintrång, uthängningar, censur m.m., allt syftande till att likrikta folkets åsikter, mycket skrämmande tycker jag.

"Är det fel att vi är människor privat och i yrkeslivet?"
Nej det tycker jag inte (om det nu var riktat till mig).
Och det ar klart vi ar olika. Flashback ar baserat pa uthangning och dissikering.
Jag forstar inte riktigt vad det har med att jag maste lasa att "negern maste hangas" och annat skit om jag vill anvanda mig av natets fordelar och lara mig. Skitet maste rensas bort. Det skapar bara hat eller sa maste jag sluta och bli exkluderad IGEN.
Men jag bestamde mig for lange sen att inte tillata trangsynta,insoade idioter stanga dorren for mig. Vissa dorrar kan dom behalla.
Tillater man det sa vet man inte vad dom gor nasta gang dom hungrar efter nagot som ar min ratt. Svenska kulturen ar fascinerande ibland. Som nu. Det har ar en bra grej for flashback tror jag. Renare helt enkelt.
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marshemi
Om du själv inte tillhör gruppen som förnedrats så är det klart att du inte bryr dig. Jag som kvinna skulle inte vilja bli behandlad av en läkare som uttrycker stark kvinnoförakt, jag skulle vara rädd att jag inte skulle få den vård jag har rätt till.

Just därför uttryckte sig läkaren anonymt på internet och inte i sin läkarroll på något sjukhus. Även om han inte skulle ha uttryckt sig alls så skulle ju åsikterna finnas där under. Din utopi är beundransvärd, men du kommer inte uppnå ett samhälle där alla är lika goda, kärleksfulla och har lika öppna hjärtan som du.
Citera
2015-02-10, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82
Det ar just problemet. Inte rasismen..inte asikterna..utan att man gommer sig nar man utrycker sig som mest oppet. Patetiskt och laskigt.

Inlägg #1456

Jezebel82, när du skrev i tråden Hanne Kjöller, DN - Varför?, inlägg #40, så tyckte jag mig kunna utläsa näthat i din egen text.

Är det därför du skrev det inlägget anonymt? Trots att det är patetiskt och läskig att gömma sig?
Citera
2015-02-10, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Jag är inte Sverigedemokrat, men likt 80-90% av Sveriges befolkning tycker jag att det är obehagligt att man ska försöka stöpa in befolkningen i en enda rätt åsikt. Inser du inte att det är sjukt? Kan inte du skriva namn och adress här nu så vet vi du är?

Jag har inte hetsat mot olika folkgrupper anonymt så jag ser ingen anledning till det....det är ju flashback mannen, man vet ju aldrig vilken dåre som skulle komma över ens uppgifter haha :=)
Citera
2015-02-10, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Alexander Bard visar sitt stöd för flashbackarnas rätt till integritet...

https://twitter.com/Bardissimo/status/565097655731490818

Det roliga i denna sak är avslöjandet om att Aftonbladet saknar läsarna!

Det är lite som reklamen med chipspåsen, där man frågar var är alla brudarna!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Detta gäller ju inte bara internetrasister. Det kanske är slaskpressens fokus just nu, men sen då? När rasistiska tillmälen inte är ett "problem" för Aschberg & Co längre? Är det vi som har använt substanser som är nästa mål? Eller vi som har avvikande sexuell läggning? Som diskuterar pinsamma medicinska åkommor?

Det är äckligt vilken jävla boll som sätts i rullning när anonymiteten på ett sådant här forum kränks på detta viset.

Bara att vänta 10-15 år tills några av oss kammat till oss och hamnat i någon sorts maktposition, då kommer väl Aschbergs brorson och ställer oss till svars för våra 20 år gamla internetsynder.

Visst, man ska vara försiktig med vad man skriver på internet, allt finns kvar, det är ju allmänt känt. Men ändå, jag förväntar mig inte att pressen ska använda offentlighetsprincipen och dataintrång för att sabotera ett anonymt forum för sina egna småaktiga intressen.

Äckligt äckligt äckligt.

"Anonymitetet kränks" - Hahahahaha

Sagt på ett forum där anonyma ägnar spalt metrar till att kränka invandrare, homosexuella och offentliga personer varje dag. Så sjukt roligt

Kul att de som sysslar med detta hela tiden får igen lite
Citera
Medlem
Tycker på något konstigt vis att detta är bra. Som man bäddar får man ligga, har aldrig passat så bra som nu.
Citera
2015-02-10, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
"Anonymitetet kränks" - Hahahahaha

Sagt på ett forum där anonyma ägnar spalt metrar till att kränka invandrare, homosexuella och offentliga personer varje dag. Så sjukt roligt

Kul att de som sysslar med detta hela tiden får igen lite

Och samtidigt växer Sd till 30%, kul?
Citera
2015-02-10, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det roliga i denna sak är avslöjandet om att Aftonbladet saknar läsarna!

Det är lite som reklamen med chipspåsen, där man frågar var är alla brudarna!
Kan ärligt säga att det här var första gången på ett år jag är inne på aftonbladet
Citera
2015-02-10, 11:56
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Usch, det är ett ytterst fåtal saker som har äcklat mig lika mycket som Aftonbladets dubbelmoral med Charlie Hebdo och nu denna artikelserie inom loppet av en månad. Om inte det vore tillräckligt så även vänsterextremister. Jag själv har knappt några skelett i garderoben när det kommer till mina inlägg här men jag vet att många av er andra har det och jag uppskattar allt ni gör för att upprätthålla yttrandefriheten.
Citera
2015-02-10, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigvard41
Kan inte du skriva ditt namn och adress så vi vet vem du är och vad du har skrivit här?
Vad har det med saken att göra? Är det ärligt talat okej att skriva vad skit som helst på nätet anonymt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in