Citat:
Ursprungligen postat av
Pletheneis
Om man hatar och sprider hat, så ska man kunna stå för det.. eller åtminstone bli ifrågasatt.
Vill du att din dotter ska behandlas av en läkare som avskyr din och din dotters etnicitet? Vill du att en sån läkare, som dessutom sprider hat och avsky mot din etnicitet i det dolda.. ska behandla din dotter när hon pendlar mellan liv och död och behöver läkarens fullständiga hängivenhet?
Det minsta vi kan göra är att åtminstone ifrågasätta dessa personer.
Brukar du fråga din doktor vad hen har för åsikter i olika frågor eller ägnar ni er helt och hållet åt en patient - läkarrelation med fokus på din hälsa? Du är naiv om du tror att varje person du möter tycker om dig tror jag. Så länge du inte har något konkret att kritisera din doktor för finns det heller ingen anledning att i förväg förvissa dig om att läkaren har samma åsikter som du, löjligt ju.
Ska du ifrågasätta en läkare så är det läkarens kompetens och gärningar inom yrkesutövningen, resten är läkarens privata angelägenheter som du inte har med att göra om man ser rent krasst på saken.
Kanske är du ett simpelt vårdbiträde, ska du inte få engagera dig politiskt i så fall? Ska du inte få vara medlem i SD eller ännu värre, SvP, och deltaga i den politiska debatten?
Jag säger inte att jag gillar alla ideologier, dock har människor rätt att tycka vad de vill, hata vad de vill, och förmedla sina åsikter. Det enda jag kan göra är att argumentera för min egen åsikt och acceptera att alla inte tycker som jag.