2015-02-10, 10:48
Medlem
Det tragiska i det hela tycker jag är att människor i Sverige "tvingas" till "rätt" åsikter. Vad AB inte fattar är ju det att åsikterna inte kommer att försvinna bara för deras häxjakt. Istället kommer folk att bli mer försiktiga med vilka uppgifter man lämnar ut.
Flashback - Aftonbladet 1-0

Jag undrar vad som händer den dagen då de hittar någon av sina egna i sina fina register. Kommer de är hänga ut denne också?
Citera
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är det fel att vi är människor privat och i yrkeslivet? Som sagt, att avkrävas en åsiktsförklaring för att få ett jobb är uddlöst, åsikten finns oavsett vad vederbörande säger sig ha för åsikt. Att sortera människor med åsikter som grund tillhör inte ett demokratiskt samhällsskick anser jag. Vi måste kanske acceptera att vi tycker och gillar olika och leva sida vid sida trots att vi i tankarna hatar det ena eller det andra. Det är en omöjlig väg vi är inne på nu.

Angiveri, dataintrång, uthängningar, censur m.m., allt syftande till att likrikta folkets åsikter, mycket skrämmande tycker jag.

Men du förstår ju inte.
Makten ska granskas. Politiker, anställda av staten och personer med förtroendeuppdrag...

De som hängts ut nu har ju inte bara varit kritiska mot invandring utan skrivit grovt rasistiska inlägg (grovt för PK sverige dvs majoriteten) De har skrivit att negrer är accesoarer, en neger kan aldrig anpassa sig, judar borde gasas osv osv.

Det är ju ingen "invandringskritik" ävem om dessa personer må vara kritiska mot invandringen.

Det kommer antagligen inte komma ut en uthängning med en politiker som har skrivit "Vi borde stoppa eller minska invandringen"....

Men en sak ska vi alla veta, när vinden har vänt till det motsatta håller så kommer ju samma häxjakt ske mot de som jagar idag...
Citera
Medlem
Sperssons avatar
.
Är Aftonbladet seriösa med att vilja bekämpa hatet?
Då finns det 300 svenska IS-krigare som avrättar oskyldiga människor i Syrien.

Eller så fortsätter man att hänga ut svenska skattebetalare för sina åsikter.

Sverige februari 2015
Citera
2015-02-10, 10:50
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rutigtpapper
Antagningslistor med mera till universitetsutbildningar är offentliga, juristen som hängdes ut i dag har skrivit flera inlägg där han glatt berättar vilken köplats han haft - vilket i princip är att skriva vad han heter. Otur för honom.

Precis,tror inte man ska måla fan på väggen. Har man varit smart nog att använda en anonym mejladress som bara används till FB och inte outat sig i inlägg finns ingen som helst anledning till oro.

Det försvarar dock inte Aftonbladets vedervärdiga beteende och de ska krossas till varje pris. Ursäkta om jag tjatar men det kan inte sägas nog många gånger.

Länka ALDRIG till AB och liknande tidningar utan http://unvis.it/.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pletheneis
Du låter ne..ner..nervös.. är du ännu en läkare eller jurist som skrivit rasistiska och hotfulla kommentarer mot minoritetsgrupper?

Nejdå. Blir bara förundrad i och med intigriteten som ska finnas på FB. Kanske någon har lämnat ut uppgifter om databas och annat här inne?
Citera
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Har man inte rätt att vara ynklig utan att ens liv ska behöva raseras? Har man inte rätt att hata?

Man kan vars ynklig och man kan hata men man får då stå för det.
Citera
2015-02-10, 10:51
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
För man ska inte kunna vara offentlig om man inte gillar och motsätter sig Sveriges invandringspolitik?

Rasist och islamofob är etiketter som används av dem som inte kan argumentera för sin sak.

Det värsta är att ni kallar dessa uthänga människor för "invandringskritiker" Inte ens aftonbladet kallar dom det, dom kallar dom rasister pga sina rasistiska uttalanden.

Negrer hit, judar dit, blattar osv osv...

Dom flesta invandringskritiker är inte rasister så klumpa inte ihop oss med dessa rasister...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
"Blattar" och "Blattekrona". Två kommentarer han gjorde år 2009. Det säger ytterst lite om en individs karaktär idag enligt mig. Vi snackar trots allt om 6 år. Och du baserar din bedömning av honom utifrån två ord som han använde för 6 år sedan.

Det säger faktiskt mer om dig än om honom.

Önskar att folk slutade med att bli så lätt manipulerade av massmedierna.
Han verkar dock vara besatt av invandrare. Så här hånfullt skrev han 2010:

"Idag såg jag 4 småkillar i 8-10 årsåldern springa efter en sopbil. Det var i alla fall ingen stenkastning, de bara sprang efter bilen av någon oklar anledning."

Det är inte första gången jag ser sådant beteende från barn från mellanöstern.

Är det någon som kan ge en förklaring till detta? Är det doften från sopbilen som tilltalar dom, eller är det att dom är ovana vid att se folk arbeta? Jag förstår inte riktigt syftet med denna "lek"."
Senast redigerad av unhalfbricking 2015-02-10 kl. 10:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det återstår väl att se vad SD och EU-parlamentet har för åsikt i den frågan.
Inläggen skrevs för sju-åtta år sedan, jag vågar sätta pengar på att SD kommer säga någonting i still med "det han skrivit är allvarligt, men ungdomliga synder som dessa ska inte behöva sätta stopp för en lovande karriär som han hittills skött exemplariskt. Han intygar att åsikterna aldrig varit allvarligt menade, och att han definitivt inte hyser dem i dag då han lever och verkar utan problem i en högst heterogen miljö".

EU-parlamentet kommer inte göra någonting, då micro managing genom att förbjuda vissa medarbetare på grund av deras påstådda åsikter, som i övrigt inte skiljer sig nämnvärt från de öppna åsikter som vissa parlamentariker har, inte är någonting de sysslar med. Möjligtvis kommer de fördöma liknande uttalanden rent generellt och mena att de inte ska ses som representativa för EU-parlamentet eller dess medarbetare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vet du att det handlar om dataintrång - och inte att någon med tillgång till uppgifterna sålt dem vidare?

Och ja - jag vill nog hävda att media kan använda sig av uppgifter som inte kommits över på laglig väg så länge de själva inte skapar/är delaktiga i själva brottet... Annars skulle de inte kunna rapportera om olagligheter och fuffens inom olika företag, politiska sfärer osv..

Därför är också källskyddet så viktigt.

Nej, jag vet förstås inte det, men om man ponerar att så skulle vara fallet. Min fråga handlade om huruvida det är lagligt för Researchgruppen/Piscatus att sälja tillgång till uppgifter de kommit över på olaglig väg (om det förhåller sig så). Jag tycker det låter tveksamt.
Citera
2015-02-10, 10:52
Medlem
Pletheneiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Har man inte rätt att vara ynklig utan att ens liv ska behöva raseras? Har man inte rätt att hata?

Om man hatar och sprider hat, så ska man kunna stå för det.. eller åtminstone bli ifrågasatt.

Vill du att din dotter ska behandlas av en läkare som avskyr din och din dotters etnicitet? Vill du att en sån läkare, som dessutom sprider hat och avsky mot din etnicitet i det dolda.. ska behandla din dotter när hon pendlar mellan liv och död och behöver läkarens fullständiga hängivenhet?

Det minsta vi kan göra är att åtminstone ifrågasätta dessa personer.
Citera
2015-02-10, 10:52
Medlem
Så researchgruppen fick alltså tag i någon som hackat sig in i FBs register? Dom lovade väl en summa pengar över användar listor på detta forum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in