Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Just det, på annan plats såg jag min epostadress, men den där databasdumpen måste ju vara från något annat. Typ Disqus?
Jag har aldrig uppgett vare sig min epostadress eller personnummer vid registrering på flashback
Min aktivitet på andra forum, t ex disqus, har varken epost eller namn eller liknande gemensamt med vad jag har på flashback. Min "riktiga" epostadress speglar heller inte mitt namn. Så det är ju lite konstigt hur det ska kopplas till personnummer?
Jag gissar på att den där databasen inte har med flashback att göra
Däremot något annat som många flashbackare (och andra) är reggade i.
Jag såg t ex min sambos epostadress i databasen också. Hon finns liksom jag på både Flashback och Disqus.
Samma här, min mailadress och mitt personnummer finns med i listan, dock på olika rader.
Visst var jag inte så eftertänksam när jag registrerade mig för mer än 10 år sedan, men det finns inte en chans att jag har angett mitt personnummer här. Det är förstås tänkbart att de har fått tag på ett antal epost-adresser och kört dessa mot någon annan databas, men frågan kvarstår:
Var har de fått tag på personnumren?
Enligt pwnad.se har min mail hackats en gång tidigare, men detta var för länge sedan och från en sida där jag omöjligen kan ha angett mitt personnummer.
Edit: Jag tror tyvärr att flashback kommer att ha svårt att överleva detta ifall de inte inför en funktion för att "tvätta" gamla konton, dvs. att gamla inlägg ligger kvar men användarnamnet från raderade konton döljs. Annars tar det inte länge innan någon tar chansen att starta ett nytt diskussionsforum där man är anonym på riktigt.