2015-02-10, 11:00
Medlem
Benramin567s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinKamrat
Lite skadeglädje kan jag känna när man är miljöpartist och passar på att polera sin gloria offentligt, sen går man full Flashback när man tror att ingen ska märka. Jag hade fortfarande föredragit att man faktiskt hade kunnat behålla sin anonymitet fullt ut på forumet dock.
Jag håller med, det är ju rent hycklerin av MP'aren och är väl lite komiskt när han skall stå till svars, dock så är det mindre roligt när man tittar på konsekvenserna. Dom är villiga att döda nätanonymitet för att häxjaga några politiker. Det är på farliga vatten dom färdas.
Citera
2015-02-10, 11:00
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benramin567
Det är ju inte riktigt sant, anonym betyder att man inte ska behöva stå till svars för det, men man kan ju vilja stå för det ändå.
För att förtydliga så menar jag "stå till svars för"
Citera
2015-02-10, 11:02
Medlem
Det här är nådastöten för Flashback. Ingen kommer någonsin känna sig i säkerhet åter igen här.
Citera
2015-02-10, 11:02
Medlem
longbow4ys avatar
Är det bara jag som tror att detta gynnar Flashback?

Massvis med människor som aldrig annars skulle gå in på flashback får nu en anledning att göra det.
Och vad finner de? Jo en vital debatt, där folk uttrycker precis det som sägs när vänner emellan.

Jävla idiot, blatte, svenne, osv är väldigt vanliga ord i Sverige. Tror man något annat är man väldigt naiv. Givetvis finns det här en och annan byfåne precis som i verkliga livet men de är lätta att identifiera. Så vad är problemet?

Aftonbladet gör nu omedvetet mycket bra reklam för FB som andningshål för PK trötta svenskar.

Bara tacka och ta emot.

Desto fler som de avslöjar desto fler kommer tänka att kan han så kan jag.

De åsikter och känslor många försöker förtrycka på grunda av PK trycket kan nu släppas fria då fler ser att dessa åsikter och känslor är vanligare än man tror och uppenbart spridda i alla samhällsklasser.

Det Aftonbladet nu gör är en mycket värdefull annonskampanj för FB.
Det är Aftonbladet som förlorar intäkter, läsare och förtroende.
Det är Flashback som får nya medlemmar, nya läsare och ett erkännande som Sveriges största och friaste debattarena.

Skall de jaga de 40.000 användare som de hittat hotmail adresser på eller kanske alla 944 750 medlemmar? Var tionde svensk.

Det är så dumt att man undrar om de tänker. Inte längre hur.
Citera
2015-02-10, 11:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Om man hatar och sprider hat, så ska man kunna stå för det.. eller åtminstone bli ifrågasatt.

Vill du att din dotter ska behandlas av en läkare som avskyr din och din dotters etnicitet? Vill du att en sån läkare, som dessutom sprider hat och avsky mot din etnicitet i det dolda.. ska behandla din dotter när hon pendlar mellan liv och död och behöver läkarens fullständiga hängivenhet?

Det minsta vi kan göra är att åtminstone ifrågasätta dessa personer.

Brukar du fråga din doktor vad hen har för åsikter i olika frågor eller ägnar ni er helt och hållet åt en patient - läkarrelation med fokus på din hälsa? Du är naiv om du tror att varje person du möter tycker om dig tror jag. Så länge du inte har något konkret att kritisera din doktor för finns det heller ingen anledning att i förväg förvissa dig om att läkaren har samma åsikter som du, löjligt ju.

Ska du ifrågasätta en läkare så är det läkarens kompetens och gärningar inom yrkesutövningen, resten är läkarens privata angelägenheter som du inte har med att göra om man ser rent krasst på saken.

Kanske är du ett simpelt vårdbiträde, ska du inte få engagera dig politiskt i så fall? Ska du inte få vara medlem i SD eller ännu värre, SvP, och deltaga i den politiska debatten?

Jag säger inte att jag gillar alla ideologier, dock har människor rätt att tycka vad de vill, hata vad de vill, och förmedla sina åsikter. Det enda jag kan göra är att argumentera för min egen åsikt och acceptera att alla inte tycker som jag.
Citera
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulken51
åh jag förstår att det känns jobbigt att inte få vara rasist i fred.
kunna slänga ur sig vad för skit som helst utan att behöva stå till svars.
buhu aftonbladet hotar anonymiteten. cry me a river för fan.
självklart ska en kunna få uttrycka sig anonymt men det är skillnad på yttrandefrihet och hat.
skriver du något som fast slår att du inte är lämpad för ditt arbete. skyll dig själv om du blir uthängd.
har du under samma pseudonym skrivit om någon privat angelägenhet. skyll dig själv.
som den där jöken i bryssel. synd för honom att hans knarkvanor också kommer fram.
en hård läxa. ska du prompt vara rasist så se till att registrera dig med en mailadress utan kopplingar till dig själv som privatperson.

och seriöst. den här ”men du då”-mentaliteten?
”nu har jag kollat dina inlägg och du skriver så här & så här. hallå! berätta genast vem du är!”
vad är det för argument? viss skillnad på judehat & t.ex att ens granne är ett fyllo som inte städar tvättstugan.
Definiera rasist!
Citera
Medlem
Först hävdar Aftonbladet att de är "Je suis Charlie" och står upp för vår yttrandefrihet, men nu visar de sitt rätta ansikte och att de endast är ute efter att generera annonsintäkter.
Citera
2015-02-10, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Skillnaden är nog att Thailand inte kommer betala några bidrag för honom. Som man gör med majoriteten av alla invandrare som kommer hit första åren.

Men åh, vilken tur för honom då att han kommer från ett land där han enbart genom sin födslorätt belönats med alla sociala och ekonomiska förutsättningar han nånsin kunnat behöva, trots att han vuxit upp till att bli en empatilös och hatisk tönt.

Heja Joel! Vilken gudabenådad turgubbe han är!
Citera
2015-02-10, 11:05
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutigtpapper
Inläggen skrevs för sju-åtta år sedan, jag vågar sätta pengar på att SD kommer säga någonting i still med "det han skrivit är allvarligt, men ungdomliga synder som dessa ska inte behöva sätta stopp för en lovande karriär som han hittills skött exemplariskt. Han intygar att åsikterna aldrig varit allvarligt menade, och att han definitivt inte hyser dem i dag då han lever och verkar utan problem i en högst heterogen miljö".

EU-parlamentet kommer inte göra någonting, då micro managing genom att förbjuda vissa medarbetare på grund av deras påstådda åsikter, som i övrigt inte skiljer sig nämnvärt från de öppna åsikter som vissa parlamentariker har, inte är någonting de sysslar med. Möjligtvis kommer de fördöma liknande uttalanden rent generellt och mena att de inte ska ses som representativa för EU-parlamentet eller dess medarbetare.

Kommer aldrig att hända, snubben är rökt på så många fler sätt än att bara vara rasistisk. Trådstarter om knark och prostitution, dessutom har han ju gjort allt för att underlätta en kartläggning av hans person genom att posta massor av spår. Omdömeslöst av honom och ett i mina ögon lite för enkelt 'knäck' av AB.

Med den posthistoriken är han körd i alla möjliga och omöjliga sammanhang och ingen bra PR för den genomsnittlige Flashbackaren.

/Provokatör
Citera
2015-02-10, 11:05
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Det värsta är att ni kallar dessa uthänga människor för "invandringskritiker" Inte ens aftonbladet kallar dom det, dom kallar dom rasister pga sina rasistiska uttalanden. Negrer hit, judar dit, blattar osv osv... Dom flesta invandringskritiker är inte rasister så klumpa inte ihop oss med dessa rasister...
Håller inte med om att alla som hängts ut har skrivit rent rasistiska saker men vissa har gjort det. Försvarar inte vad de skrivit men jag vidhåller att man ska få framföra åsikter anonymt oavsett vad åsikterna är.

Att en läkare beskriver kusingifte som ett problem lyfts fram som rasistiskt men att det faktiskt är ett reellt problem vill ingen diskutera offentligt. Rädslan för att lyfta fram problem inom vissa folkgrupper är skrämmande.
Citera
2015-02-10, 11:06
Medlem
District9s avatar
Jag har gång på gång sagt att medlemmar som avslutar sitt konto ska automatiskt få sitt kontonamn bytt till tex. "avslutad" så att det inte går att koppla ihop ens gamla inlägg då det finns flera konton med samma namn.

Jag funderar nu på att lägga ner mitt konto här, känner mig inte tillräckligt skyddad.
Citera
2015-02-10, 11:06
Medlem
Hur svårt skall det vara att behålla sin anonymitet? För er som vill vara säkra. Använd TOR. Skapa ett nick som inte kan kopplas till er på något sätt och vips. Det blir väldigt, väldigt, väldigt svårt för researchgrupper att gräva fram vem ni är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in