2015-02-10, 11:26
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskOpposition
Det kommer knappast att ske. Alla RG:s så kallade "gräv" med tillhörande kvällstidningspubliceringar är relaterade till värnandet om det mångkulturella samhället.

Vill man gräva upp grov brottslighet, t.ex. relaterat till narkotika eller avslöjande av militära hemligheter, så finns det massor av "gräv" att göra på FB. Men jag tvivlar på att så sker ...

Nu får du kamma dig. Media hänger ju dagligen ut skattesmitare, eko brottslingar och annat pack..
Citera
2015-02-10, 11:27
Medlem
Jag tycker det är bra. Politiker och assistenter till dessa ska vara sakliga och inte syssla med att hata grupper.
Citera
2015-02-10, 11:28
Medlem
rhodoss avatar
Efter att snabbläst inläggen finner jag en märklig tendens att många här vill använda lagtext för att skydda sina olagliga inlägg. som att "olagligt att spåra anonyma". Detta är väl en stor drivkraft hos många här att göra just detta på FB? Att få fram namn, bild och annan info på människor som på ena eller andra sättet hålls anonyma av olika skäl i den offentliga pressen, av myndigheter m.m . Med hjälp av FB har säkert många människor i i den granskade personens omgivning känt en lättnad i att få veta omständigheter runt denne så man kan få ett förhållningssätt till detta.
Många gånger (alltför ofta) används FB som en spyhink. FB är samtidigt en bra och intressant källa att hitta mer djupgående och detaljerade informationer om ex.v brottmål. FB-användarnas förmåga att skaffa fram FUB-ar är berömvärt. De ger oftast en mer grundläggande och intressantare bakgrundsbeskrivning av i brottmålet. Tillsammans med FB-deltagarnas slutsatser och FUB.en kan det ge en mer förstående och acceptans av personerna brottmålet. Avslöjanden av offentliga personers brottsliga verksamheter, Företag som lurar folk på både pengar och tillhörigheter, det är en tillgång på FB.

Att FB, genom sitt "anonymitetsskydd" även skapar en plattform för människor som är besvikna på sig själva och sitt liv, sina medmänniskor, sin underförmåga att offentligt argumentera och stå för sina åsikter underlättar inte möjligheten för dessa att skapa förändring, attityd och förhållningssätt i samhället.

På något sätt är det bra att dessa avslöjas, att en läkare ena timmen kan sjukbehandla en muslim och andra timmen önska livet av denna anonymt på FB. Absurt! Vilken tillit kan samhället sätta till denna person? Att lägga sitt liv i dennes händer. gör han sitt yttersta för att denna människa får all den medicinska hjälp han behöver för att överleva?
Är det OK att FB skapar en plattform för svenska skattefinansierade tjänstemän under EU-flagga att anonymt bedriva avrättningskampanjer samtidigt som dessa utger sig för att företräda och arbeta i Europeiska Gemenskapen?
Slutsats: Mycket är bra på FB, men ännu mer är skit, tyvärr!
Citera
2015-02-10, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StarSucker
Det lustiga är att de själva målar upp med den breda penseln, att flashback är en plats för hatiska, onda, främlingsfientliga människor.

Tycker Aftonbladet kan ta sitt ansvar och specificera så inte oskyldiga blir drabbade, jag som flashbackanvändare känner mig kränkt.

De lär ha uteslutande kollat i Politik Inrikes och Integration & Invandring. De låter 2 underforum representera hela Flashback, men jag antar att de tänker att vi ska få smaka på vår egna medicin.

Exakt vad jag tänkte också! På Flashback kan man ju bokstavligen diskutera precis ALLT mellan himmel och jord. Tänk alla som enbart skriver i forumet Språk exempelvis, eller kanske bara håller sig inom Data/TV-spel - ska alla vi bli anklagade för att vi är aktiva på en "rasistisk hatsajt"?
Citera
2015-02-10, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JAM
Problemet med detta är flera.

RG, IRM, EXPO med flera grupper har redan visat sin okunskap genom att klistra epitet på i stort sett alla som inte passar in i deras mall på "godhet". Det kvittar om du för en fullt resonabel nivå på debatten, du är en "rasist". Twitterflödet är ett ypperligt bevis på detta. Vilken nivå Aftonbladet kommer att lägga sig på vet vi fortfarande inte, men erfarenheten med dito Expressen och AB's Jan Helins tidigare hycklande om "mångkulturssatsningar" är ju vida kända.

Här är problemet att många dras över en kant och återigen kommer att missbruka orden som "rasist", "fascist" och är du desutom Sverigedemokrat (oavsett vad du skriver på nätet) ska du hängas. För du är ju ond.

Bra att det inte bara är Serigedemokrater som tas upp! Men det är inget Aftonbladet ska hålla på med. Hyckleriet inom tidningen är så stort att det liksom inte längre är upp till dem att leda dessa projekt. Lämna det till Flashback-folket och grävarna här istället. Eller några alternativa grupper som just RG eller Fria TIder, Avpixlat eller whoever. Jag känner att Aftonbladet och Expressen kanske mer bör hålla sig till bloggerskor, melodifestivalen, reklam och annat passande.

För det verkliga problemet är just hyckleriet.

De gillar olika - men har en homogen vit arbetsplats!
De gillar inte register över romer - men folk på Disqus/Flashback är ok. Oavsett om de är "rasister".
De gillar yttrandefrihet - men gör något helt annat i tid och otid.
De gillar kultur, tex. kvinnor som spelar galna och potentiellt kan döda folk - men andra "galningar" som Dan Park, ska fängslas.

Och så fortsätter det. Listan är sååååååå in i helv_es lång med hyckleri att det är svårt att ta dem på allvar. Själv tycker jag att det är korkat med "du kan ta apan ur djungeln"-ordspråk, men att registrera folk? Då är ju Romregister ok? Moment 22...

Jag undrar hur länge slaskpressen kan hålla på när det inte längre bara är SD:are och SVP:are som drabbas? En av deras egna sjuklövingar har hängts ut, hur skall detta sluta? Det blir som under Stalins utrensningar att till slut går media/etablissemanget lös på sig själv.
Citera
2015-02-10, 11:31
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhodos
att en läkare ena timmen kan sjukbehandla en muslim och andra timmen önska livet av denna anonymt på FB.
Du ägnar dig inte åt förtal nu?
Senast redigerad av Finisterre 2015-02-10 kl. 11:36.
Citera
2015-02-10, 11:32
Medlem
JAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Fattar du vart jag vill komma.. ?
Klart jag förstår, men jag anser att det är ställt på sin yttersta spets och överdrivet.

Vem ska då vara läkare tycker du? Alla är ju potentiella mördare då "risken finns".
Syrier? Nej, det går ju inte...
Muslimer? Nej, det går ju inte...
Kristna? Förmodligen inte, det kan ju vara en Brevikare...
Osv...

Jag förstår dilemmat, men det verkliga problemet är inte en person som uttrycker sig som en mupp och att Aftonbladet med våldsvänstern, med sin historia, ska agera bödlar därefter med sin historik.

Debatten är större än så.
Citera
2015-02-10, 11:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Där är vi överens.

Men.

Ponera att läkaren har 10 patienter. Tre av dom är negrer sju är vita.
De tre negrerna dör under hens operation, vilket kan hända vilken läkare som helst. Alla går inte att rädda. Sedan kommer det fram att läkaren hatar negrer.. Kan man då undra om läkaren kanske inte gjorde sitt bästa för att rädda dessa patienter pga sin hudfärg ?

Du ser dilemmat.

Det bästa vore ju att alla fick ha sin åsikt sedan fick människor bestämma om de ville använda sig av den tjänsten eller inte.

Läkare X: Skiter i hudfärger alla är lika dåliga
Läkare Y: Jag hatar negrer och vill helst inte operera dessa apmänniskor.

Sedan får man själv välja om man vill använda X eller Y, antagligen kommer ingen svart använda Y.

Varför ponera? Varför oroa sig och vända upp och ner på ett helt samhälle innan något har hänt? Man kan måla upp vilket skräckscenario som helst, men varför oroa sig för något som inte ens misstänks ska ske?

Det bästa är om folk får ha sina åsikter utan att bli uthängda i riksmedia, vill man vara öppen så är det ett fritt val, likaså är det ett fritt val att välja läkare, även för färgade människor i Sverige. Självreglering är bättre än att media går in och rör i grytan tycker jag.

Det läkaren förmodligen ville lyfta till ytan är att "importerade" sjuklingar är en belastning för den svenska sjukvården och att det missgynnar de svenska medborgarna, kanske genom att några som kunde ha fått vård inte får det och avlider. Jag tror att det är ungefär det läkaren ville förmedla, dock gjordes det på ett sätt som kanske inte var politiskt korrekt och som gärna misstolkas av dem som har en annan åsikt om invandrare, jag tror så och tycker att just den delen av kritiken mot läkaren inte borde publiceras så som gjordes.
Citera
2015-02-10, 11:33
Medlem
Att AB hyser förakt för yttrandefrihet och drömmer om en facist-liknande stat med hårt kontrollerat folk är ju inget nytt.

Men man börjar nästan undra om flashbacks admins är med på det, eftersom de gång efter gång ignorerar uppmaningen att ta bort mailtvånget när man registrerar en användare.

"Buhu, det är upp till användaren att inte koppla det till sin personliga mail." Men vill man skydda även de tekniskt okunniga användarna att anonymt yttra sig så bör den tas bort.

Den bidrar inte till någonting, alla trollkonton använder också trollmail. Att glömma lösenordet är inget problem, då det är förbjudet att handla med pengar här så inga pengar kommer gå miste, det enda som försvinner är en eventuell e-penis.
Vill man ha möjlighen att återställa sitt lösenord så kan man ju alltid ha möjligheten att lägga in mailen efteråt under kontrollpanelen.
Citera
2015-02-10, 11:35
Medlem
Metogs avatar
Bra initiativ av kommunistbladet. Sätter en röding på att SD ökar 1% i nästa undersökning.
Citera
2015-02-10, 11:35
Bannlyst
Varför är folk så rädda för att få sina namn publicerade?

Skriver man något får man väl stå för det?
Citera
2015-02-10, 11:36
Avslutad
Jag har blivet hackad lol! Dock så outade jag mej sjælv hær flertalet gånger før flera år sen,skrivet jææævla massa dumma grejjer på detta forumet ændå dock;p

aschberg fyfan vilken jævla hora, mannen førtjænar død nær han fick den dær førståndhandikappade killen till ta sitt liv, sjælvgoda gris!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in